Jump to content
Sign in to follow this  
dajusnes

Polering 21" 3-delte felger Stavanger.

Recommended Posts

dajusnes

Heisann, har 4 stk ytterringer til noen 21" felger so jeg skulle hatt polert og shinet.

Kan mulignes sende dem om det er noen andre deler i landet som vil ta på seg jobben. 

Tommy

Kansje du burde lagt inn noen bilder, å forklart om det er chrom, høyglans alu, med eller uten klarlakk osv. Litt lettere å få et intrykk av jobben som må gjøres da.

Tommy
12 timer siden, dajusnes skrev:

Sant det du sier der! Vil ha det polert til chrome og behandlet med voks for lengst mulig resultat. Ikke klarlakk.

[URL=http://i836.photobucket.com/albums/zz290/Dajusnes/Mobile%20Uploads/20160327_160800_zpsczo1tzxw.jpg[/IMG]

Du kan ikke polere til chrome, Forkromming er en kjemisk prosess, som innebærer en prosedyre av flere forskjellige bad i kjemikalier, som lager chrom belegget. 

Jeg regner med at du tenker på høyglanspolering av disse felgringene (fjerning av eksisterendes klarlakk og polering) slik at de blir helt blanke å ligner på chrome. Dette ser bra ut med en gang, men er et rent h.....e å holde fint (jeg hadde et sett med slike AC Schnitzer felge på M3'en min, å de ble liggende i garasjen, da jeg ikke orket å vaske og polere dem eetter hver tur). Du må polere dem mer elle mindre mellom hver gang du har kjørt. Jeg vil anbefale f.eks Østfold felgteknikk (som nevnt over her) å fått dem polert opp, å lagt på ny klarlakk, slik at de er lettere å holde rene.

dajusnes
4 timer siden, Tommy skrev:

Du kan ikke polere til chrome, Forkromming er en kjemisk prosess, som innebærer en prosedyre av flere forskjellige bad i kjemikalier, som lager chrom belegget. 

Jeg regner med at du tenker på høyglanspolering av disse felgringene (fjerning av eksisterendes klarlakk og polering) slik at de blir helt blanke å ligner på chrome. Dette ser bra ut med en gang, men er et rent h.....e å holde fint (jeg hadde et sett med slike AC Schnitzer felge på M3'en min, å de ble liggende i garasjen, da jeg ikke orket å vaske og polere dem eetter hver tur). Du må polere dem mer elle mindre mellom hver gang du har kjørt. Jeg vil anbefale f.eks Østfold felgteknikk (som nevnt over her) å fått dem polert opp, å lagt på ny klarlakk, slik at de er lettere å holde rene.

Du har et godt poeng der, i forrige sesong var dem bare høyglanspolert uten klarlakk og det var mye jobb og holde "pent"

Skal høre med dem med komplett pris på pulverlakkering etc :)

Takk for svar!