Gå til innhold
Westis86

Anbefaling av roterende maskin

Recommended Posts

Westis86

Hva slags roterende maskin vil dere anbefale?

Har tidligere hatt en billigmaskin fra bilxtra som tok kvelden for en stund siden.

Så da har jeg vært inne på og anskaffe meg enten Rupes lh18 eller flex sin roterende. Men er veldig vinglete på hva jeg vil ha. Men jeg tar gjerne imot andre type forslag å :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nordic BilSpa

Flex pe 14-2 150,Makita 9227C og Festool rap 150,Metabo pe12.

Alle er veldig gode maskiner,litt etter smak og behag.

Velger du Flex så,tviler jeg på at du blir skuffet.

Lett, lav støy og ergonomisk.

Endret av Nordicshine
Tekst
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mikeb

Da jeg skulle hatt den største roterende i arsenalet så var kampen mellom Festool og Flex.

Og det som avgjorte saken var pris og tilgjengelighet. Fant en Flex billig, så kjøpte jeg den. Brukt. 

Men sjekker ebay ofte, dukker opp en festool så kjøper jeg den og, for å sammenlikne.

Begge utrolig sturdy verktøy. 

Har en makita type stor maskin og den er veldig stabil, ypperlig bra for å tørke puter på :)

Denne, med sin stor vekt, virker imho ikke så bra på et konkavt panel, som for eksempel nederst på bakre dørene eller over hjulbuen bak på en Tesla. Maskinen er bare for klossete og tung. 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic

Skal du bruke den mye? Har selv Flex sin Pe14-2 men du får veldig mye maskin for pengene i flex sin 3403 brukt om dagen, den starter på 1100 omdr i stedet for 600 som den nye, dette gjør den kan bli varm ved grov korrigering og man må starte litt forsiktig for å ikke sprute polish men det er en vane sak. Jeg har begge maskinene og kan let anbefale begge

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Makita 9227C er en veldig solid maskin iallefall!

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig