Jump to content
Sign in to follow this  
MBjoel

Coating Tykkelse

Recommended Posts

MBjoel

Den begynner å bli et hav av forseglingen til lakk nå og det skrives store ord om tykkelse på nesten utrolige 10-14 mikron av polish Angel glass Coating. Har nå testet med Polishangel master sealant i 4 lag uten noe forskjell i utslag på lakk dybde måleren. 

Noen som har klart å måle noe ekstra lag etter lakkforsegling?? 

mikeb

Ikke jeg nei...

Lest mye om dette på Detailing World [da coatinger av alle slags var the big wow] og konklusjonen er at et lag er såpass tynt at det er umulig å måle . 
De mener at de dybdemålere som detailers flest bruker gir ikke nøyaktig nok resultater. 

Men jeg kan gjerne høre litt mer om nevnt Glass Coating og andre mer erfarne brukere! 

longbow

Mastersealant er vel ikkje en coating,og blir vel ikkje tykkere av å iligges i flere lag. Då må du vel over på feks nanolex si3d eller cosmic som du nævner her.

MBjoel
1 time siden, longbow skrev:

Mastersealant er vel ikkje en coating,og blir vel ikkje tykkere av å iligges i flere lag. Då må du vel over på feks nanolex si3d eller cosmic som du nævner her.

Er en hybrid med Coating egenskaper, men om den blir tykkere er jeg usikker på. Forventet egentlig ikke å kunne måle noenting med master sealant. Men vært interessant å se om noen har klart å måle et par ekstra Micro. Med foreksempel nanolex, cosmic, max protect etc. 

MBjoel
3 timer siden, mikeb skrev:

Ikke jeg nei...

Lest mye om dette på Detailing World [da coatinger av alle slags var the big wow] og konklusjonen er at et lag er såpass tynt at det er umulig å måle . 
De mener at de dybdemålere som detailers flest bruker gir ikke nøyaktig nok resultater. 

Men jeg kan gjerne høre litt mer om nevnt Glass Coating og andre mer erfarne brukere! 

Samme som jeg har lest meg frem til. Men skulle tro at max protect V1 + Unc-R burde kunne gi målbart resultat. Kanskje @D.Mikalsen har testet?

mikeb

Har en flaske med CQ Finest jeg skal legge på Audien da det blir varmere ute. 

Har Paint Detective og planen er å måle tykkelse før og etter behandligen, for å få svaret på nemlig dette spørsmålet du har. Vil vite hvor mye marketing kjøper vi egentlig?

Jeg skal dokumentere:)
Er veldig skeptisk men liker overraskeler...

• DCN Point 1

Blankbil / polishduden

Det er noen som legger Max Protect V1 med lakksprøyte. Det blir såppas tykt at det blir målbart. Du kan også legge uendelig mange lag V1 og det blir målbart med nok lag :)

D.Mikalsen
1 time siden, MBjoel skrev:

Samme som jeg har lest meg frem til. Men skulle tro at max protect V1 + Unc-R burde kunne gi målbart resultat. Kanskje @D.Mikalsen har testet?

Det er vell bevist at noen coatinger gjør at man får en målbar lakkøkning. Det er jo mange av disse coatingene på markedet som kan legges i flere lag, da vil jeg tro at man kan få utslag på målingen. Som Håkon nevner her med Max Protect sin V1, så kan den legges i mange lag, det er jo også andre coatinger som kan legges i mange lag. Jeg vil tro at man kan få utslag på målingen, dette hadde jo vært interessant å testet ut :)

• DCN Point 1

Gunnarmikal

Du klarer ikke å måle polishangel cosmic 9h.

MBjoel
1 time siden, D.Mikalsen skrev:

Det er vell bevist at noen coatinger gjør at man får en målbar lakkøkning. Det er jo mange av disse coatingene på markedet som kan legges i flere lag, da vil jeg tro at man kan få utslag på målingen. Som Håkon nevner her med Max Protect sin V1, så kan den legges i mange lag, det er jo også andre coatinger som kan legges i mange lag. Jeg vil tro at man kan få utslag på målingen, dette hadde jo vært interessant å testet ut :)

Men da har vi en plan da. Du tester ut neste gang du du tar en coating? :thumbs: Noen andre som melder seg frivillig? Nei, det var det ingen som rakk. Da tester @D.Mikalsen neste gang han tar en coating. Vi gleder oss :)

MBjoel
2 minutter siden, Gunnarmikal skrev:

Du klarer ikke å måle polishangel cosmic 9h.

Da sparte du meg for den testen ☺

Gunnarmikal
1 time siden, MBjoel skrev:

Da sparte du meg for den testen ☺

:P men Cosmic V2-raketter fungere mye bedre enn v1 på Sheting å beading.

finest som legges i 2 lag, kan kanskje måles så vidt?

_Makki_

Det skal være mulig å måle Pomponazzi 880-XX på lakken.

Audi S8

Eg gjorde en test på Max protect v1 for å teste hvor lenge den kunne ligge på panelene før du fikk problemer med buffing, eg lot også et lite område på 5x5cm med et godt lag ligge til dagen etter, for å si det slik, der kunne man fint kjenne høgde forskjellen hehe måtte våt slipe for å få det bort.

En annen ting er jo dei lakkdybdemålerene, hvor nøyaktig er dei til å måle dette, ser jo det når eg tar målinger så kan det no fort hoppe litt verdiene også på samme måle område. fant ikke akkurat spec på den eg har nå, men om eg tar den som selges hos Scandicshine så er vel den på Accuracy: ± (3%+2um), ± (3%+0.1mils)

• DCN Point 3

D.Mikalsen
21 timer siden, MBjoel skrev:

Men da har vi en plan da. Du tester ut neste gang du du tar en coating? :thumbs: Noen andre som melder seg frivillig? Nei, det var det ingen som rakk. Da tester @D.Mikalsen neste gang han tar en coating. Vi gleder oss :)

Hehe, påtvungen test :rofl1:Jeg ser Andrè har skrevet noe som redder meg ut fra denne. Det går jo selvsagt an til sommeren å samle inn litt coatinger og ta en skikkelig test på noe sånt. Vi får se om anledningen byr seg og litt ledig tid til å lage til noe sånt :)

• DCN Point 1

mikeb
31.01.2016 at 17.39, Gunnarmikal skrev:

finest som legges i 2 lag, kan kanskje måles så vidt?

:) 

Gleder meg til vår