Gå til innhold

Recommended Posts

Michael
Skrevet

Denne karen er flink. Men "verdens beste bilpleier" er vel nok å dra strikken litt langt når man ser hvor ekstremt dyktige og ekstraordinære mange av dere her på forumet er! Stå på! :D 

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Til info så et vel dette en av de eldre videoene med Paul Dalton. Han er en av de vi kan takke for mye av de vi driver med i dag. Dere kan jo sjekke ut Miracle Detail og se selv.

• DCN Poeng 6

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

hmsilset
Skrevet

Dalton er nok helt på toppen når det gjelder bilpleie :) Ja, det er veldig mange dyktige her, men kun en håndfull med den kunnskapen denne karen hadde allerede for 10 år siden.Detailing er utrolig mye kunnskap! Når jeg begynte med hobbyen for 6,5 år siden så så jeg det som umulig å nå så langt som de beste på forumet her.Etter noen hundre biler,mc,hjelmer,skinnseter, osv osv ser jeg ikke på det som helt umulig å bli veldig god over hele fjøla.Det er så utrolig mange gode produkter og metoder å prøve(og feile) før en er der.Men kanskje om 20 år ;)

• DCN Poeng 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Christer R
Skrevet
45 minutter siden, DavidRS skrev:

Dalton skal nok ikke undervurderes nei, selvom det er andre i bransjen jeg mener er bedre! [emoji4]

Man er ikke dårlig selvom man bruker ei bøtte og vasker i sola! [emoji1303]

Har man behov for 2 bøtter så har man slurvet med forvasken,ser ikke behovet med 2 bøtter når bilen er helt ren før håndvask :-)

• DCN Poeng 9
  • Forhandlere
Bernhard
Skrevet
44 minutter siden, Christer R skrev:

Har man behov for 2 bøtter så har man slurvet med forvasken,ser ikke behovet med 2 bøtter når bilen er helt ren før håndvask :-)

Hvorfor skal man da håndvaske når bilen er helt ren? ;-)

Christer R
Skrevet
1 minutt siden, Bernhard skrev:

Hvorfor skal man da håndvaske når bilen er helt ren? ;-)

Eg vil tro att 2 bøttemetoden er veldig oppjaget,er minimalt med "farlig" skit i det lille som er igjen i trafikkfilmen. Det er ihvertfall min mening. Så får andre mene det de vil og vaske slik de vil.

• DCN Poeng 3
  • Forhandlere
polishduden
Skrevet

Om jeg bruker 3 bøtter da??

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

kjimmern
Skrevet

Kan bli vanskelig å holde oversikten hvor svampen er hen med 3 bøtter hehe

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
16 timer siden, Christer R skrev:

Eg vil tro att 2 bøttemetoden er veldig oppjaget,er minimalt med "farlig" skit i det lille som er igjen i trafikkfilmen. Det er ihvertfall min mening. Så får andre mene det de vil og vaske slik de vil.

Jeg er helt enig med deg, og jeg bruker sjelden 2 bøtter selv, men det jeg svarte på var at du sa at bilen var helt ren før håndvask :-)

• DCN Poeng 1
overlay
Skrevet
9 minutter siden, DavidRS skrev:

Lakkvask først, felgvask etterpå! emoji6.png

Gjør det omvendt jeg, men med dedikert felgbøtte :P

Spyling av hjulbuer har i mine tilfeller ofte fått det til å renne drit mellom lister ved hjulbuene 

Solhaug
Skrevet

ingen tvil om at Dalton er serdeles dyktig, men tror nok Bernhard og flere med han kan levere tilsvarende resultat som han, man ser seg nok litt blind på Dalton mtp det utsøkte lokalet han har med kun top of the line utstyr, og perfekt lyssetting ikke minst, blir ikke det samme med ferdigbilder ute i grusen:)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Nordic BilSpa
Skrevet

Med all respekt for Dalton,så tror jeg ikke at han er noe magiker..

Selvfølgelig gjør han en utrolig bra jobb på de bilene han holder på med,men

Tommy og Bernhard og flere her gjør minst like god jobb som han.

Det er grense for hvor god resultat du kan få og mer kan man ikke trille fram.

GYEON Certified Detailer

Facebook: Nordic BilSpa

Mine jobber: Nordic BilSpa / Bilpleielogg

dj john
Skrevet
3. mai 2016 - 23.04, Christer R skrev:

Jeg bruker 1 bøtte med 2 rister i bunn da :) Går fint det da jeg er nøye med forvasken som du sier :) .

4. mai 2016 - 17.31, Skydancer skrev:

Må ha to bøtter, 1 til lakk og 1 til felger :D

Ser den :thumbs:.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår