Jump to content
Sign in to follow this  
Yngvar

Spacere + quattro = problem?

Recommended Posts

Yngvar

Hei! Jeg har en Audi A4 2011 (B8) med quattro og har tenkt å montere spacere. Jeg har lyst på 5mm fremme og 10mm bak. Mitt spørsmål da er om dette er skadelig for quattrosystemet? 

Dette er spacerene jeg skal montere: http://www.ebay.com/itm/281745377160?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Vil de passe? :)

mvh Yngvar

Northhomie

Jeg tror ikke det skal ha noe å si for Quattrosystemet, da det ikke skaper endring i rulleomkretsen. Jeg ville likevel ikke hatt spacers på min bil, det er for skummelt synes jeg. Kjøper heller felger med lavere ET, og lik dimensjon rundtom :) 

Yngvar

Ok, takk for svar!
Hvorfor synes du det er skummelt?

MortenHaa

Har ikke noe å si for quattro systemet nei.
Men skal du først handle spacere sørg for å få tak i skrudde spacere samt handle noen her i landet med høy kvalitet. Koster endel mere enn de på ebay, men til gjengjeld så er de også i en annen liga når det gjelder kvalitet :)

Edit: Du må også være obs på at spacere har en tendens til å drepe ABS sensorer på B8 :P

Edited by MortenHaa

Yngvar
10 minutter siden, MortenHaa skrev:

Har ikke noe å si for quattro systemet nei.
Men skal du først handle spacere sørg for å få tak i skrudde spacere samt handle noen her i landet med høy kvalitet. Koster endel mere enn de på ebay, men til gjengjeld så er de også i en annen liga når det gjelder kvalitet :)

Edit: Du må også være obs på at spacere har en tendens til å drepe ABS sensorer på B8 :P

Okei. Så du mener de som jeg fant på eBay vil være av dårlig kvalitet? 

Hvorfor dreper de ABS-sensorer da? :P

MortenHaa
1 minutt siden, yngvarang skrev:

Okei. Så du mener de som jeg fant på eBay vil være av dårlig kvalitet? 

Hvorfor dreper de ABS-sensorer da? :P

Med tanke på at et skikkelig sett med skrudde spacere koster fort 3000,- så vil jeg anta at de du fant på ebay (som ikke er skrudde) er av dårlig kvalitet ja :)
Om du tar kontakt med Tempe Dekkservice så skaffer de garantert noen skikkelige spacere for deg.

Og hvorfor det dreper ABS sensorer vet jeg ikke, men masse folk som har slitt med det på audizine.com osv 

Concker / Norwash

Kjørte med spacere i 5års tid, inkludert tur på autobahn og litt banekjøring på mine Audier, aldri hatt noe problem.
Men litt skeptisk til skrudd spacer på 10mm.. da har du 1cm med gjengeparti.. synes det høres veldig lite ut.. 
I mitt hode ville en tradisjonell spacer med konisk senter være bedre, men skal ikke garantere det :)

Det skal mye til at du begynner å slite på Quattro drivverket, så lenge du har skikkelig quattro, dvs mekanisk (All audi utenom A3,TT, Q7 etc som har Haldex) så er det ikke noe problem å bruke spacere, eller ha et lite avik i rullediameter.