Gå til innhold

Anbefaling av bil shampoo...

Recommended Posts

Skrevet

Hva anbefaler folket av disse shampoene.. Cg glossworkz auto bath og Koch chemi nms nanomagic magic shampoo. Har ikke prøvd noen av dem men har lest se skal være gode. Og er greit priset i litt større kvantum... 1000kr for 10 liter for nano og 549 for 3.7 liter med glossworkz.. Ser ut som cg sin såpe er mye drøyere i bruk så i realiteten er de nok rimelig likt priset.. Trenger en såpe til generell vedlikeholds vask ukentlig for hånd. Bilen blir polert og vokset et par ganger i året med menzerna produkter og fusso. Har prøvd cg sin V07 såpe og den fungerer greit den. Men har lyst å prøve noe nytt. Så expertene her inne kan gjærne komme med forslag.. =)

• DCN Poeng 1
Skrevet

Uten tvil Koch Chemie Nms! Den gir en utrolig bra beskyttelse og glans, samt mer for pengene. Prøvde først med en flaske fra forbrukerserien, og den imponerte virkelig. Kjøpte nå en 10L. Meget fin såpe igjennom vinteren også :)

• DCN Poeng 2
  • 2 weeks later...
Øyvind G
Skrevet

10 liter med bilshampoo! Da har du en stund. 

Har kjøpt mange 5l med bilshampoo tidligere og jeg har nå kommet frem til at det er ålreit å prøve litt forskjellig og vil dermed anbefale mindre flasker. 

Når det gjelder bilshampoo generelt så er det ikke noe magisk med en bilshampoo. Du kan like en bedre enn en annen, men egentlig spiller det ikke noen stor rolle så lenge det er en bilshampoo som gir glid og tar med seg det lille som er igjen etter forvasken. Det kan godt hende at det også finnes bilshampooer som er direkte dårlig, men da anbefales den ikke her på forumet. 

Det jeg vil frem til er,prøv noen forskjellige og se hvilken du trives med. Her kan det være så tullete ting som farge og lukt som gjør at man liker den ene fremfor den andre. Noen synes det er viktig med skum, andre synes det er viktig med glid. Det er også noen søm ønsker en som legger igjen beskyttelse, nå i det siste har det kommet noen på markedet som faktisk legger igjen beskyttelse, ikke bare skriver det på flasken. Disse koster gjerne litt mer enn den vanlige. 

Jeg har litt fokus på glid og kan dermed anbefale Wolf's white satin, Körsbär Tangerine (vet ikke om denne er å få tak i lenger), CG Citrus W&G.

Jeg liker også en shampoo som renner lett av når du spyler bilen. Er er Dodo Juice et hestehode foran med Sout Power og Born to be mild. Dessverre er det ingen av forhandlerne her nå som fører Dodo etter at Blank bil har kuttet ut. 

Jeg er også veldig glad i  Poorboy's super slick & suds shampoo. Lukten på denne er noe som bidrar til at dette også er en favoritt. Denne går under kategorien helt vanlig shampoo som er OK på alle områder. Den er også ganske rimelig og den lukter fantastisk. Den kan sammenlignes med CG sin MS II som mange her bruker. Synes kanskje PB sin skylles litt lettere av og har litt bedre gli enn MS II, men jeg har ikke fått testet side om side slik at jeg kan garantere dette. 

• DCN Poeng 2
Skrevet (endret)
Monday, October 31, 2016 - 16.38, pck skrev:

Takker :)

Jeg bruker i dag bathe+ til hverdagsvasken. Er forsåvidt veldig fornøyd med den. Bilene er og vokset med shield i utgangspunktet. Føler bathe+ gir en ekstra dimensjon, merker dette spesielt bra på vindu som ikke er behandlet. Har og tro på at shield varer noe lenger slik.

Er den nms av samme kaliber? 

Tenker da litt på pris her, da man faktisk bare får rundt 2l av bathe+ for 700kr, der man nå på tilbud får 10l nms.

Endret av Seini
Skrevet (endret)

Bathe+ har jo verken god gli eller skummer noe særlig, men KC Nms har alt bathe+ mangler og like bra hydrofobiskegenskaper mener nå jeg da. :)

1 time siden, Seini skrev:

Tenker da litt på pris her, da man faktisk bare får rundt 2l av bathe+ for 700kr, der man nå på tilbud får 10l nms.

http://www.elitecarcare.co.uk/gyeon-q2m-bathe-plus-shampoo-1-litre.php  ca 300kr levert i postkassa ved bruk av rabattkode DW.

Blandings forhold på Bathe+ er 15-20ml pr 12liter men Nms er 50ml til 10 liter vann. 

Så hvor mange bilvask får du da av 1 liter såpe av hver hvis du bruker en 18liters bøtte?

( Denne vaske nøtten er ikke rettet kun til deg @Seini. Kun ment for moro skyld )  :)

God Natt! Skal tidlig opp!:) 

Endret av Microfiber
  • DCN Poeng 1
Skrevet

Hvis jeg ikke er helt bedrøvelig i matte, noe jeg kanskje er, så vil du få ca 44 vask ekstra av nms for den samme prisen. Når det gjelder 1 liter blir det 11 vask av nms og 33 av bathe

• DCN Poeng 1
Skrevet

Bathe+ ved bruk av 15ml såpe gir 44  vask og ved bruk av 20ml får du  33 bilvask på en liter. Nms gir 11 eller 111 bilvask om du kjøper 10 liter…. :)

Skrevet
11 timer siden, Seini skrev:

Takker :)

Jeg bruker i dag bathe+ til hverdagsvasken. Er forsåvidt veldig fornøyd med den. Bilene er og vokset med shield i utgangspunktet. Føler bathe+ gir en ekstra dimensjon, merker dette spesielt bra på vindu som ikke er behandlet. Har og tro på at shield varer noe lenger slik.

Er den nms av samme kaliber? 

Jeg gav med en bathe + til kunde og har en som jeg har brukt selv. Det første jeg mislikte var den elendige gliden på Bathe +.  Jeg opplever NMS bedre på alle punkter. 

Klart bruk av slike såper hjelper å bevare voks og forsegling. 

• DCN Poeng 1

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Skrevet

Det hjelper nok på å holde lakken smussavvisende til neste voksing, men personlig synes jeg det er mer interessant å bruke såpe uten beskyttelse for å se hvor lenge LSP egentlig varer på egenhånd, å heller bruke f.eks wetcoat eller annen holdbar QD/QW når LSP begynner å bli slapp.

Skrevet (endret)
16 timer siden, Microfiber skrev:

http://www.elitecarcare.co.uk/gyeon-q2m-bathe-plus-shampoo-1-litre.php  ca 300kr levert i postkassa ved bruk av rabattkode DW.

Blandings forhold på Bathe+ er 15-20ml pr 12liter men Nms er 50ml til 10 liter vann. 

Så hvor mange bilvask får du da av 1 liter såpe av hver hvis du bruker en 18liters bøtte?

( Denne vaske nøtten er ikke rettet kun til deg @Seini. Kun ment for moro skyld )  :)

God Natt! Skal tidlig opp!:) 

For 300kr literen bathe lander du på 9kr per bilvask da (33 vask pr liter).

80kr pr liter nms. Lander på 7.30kr pr vask.(11 vask pr liter). Ikke rare forskjellenen i pris, bathe er bare noe drøyere.

750ml-flasker nms til 260kr, da begynner vi fort å snakke 31.5kr pr vask.

Endret av Seini
  • DCN Poeng 1
Polestarpolish
Skrevet

Om man mikser slik at man tar cg cwg til skum (forvask) vil ikkje vasken med Nanomagic få dårlig heft fks. på Fusso?

• 5 weeks later...
Skrevet

Meguiars sine såper er også gode.  Eg elsker å prøve nye såper og siste investering var Britemax clean max.

Capone
Skrevet

Hvis det er en god såpe du er på utkikk etter med god glid og fin pris tilgjengelig i større kvanta vil jeg anbefale 3D Pink Car Soap. 

En 1 gallon (snaut 4L) koster 320,- og en 5 gallon (snaut 20L) koster 999,- hos Autoglaze :)

Provenzan0
Skrevet

Jeg bruker idag CG sin MrPink.

Den har design, farge og lukt som tiltrekker kunder som meg som kanskje handler litt dum dristig naivt etter akkuratt det. Ellers syntes jeg det er en helt standard shampoo som ikke har noe ekstra så vil ikke anbefale den. 189kr for 0,5l og 549kr for 3,7L.

Min favoritt derimot er den noe mer kjedelige Cartec sin Splash, absolutt min favoritt av det jeg har prøvd, inneholder også voks som er ett stort pluss i mine øyne, lakken sheeter bra etterpå og ser ut som man har tatt ei runde med QD etter vask og tørk med splash. Koster 90kr for 0,5l, 146kr for 1L og 1,324kr for 25L.

_Makki_
Skrevet

Kan godt anbefale dere Koch Chemie Aktivwäsche shampoo som gir fantastisk glid og lukter godt.

Koster veil 481kr for 10L og brukes 50ml på 10L vann. pH: 8.

http://car-spa.no/1/bilshampo

• DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Skrevet
31.10.2016 - 17.11, Øyvind G skrev:

10 liter med bilshampoo! Da har du en stund. 

Har kjøpt mange 5l med bilshampoo tidligere og jeg har nå kommet frem til at det er ålreit å prøve litt forskjellig og vil dermed anbefale mindre flasker. 

Når det gjelder bilshampoo generelt så er det ikke noe magisk med en bilshampoo. Du kan like en bedre enn en annen, men egentlig spiller det ikke noen stor rolle så lenge det er en bilshampoo som gir glid og tar med seg det lille som er igjen etter forvasken. Det kan godt hende at det også finnes bilshampooer som er direkte dårlig, men da anbefales den ikke her på forumet. 

Det jeg vil frem til er,prøv noen forskjellige og se hvilken du trives med. Her kan det være så tullete ting som farge og lukt som gjør at man liker den ene fremfor den andre. Noen synes det er viktig med skum, andre synes det er viktig med glid. Det er også noen søm ønsker en som legger igjen beskyttelse, nå i det siste har det kommet noen på markedet som faktisk legger igjen beskyttelse, ikke bare skriver det på flasken. Disse koster gjerne litt mer enn den vanlige. 

Jeg har litt fokus på glid og kan dermed anbefale Wolf's white satin, Körsbär Tangerine (vet ikke om denne er å få tak i lenger), CG Citrus W&G.

Jeg liker også en shampoo som renner lett av når du spyler bilen. Er er Dodo Juice et hestehode foran med Sout Power og Born to be mild. Dessverre er det ingen av forhandlerne her nå som fører Dodo etter at Blank bil har kuttet ut. 

Jeg er også veldig glad i  Poorboy's super slick & suds shampoo. Lukten på denne er noe som bidrar til at dette også er en favoritt. Denne går under kategorien helt vanlig shampoo som er OK på alle områder. Den er også ganske rimelig og den lukter fantastisk. Den kan sammenlignes med CG sin MS II som mange her bruker. Synes kanskje PB sin skylles litt lettere av og har litt bedre gli enn MS II, men jeg har ikke fått testet side om side slik at jeg kan garantere dette. 

Ser at White satin er ute av sortiment hos Autobua vet ikkje om han har sluttet med den.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår