Gå til innhold

Høyglanspolerte felgkanter med stygge flekker...

Recommended Posts

Øystein W.
Skrevet

Hei,

Noen tips til hvordan dette bør utbedres? Før bildene ble tatt så har felgene vært gjennom en real runde med P21S og håndvask.

9_rnvgUAXi3-2Nzbuy8lTvbXo2TQ_IqdptshZkJP

H_HsWtS3noEY02TWONtKtyxz4sbx9XbG5yfWhE6B

Skrevet (endret)

Har du testet ut "Chrome & Metal Polis"?

Det er nok flere typer polish, men denne har jeg brukt og er meget fornøyd med den ihvertfall.

MEN husker ikke hvor jeg kjøpte mitt produkt, men her er det bilde ihvertfall(i mellom Rupes hvit og Polytrol)

Noen av produktene_DSC0789_resize.JPG

Linker til butikk med tilsvarende

http://scandicshine.no/index.php?route=product/search&search=Chrome %26 Metal Polish

http://concours.no/17-metall

http://www.partsandretards.no/search/Chrome+%26+Metal+Polish

Endret av Mr.rs4
Øystein W.
Skrevet

Har ikke testet akkurat den, men forsøkte litt med Autosol...men syntes ikke resultatet ble så bra. Innbiller meg at den var litt for tøff mot underlaget, nesten så den mattet ned det blanke(?).

Skrevet

Er vel klarlakk? Da brukes jo poleringsmiddel for lakk. Men kan jo godt være at kanten er so skada at felgen må repareres for å bli bra

Skrevet

Hvor hardt sitter flekkene? Tar du neglene dine og skraper litt, hva skjer? Går noe vekk? 

Kan jo ta et forstørrelse glass og se etter skader inn i felgen? Men det ser ikke slik ut på bilde.

Om du bor i nærheten av andre dyktige medlemer her inne, så kan du sikkert ta turen til dem og la de se på det om du ikke får det til?

Øystein W.
Skrevet

Felgene er ikke gamle og de var nypolerte/overhalte når jeg fikk dem, synes det ville være rart om de har tatt skade av normal bruk og vask. Er så og si ikke mulig å kjenne noe med finger/negl.

Øystein W.
Skrevet

Må innrømme at jeg ikke er 100% sikker på dette, men ut fra mitt skjønn (og syn) så ser det ikke ut til å være klarlakk på disse.

Skrevet

Da ha dde jeg ihvertfall gjort slik(noe har du gjort da)

Vasket felgene med P21S

Høytrykk spylt og helst med varmt vann

Vasket felgene godt og for å få av all P21S

Så hadde jeg testet ut et lite område med clay, sett om det hadde fjernet noe, og evt om den hadde laget striper i felgen(noe jeg ikke tror den vil gjøre)

Om godt resultat, clay hele felgen.

Poler med polerings middel der du kommer til.

Wipe down

Høytrykk spylt og helst med varmt vann

Voks felgen med en eller annen voks for chrome

Øystein W.
Skrevet

Takk for tips. Kan det også være at det er ørsmå metallpartikler fra bremsene som har satt seg fast i felgkanten? Kunne det være verdt et forsøk med Iron-X e.l. også, for å se om dette løser opp noe? P21S er god på bremsestøv, men kanskje ikke så effektiv på metallpartikler? Litt på gyngende grunn nå, merker jeg.

Skrevet (endret)

Tror iron x IKKE er bra på chrome. Usikker på om korrosoll er bedre(er vel samme opplegg)?

Jeg har nå brukt (sjeldent) iron x på chrome, men er rask med å spylle av i såfall.

EDIT

Bruker du IronX så ta et lite område først(innvendig felg om det er chrome der?). Og spyll av raskt.

Og bruker du sterke saker som IronX, clay og polering, så du vokse/beskytte felgene etterpå!

Endret av Mr.rs4
Skrevet

Har en kamerat med akkurat samme problem, legg gjerne ut beskrivelse av hvordan/om du fikk det bra! [emoji41][emoji1303]

Øystein W.
Skrevet

Etter noen runder med Autosol ble resultatet faktisk ganske bra :-)

OMkQUVnkRVUqCtti3FBzUqoPt2LbIj8xYWRakFEy

SbdB_Og_tpjlLecz4nzydQyemBHEzWm9ZOqqklbm

• DCN Poeng 3
Øystein W.
Skrevet
1 time siden, Mr.rs4 skrev:

Jammen en kan vel nesten ikke klage på det resultatet :-)

Ser bra ut, godt jobba!

Takk, det krevde bare litt ekstra "elbow grease" og tålmodighet...så kom resultatene etterhvert. :-)

Skrevet (endret)

Letteste måten å finne ut om det er klarlakk eller ei på de, dersom du ikke klarer å se det, er å prøve å polere de med f.eks Meguiars All Metal Polish. Blir kluten/puta svart, er det ubehandlet alu (som det er i de fleste tilfeller på sånne felger, og ikke chrome). Ikke mye syre eller veisalt som skal til før aluen får merker som man må våtslipe og polere bort, så vær forsiktig med såpen/avfettingen på selvvaskeanlegg.

Om du fortsatt ikke er fornøyd med hvordan de ser ut, kjøp dette settet hos Biltema og Meguiars AMP hos din lokale Bilxtra og gi felgen en skikkelig polering. Enda ikke fornøyd, våtslip over med så fint papir som mulig, som du ser tar flekkene og jobb deg stegvis videre oppover til 2500-korning før du polerer med settet fra Biltema og Meguiars AMP.

Her ser du den ene felgen min etter 2000 våtslip og polering med overnevnte produkter:

14696463921_1c400c583a_b.jpg_MG_0160 by Mads Kristian Fossen, on Flickr

:)

Endret av Massern

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår