Gå til innhold

Nedlastning av musikk 2016


Titus41

Recommended Posts

I de gode glansdagene så var det Napster, WinMX og DC++ etc etc ... som var tingen. Men nå som jeg har falt helt ut av nedlastnings moten, så aner jeg ikke hvor jeg skal hente musikken min fra lenger.

Det virker som ThePirateBay er helt borte også. Er vell ikke mange i dag som kjøper en cd i ny og ne heller. Hvordan kan jeg holde meg oppdatert med nogenlunde god kvalitet på sangene som jeg kan laste ned? 

 

Hva gjør dere for å laste ned musikk? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

freeyoutubetomp3converter her :)

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Titus41 skrev:

I de gode glansdagene så var det Napster, WinMX og DC++ etc etc ... som var tingen. Men nå som jeg har falt helt ut av nedlastnings moten, så aner jeg ikke hvor jeg skal hente musikken min fra lenger.

Det virker som ThePirateBay er helt borte også. Er vell ikke mange i dag som kjøper en cd i ny og ne heller. Hvordan kan jeg holde meg oppdatert med nogenlunde god kvalitet på sangene som jeg kan laste ned? 

 

Hva gjør dere for å laste ned musikk? 

 

Sist gang jeg lastet ned oppdatering til Flash player brukte jeg en proxy for å få tilgang til PB :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel bruk av konvertering til mp3 fil fra youtube. Da det virker som de har det meste av sanger mens spotify ligger fortsatt litt etter. Synd med varierende kvalitet på sangene. 

 

SPM:

Hva slags musikk hører dere på?  Sjanger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye skitlyd på mp3 filene du laster ned på YT ha jeg hørt. shit in shit out. Men noe er der vel..  Bruker Spotify og du kan spille lister selv om du er offline. Bruker det mest i bil + filer fra gamle dager via telefonen. Hjemme bruker jeg også å streame gjennom anlegget via chromecast. Her er soundcloud.com en annen favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha kvalitet så styr i alle fall unna streaming med BT, grusomt. Bruk i det minste kabel fra mobilen om ikke annet. Jeg spiller av fra usb i bilen, mp3 320. Støtter uheldigvis ikke lossless, så er det beste jeg får til. I heimen går det i .flac fra bibliotek på pc og Squeezebox. Går fint å laste ned fra PB fortsatt ;) Masse nytt og i lossless .flac....

Endret av roddis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har hørt så får man ikke mer enn 128kbps på spotify som igjen er shit ^^ Eller er det valg muligheter?  På youtube er det veldig varierende. Etter at cdene ble borte fra butikkene så og si så har det desverre ikke blitt snakket noe om kvalitet på sangene. DAB leverer fra 32-48kbps (noe som låter helt bunn når man har litt oppgradert stereo. FM på 128kbps. Hva skjer?  Hvorfor har vi ikke fått streaming radio for eksempel?

 

Jeg bruker SD kort til bilen. Før i min eldre bil brukte jeg usb. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel opp i 320, men er likelangt hvis en bruker BT. Tidal har mye i lossless.

5 minutter siden, Rub skrev:

Bruker faktisk litt CDèr i bilen fordi cdèn kan ta MP3filer. Velger MP3 cd når jeg brenner de= Plass til veeelig mange låter.

Ja, hvis du komprimerer ned filene veldig tar de ikke mye plass. Men blir jo elendig lyd av det. Lyd er lyd 😉😀

Endret av roddis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at ingen bilradio spillere støtter FLAC filer. Er som Rub skriver. MP3 er helt akseptabelt. Selv om wav er litt greiere. Synd at alt skal komprimeres for at hvermansen sin stereo skal låte greit. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teamanimal
7 minutter siden, Titus41 skrev:

Synd at ingen bilradio spillere støtter FLAC filer. Er som Rub skriver. MP3 er helt akseptabelt. Selv om wav er litt greiere. Synd at alt skal komprimeres for at hvermansen sin stereo skal låte greit. 

 

http://alpine-usa.com/company/press/general/2016/new-in-dash-receivers-from-alpine-electronics-equipped-with-flac-compatibility/

PSSSSST hint hint wink wink

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Hva er så ille med straming fra BT? Hører ikke forskjell fra AUX. Men med CD hører jeg forskjell i stereoen min. Godt jeg har noen god CD'er liggende i CD-veskleren til en hver tid. 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...