Jump to content
Sign in to follow this  
bilmagikeren

Mc-hjelm, hvor kjøpe?

Recommended Posts

bilmagikeren

Hallo!

Da er det skjedd at jeg er nødt til å handle litt mc-utstyr.

Jeg trenger først hjelm en eller to stk, men også hansker og kanskje en bukse o.l

Da jeg bor på Gol er det begrenset til Biltema, og det er ikke aktuelt.

Jeg har sett litt på Suomi hjelmer, men har Arai fra før som jeg er veldig fornøyd med. Uansett ikke det viktigste hvilket merke det er men at det er en "premium" hjelm.

Hvor kjøper dere utstyr? 

Innspill mottaes med stor glede, God sommer!

maeland87

Har prøvd en god del hjelmer, men den jeg må si meg mest fornøyd med er vell  Schuberth S2.

hjelmen er extremt lett og støysvak ( kjøpte selv i matt sort utførelse )

ellers blir vel Shoei GT AIR TC5 også både komfortabel og støysvak.

jeg har kjøpt alle hjelmene på ferieturer i tyskland

todleif

På Leira er det ein butikk som har mc-utstyr. Du kan jo ta turen dit. 

bilmagikeren

Ok, jeg har ikke satt meg helt inn i de forskjellige modellene, men merkene kjenner jeg jo godt. Skal sjekke ut de, tenkte på nett butikker helst i Norge.

God hjelm er ganske viktig for hele opplevelsen:)

Todleif : Ja vet om den, det kan være ett alternativ ikke så langt unna.

Har inntrykk at det er gode priser på nett, men litt dumt med størrelse og at man ikke får prøvd på forhånd. Dog tror jeg man kan sende inn å bytte om det ikke passer.

KimH

Arai, Schubert og Shoei er gode hjelmer de jeg liker best med tanke på støy, vekt og lufting/funksjoner har prøvd mye fra billige til Premium merker. 

Kjørt mye opp gjennom årene både privat og som kjørelærer så Shoei er blitt min favoritt.

Men noe som passer et hode trenger nødvendigvis ikke passe en annen men jevnt over fornøyde folk med disse 3 merkene.

Noe jeg ikke skal ha mer er Nolan hjelm...

Disse her har mye og bra priser i forhold til andre. I butikken har de mye mer men får du prøvd en vet str så null problem bestille på nett hvis blir for langt reise : http://hof-mc.no/storefront.php?c1=878 

• DCN Point 1

AleksanderRH

Anbefaler Shoei GT-Air på det varmeste. :) Har hatt en del hjelmer, og aldri vært så fornøyd som nå. Støysvak, kompakt og kvalitetsmessig "top notch". 

MortenHaa

Har handlet alt mitt MC utstyr på BikerShop og er stor fornøyd. Har hjelm av typen AGV og er utrolig fornøyd med tanke på passform, vindstøy, visir osv.
Om du sjekker litt her på AGV sine sider og finner en hjelm som ikke BikerShop har i sorimentet sitt så er det bare å kontakte de og så bestiller de den opp til deg :)
Av kjøreklær og hansker så er jeg veldig fornøyd med klær fra Lindstrand og Jofama :)

bilmagikeren

Takker ! Skal sjekke opp i tipsene deres ☺

Har noen handlet hos motardinn.com ?

Tenker på frakt og sånt

bilmagikeren

Arai-rx7 ser også ganske sweet ut😊 men de shohei gt-air er fristende!

Jeg har Arai fra før og veldig fornøyd med den. Men den begynner å bli for gammel..

Edited by bilmagikeren
Tilføyelse

bilmagikeren

Ble shohei gt-air hvit, blå, rød og den var helt overlegen. . Dette er den som koster 5598.- men fikk den for 4790.-  helt ok når man ser på priser på ebay, iallefall de jeg finner.. takk for gode i ns pill folkens!