Jump to content
Sign in to follow this  
Sortehaug

Audi A5 Coupe

Recommended Posts

Sortehaug

Vel, fredag 22/1 var det min tur å hente meg bil :) Og det ble en Audi A5  TFSI Coupe 2013 modell. Har alltid hatt lyst på A5, og coupe-utgaven er rålekker. Har lenge vært på utkikk, og hos Møller Romeriket fant jeg en som fridde inn mine krav. Kravene var at den var ente rød eller blå, 2x Sline, navigasjon, automatgir, bensin og en relativt lav kilometerstand. Under panseret er det 1.8 170hk TFSI, med 320nm og en 8trinns multitronic girkasse :) 

På min utgave er det følgende utstyr: 

- Kilometerstand ved henting: 39 120. 
- MISANORØD 
- SORT OPTIKK
- ADVANCED KEY
- NAVIGASJON
- AUDI DRIVE SELECT
- BLÅTANN HANDSFREE
- AUTOMATISK AVBLENDBART INNVENDIG SPEIL
- MØRKE RUTER
- KLIMA
- LYS/REGNSENSOR
- FJERNLYSASSISTENT
- RYGGESENSORER
- RYGGEKAMERA
- CRUISECONTROL
- MULTIFUNKSJONSRATT
- BI-XENONLYS
- LED KJØRELYS
- S LINE EKSTERIØR PAKKE
- S LINE SPORTSPAKKE
- 19"x9 OCEAN TORNARDO 

Bilen har også et påkostet S5 eksosanlegg fra Møller selv, med originale S5-deler. Som gir en grom, djup lyd og fin brom ved giring :) 

IMG_0559_zpshtdqbkj1.jpg

IMG_0544_zps2qcxyymi.jpg

IMG_0543_zpsssjykp64.jpg

IMG_0547_zpsbbatfz3x.jpg

IMG_0549_zpsghlopmvl.jpg

IMG_0546_zpsr48cu02t.jpg

IMG_0558_zps36zdgkfi.jpg

IMG_0560_zpshydr6fci.jpg

IMG_0553_zpsbrnam26k.jpg

IMG_0550_zpsvt9jmy8t.jpg

IMG_0552_zpsjsgfp0uf.jpg

IMG_0556_zpsv1qcfuxv.jpg

Frem mot sommeren har jeg tenkt å få tak i noen veldig konkave felger, med 20"x11 eller 10,5 :) Har også tenkt å bytte ut diffusoren bak, og skru opp styrken på parklysene :) 

Noen ting jeg lurer på og håper noen av dere kan gi meg svar på er, har tenkt å kode om fotbrønnlysene mine slik de lyser hele tiden (og ikke kun når dørene er åpne)? 
Og noen som har vært bort i chip på denne bilen tidligere og har noen erfaringer og dele? Han som skal chippe den sier det blir 215hk og +60nm :) 

Edited by Sortehaug
  • DCN Point 16

Madas

Grattis . :) Hadde en slik selv en kort periode. Fin GT-cruiser selv om jeg mener Quattro er å foretrekke og ikke framhjulsdrift. 

Multitronic er vel trinnløs girkasse med programmert "gir"? 

Noen grunn for at du ville ha automat foran den gode manuelle kassen som denne leveres med? :P

Hva mener du med chip? En slik du kobler imellom motor eller en slik som f.eks BSR leverer? Ikke gå for det første alternativet. 

CooperWorks

Gratulerer med steike tøff A5! Riktig farge og masse utstyr er bare "very nejs". Jeg tok førerbeviset min i en slik og det var gøy! Ville ha revurdert chip da du ikke vil rote for mye med garantien på en nybil.

Stifens

Steike fin A5! Elsker den fargen.

Chip ville jeg holdt meg unna dersom du har Multitronic kasse, de tåler nesten ingenting.

Roald Schmidt

Gratulere med ny flott bil!

Ser frem til ss av den ;-)

The Punisher

Gratulerer med helt rett bil i fin farge! Er selv mere fan av coupè enn den lutrygga sportbacken!

Ville også vært litt forsiktig med chip på Multitronicen. RS5 pedaler gjør et pent løft innvendig og kompletterer godt resten!

Edited by The Punisher

Belle
15 timer siden, Stifens skrev:

Chip ville jeg holdt meg unna dersom du har Multitronic kasse, de tåler nesten ingenting.

Det er faktisk ikke så mye tull med Multitronic i A5, har noen kompiser som er mekanikere på Møller.

En kunde av meg har A5 2.0tfsi som er oppjustert en del og der har det ikke vært noe tull med kassa heller. Digg at den kan ligge på så lavt turtall i høy hastighet og :)

D.Mikalsen

Gratulerer så masse med en råtøff A5, denne var lekker og en rett farge må eg si ;) Blir spennende å følge med her, har du sett nøye på lakken, eventuelt hvordan ser den ut og blir det noe jobb på den i nærmeste framtid? :D

Sortehaug
16 timer siden, Madas skrev:

Grattis . :) Hadde en slik selv en kort periode. Fin GT-cruiser selv om jeg mener Quattro er å foretrekke og ikke framhjulsdrift. 

Multitronic er vel trinnløs girkasse med programmert "gir"? 

Noen grunn for at du ville ha automat foran den gode manuelle kassen som denne leveres med? :P

Hva mener du med chip? En slik du kobler imellom motor eller en slik som f.eks BSR leverer? Ikke gå for det første alternativet. 

Takk for det! :) Ja, firhjulstrekk er alltid å foretrekke fremfor framhjulstrekk :P Men er ikke 100% avhengig av firhjulstrekk pluss det blir fort veldig mye dyrere - så da ble det ofret :) 

Tuning, elektronisk chip :) 

16 timer siden, CooperWorks skrev:

Gratulerer med steike tøff A5! Riktig farge og masse utstyr er bare "very nejs". Jeg tok førerbeviset min i en slik og det var gøy! Ville ha revurdert chip da du ikke vil rote for mye med garantien på en nybil.

Takk for det :) Er rååfornøyd! Ja, er litt derfor jeg hører meg rundt. De som skal chippe den sier de holder seg innenfor momentbegrensingene satt av Audi :) 

15 timer siden, Stifens skrev:

Takk :) Dette blir gøy! :D Tja, jeg har hørt litt av hvert - det som gjør meg skeptisk er garantien 

11 timer siden, Roald Schmidt skrev:

Gratulere med ny flott bil!

Ser frem til ss av den ;-)

Takk! :D Det blir det, Møller hadde ikke stelt den særlig pent må jeg si! 

11 timer siden, The Punisher skrev:

Gratulerer med helt rett bil i fin farge! Er selv mere fan av coupè enn den lutrygga sportbacken!

Ville også vært litt forsiktig med chip på Multitronicen. RS5 pedaler gjør et pent løft innvendig og kompletterer godt resten!

Gracias! Ja, A5 sportback får en veldig A7 rompe. Og en såpass sportlig farge og coupe gjør bilen enda mer sporty! :D Ja, er litt skeptisk angående garantien... 

10 timer siden, cheffen skrev:

Grattis med ny bil..! Hvordan er den i lakken? 

2 minutter siden, D.Mikalsen skrev:

Gratulerer så masse med en råtøff A5, denne var lekker og en rett farge må eg si ;) Blir spennende å følge med her, har du sett nøye på lakken, eventuelt hvordan ser den ut og blir det noe jobb på den i nærmeste framtid? :D

Takk - rød er så fet farge! :D Ganske stolt atm! :P hehe! 
Ja, lakken er egentlig ganske horribel.. Masse swirls og kjøprespor! Var skuffet når jeg gikk over bilen med lommelykt. 

alexanderst

Dette så ut til å være en aldeles herlig bil å eie! Gratulerer så mye med grombørsa.:D

Sortehaug
2 minutter siden, alexanderst skrev:

Dette så ut til å være en aldeles herlig bil å eie! Gratulerer så mye med grombørsa.:D

Det er det også! Vil bare kjøre hele tiden nå! :P hehe! Takk! ;) 

Sortehaug

I dag har dagen gått til å vaske A5en så grundig og få den vokset :) Møller har beskyttet den med etter eller annet, men dette skulle bort og på med Swissvax! ;) Prickbort, surfrex sammen  med Nerta Diamond + Gyoen Iron og Car Bath en av to i 2bucket-system :) Ikke bilder fra vask, kun etter voks :) Voksen ble Concorso på lakk og Autobahn på skilt, eskos og felger :thumbs:   

30DB3AC5-D055-458F-9F70-83923E8F6CE3_zps

7ED04258-8641-4177-856D-FAA06588B393_zps

Eksosen ble pusset med Britemax easy cut og shine, og forseglet med autobahn :) 

4315CBF1-EE5E-4D8E-9B17-447CE89BE866_zps

566B3786-A793-4186-9657-F182BC7B70C6_zps

EC19A33A-B04A-4615-B87D-5B653B52C1D7_zps

00C4B40F-A08B-4842-9AE9-2B1A661F0EA8_zps

AD313F27-3308-4177-ADF4-3EBF434078D4_zps

F41CB814-AC5D-4CA5-B43F-A2DFA4595075_zps

B52FECBF-D70F-45B7-A98C-F90721E7C9EF_zps

C9908911-E3C8-406F-BA57-24578A70B04C_zps

5374910F-7475-41AF-8E1A-6F2E8BAC8B35_zps

• DCN Point 5

Audi S8

Gleder meg til å komme på land så eg får sett bilda og ikke minst livesenere :) Concorso er saker:)

Sortehaug

2 minutter siden, Audi S8 skrev:

Gleder meg til å komme på land så eg får sett bilda og ikke minst livesenere :) Concorso er saker:)

You know where to find me! :thumbs: 

Simenm

utifra slik jeg forstår det,får du 12mnd. med mulighet for utvidelse til 3 år:)

flott bil! :)

Sortehaug
1 minutt siden, Simenm skrev:

utifra slik jeg forstår det,får du 12mnd. med mulighet for utvidelse til 3 år:)

flott bil! :)

Da forstod vi det på samme måte :) Takk - hyggelig :D