Gå til innhold

Behandling ny bil; Lifeshine eller?

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Heisann. Første innlegg her etter å ha lest forumet en stund, og håper guruene her vil gi meg noen råd:

Jeg vasker bilen ujevnt men nå i vår 2-4 ganger i måneden. Jge bruker vaskevott og produkter fra Meguiars som jeg trodde var knall inntil jeg leste her. Jeg innser mine begrensinger og våger ikke gi meg i kast med maskinpolering og lakkforsegling på nybilen. Føler at jeg mangler både kunnskaper og tid (mye jobb og tre barn krever litt).

Bilen min, en helt ny, perlesort Passat Alltrack, er på vei fra fabrikken til sitt nye hjem i Bergen med overlevering tidlig i mai i år...

Hvor mye bør jeg gjøre på en flett ny bil? jeg bestiller nok Dinitrol understellsbehandling fra VW... med mindre noen har sterke motforestillinger... 

VW foreslår videre Lifeshine fra Autoglym, men jeg leser at folk her er negative? Burde jeg heller sette alt bort til Ceramic Pro eller CQuartz Finest behandling eller?  Jeg har tre unger og trenger bilen så det KAN bli utfordrende å sette den bort til flere dagers lang jobb, i hvertfall om det er årlig/ofte. Hvilken av behandlingene koster minst tid ila 5-6-7 år og hvilken koster minst kr? Er det tull med slik behandling på nye biler? Noen annen behandling jeg heller burde tatt? Hvilken behandling er best? Er det evt viktig å få tatt behandling snarest mulig etter ankomst?

Eller bør jeg fortsette å dille med den selv?

Endret av PerUlv1
Siste spm til ettertanke...
Skrevet

Jeg tok lifeshine på min Superb for 4 år siden, og ut i fra hva jeg vet nå om hvordan en lakkforsegling skal oppføre seg så var det penger ut vinduet for lakkens del. Skulle jo bli fulgt opp med rebehandling etc og har ikke hørt et kløyva ord siden. Fulgte derimot instruksen på bilpleie i bagen som fulgte med, og denne ga ikke et eneste hint om hva man måtte gjøre annerledes i forhold til lifeshine eller ei, så tja.

Jeg hadde en omlakkering på forskjermen etter et år, og fikk da påført lifeshine på nytt på kun skjermen - da visste jeg også litt hva jeg skulle se etter, men det var kun merkbart første halvåret.
Mulig det de gjør på interiøret har hatt noe for seg, men det viktigste var vel at jeg fant dette forumet her underveis i søken etter flere produkter.

Autoglym har en ny behandling nå som antagelig er bedre, merkelig at du ikke ble tilbudt denne. Vil uansett tro at en detailer her inne kan gjøre en bedre jobb.

Meguiars sitt store ankepunkt er vel hovedsakelig prisen her i Norge.

Autoglym har mye produkter som er enkle i bruk, vanskelig å gjøre feil men man oppnår ikke nødvendigvis de store resultatene heller-

Skrevet

Du kan absolutt sette bort jobben hvist du ikkje har tid selv. Coating er vel å anbefale hvist du vil ha lang holdbarhet uten å rebehandle så ofte, men mange anbefaler bla sin egen såpe for å vare lengst. Cosmic er bla ein holdbar coating. Er nok andre her inne som er bedre på coating en meg, sjølv lkar eg best Carnauba voks.

Skrevet

Du kan og sette bort jobben her under " jobb ønskes utført. ".

einarhelge
Skrevet

Velkommen på forumet!

Jeg mener du ikke skal se ned på vaskeutstyret du har i dag, det fungerer mer enn godt nok. Det som har noe betydning er hvordan du fjerner smuss fra bilen før du håndvasker den:)

Jeg forstår deg slik at du egentlig ikke ønsker å pleie bilen selv. Det er en prioritering jeg forstår godt, la heller en som brenner for dette gjøre jobben! Det kan som alfred sier legges ut som jobb ønskes utført.

Dinitrol har jeg ikke brukt på egen bil selv, men gjøres det av flinke folk er nok det en god investering.

Nye biler har ofte lakk med potensiale til å få bedre utseende.

Hvilken behandling som er best vil jeg si 90% avhenger av den du betaler for å gjøre jobben sin kunnskap. Resterende er produktet. Alle behandlingene du har nevnt er gode i de rette hender.

Leverer bilen så fort det passer for deg, det skader ikke å vente til du skal på ferie i sommer for å si det sånn. Men du kan jo ha klart å fått litt riper og andre ting en må rydde opp i før en får lagt beskyttelse, da bruker detaileren lenger tid og de jobber ikke på dugnad ;)

Du må gjerne dille med bilen selv, det er jo en gøy hobby du kan få mye glede av :D

Lykke til med valget ditt, spør gjerne om det du måtte lure på!

• DCN Poeng 1

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår