Gå til innhold

Test av Fireball Hydrophobic Active Snow Foam

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Jeg har bedt om fått tilsendt testprodukter fra Fireball. I dag testet jeg Hydrophobic Active Snow Foam. Jeg har 0 erfaring med hydrofobiske produkter, kun under tanklokket på konebilen har jeg "fusket" et par ganger med Geyon Wetcoat :P Testobjektet er en Audi med Daytona Grey perleeffekt lakk. Bilen var sist behandlet med Collinite #845 i månedsskiftet juni/juli.

Fremgangsmåten jeg brukte var først en grundig DCN style vask med berøring. Deretter fant jeg frem en microfiber mitt med lange nudlelignende nupper. Dyppet denne i en bøtte med rent vann og sprayet 4-5 pump produkt i mitten og påførte et par paneler av ganga. Fireball anbefaler 30s virketid før avspyling. Hos meg lå det minst denne tiden. Deretter avspyling med HT. Produktet lukter friskt og godt og gir god glid til tross for minimalt med produkt i mitten. Man ser små antydninger til skumming når man drar produktet utover. Etter 2 paneler ferdig dyppet jeg mitten i bøtta med rent vann igjen og gjentok prosessen. Jeg følte jeg var ganske raus med produktet, men det er allikevel superdrøyt når man bruker det på denne måten.

Resultatet overrasket meg stort. Som nevnt har jeg ingen tidligere erfaring med hydrophobiske produkter, men her beadet det ihvertfall mye bedre enn jeg hadde forventet. Se video. skal bli spennende å se holdbarheten fremover.

Jeg gjorde også en test der jeg la produktet på et panel og lot det tørke fullstendig ut for å fremprovosere streaks. Jeg har hørt skrekkhistorier om andre hydrophobiske produkter der man må frem med maskinen for å fjerne streaks hvis man er uheldig og produktet tørker på lakken. Her spylte jeg bare med hageslangen og alt forsvant lekende lett. No more streaks :). Produktet er altså trygt ved eventuell uttørking.

Jeg konkluderer med at jeg nok vil begynne bruke dette produktet ifbm med berøringsvask. Jeg dropper vanlig shampo og bruker Hydrophobic Active Snow Foam på hansken istedenfor. Den fungerer bra som såpe og gir den hydrophobiske effekten som gjør at bilen ser nyvokset ut. På den måten sparer man både tid og produkter i og med at et steg i vaskingen sløyfes.

Som en morsom kuriositet kan jeg fortelle at da jeg var ferdig og skulle skylle opp mitten jeg hadde brukt så lot jeg den ligge i bøtta mens jeg spylte med hageslangen. Åh du store allpakka. Jeg er en ganske sindig sørlending som sjelden tar i, men jeg har aldri sett på maken til skumming. Det skummet noe så helt forj___ig og det ville ingen ende ta. En stund ble det bare verre og verre mens jeg skyllet. Sist jeg så noe slik var i 1993 da jeg var russ og vi tømte en kasse med Zalo i byfontenen på torget i Kristiansand. Så at det er såpe i dette produktet kan jeg gå god for :D

Noen bilder og en video av beading:

Hydrophobic 1.jpg

Reint vann i bøtta og produktet er klart.

Fireball vektlegger tydeligvis det ytre i form av utseende og duft. Flasker og beholdere er lekre å se på og produktene lukter godt.

Hydrophobic 3.jpg

Her ser dere Hydrophobic Active Snow Foam fullstendig uttørket på et panel. Streaks kan ses, men som nevnt i texten over forsvant dette bare ved å bruke en vanlig hageslange.

Beadingen er det ingenting å si på :-) Dette er panseret og det står ganske horisontalt på A6èn.

Hydrophobic 4.jpg

Det er ikke mye produkt som medgår til en bil. Og jeg kunne nok ha knepet inn ytterligere på forbruk. Følte at jeg var raus.

Fireball får tommel opp fra meg på sitt produkt Hydrophobic Active Snow Foam :thumbup:

Endret av mmosberg
  • DCN Poeng 13

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

VCDS / VAGCOM bruker.

Skrevet

Som en morsom kuriositet kan jeg fortelle at da jeg var ferdig og skulle skylle opp mitten jeg hadde brukt så lot jeg den ligge i bøtta mens jeg spylte med hageslangen. Åh du store allpakka. Jeg er en ganske sindig sørlending som sjelden tar i, men jeg har aldri sett på maken til skumming. Det skummet noe så helt forj___ig og det ville ingen ende ta. En stund ble det bare verre og verre mens jeg skyllet. Sist jeg så noe slik var i 1993 da jeg var russ og vi tømte en kasse med Zalo i byfontenen på torget i Kristiansand. Så at det er såpe i dette produktet kan jeg gå god for :D

Ler så jeg skriker av beskrivelsen:rofl1:

• DCN Poeng 1
Skrevet
16 timer siden, LFH skrev:

Dette ser interessant ut! Flott beskrivelse :)

Takker :)

14 timer siden, turbos skrev:

Strålende beskrivelse!

Takk for det :)

13 timer siden, MortenHaa skrev:

Ser veldig lovende ut dette!
Minner veldig om Proglazer sin Ultra Grønn, og vil tro at disse stiller ganske likt oppimot hverandre og det er uten tvil flotte produkter :D

Ja dette tar vanlig berøringsvask et steg videre. Ser at også Geyon har sin Q2M Bathe+ med hydrofobiske egenskaper. Blir nok mer vanlig etterhvert fra flere og flere leverandører.

13 timer siden, Sanden skrev:

:thumbup:

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

VCDS / VAGCOM bruker.

Skrevet
21. august 2016 - 22.50, Sanden skrev:

Jeg leste den inni meg med stemmen til en sindig sørlandspredikant. Helt fantastisk :lol: Har skrivd meg opp på testere så håper denne kommer i posten etterhvert:)

2014 VW Golf stv.

Skrevet

En flott reflekterende test av Fireball produktet :) ,ser meget lovende ut dette merke.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår