Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet
12 minutter siden, Capone skrev:

Jeg fant, jeg fant!

image.thumb.jpeg.f2d7f6903db351a8a8504a34b0910b17.jpeg

Vet ikke helt hvor pålitelige disse papirlappene fra eBay er, men de viser overhodet ingen ekstreme pH-verdier såvidt jeg kan se:

image.thumb.jpeg.88f49d49a444b20bc7f866c9c233fe87.jpeg

Blir skeptisk til lukta, eller rettere sagt; mangelen på lukt. Avfetting pleier jo som regel å lukte verre/sterkere jo bedre den fungerer. Men skal dra ned på Circle'n etter at jeg har fått knadd i meg litt middag og få testet!

:thumbup:.

Skrevet

Da ble det 4 stk avfetting og inkl frakt ble det 215 kr, som ikke er så verst 

99 som fast frakt var bra. Min første ordre her var det også. 

Skrevet
2 timer siden, Capone skrev:

Jeg fant, jeg fant!

image.thumb.jpeg.f2d7f6903db351a8a8504a34b0910b17.jpeg

Vet ikke helt hvor pålitelige disse papirlappene fra eBay er, men de viser overhodet ingen ekstreme pH-verdier såvidt jeg kan se:

image.thumb.jpeg.88f49d49a444b20bc7f866c9c233fe87.jpeg

Blir skeptisk til lukta, eller rettere sagt; mangelen på lukt. Avfetting pleier jo som regel å lukte verre/sterkere jo bedre den fungerer. Men skal dra ned på Circle'n etter at jeg har fått knadd i meg litt middag og få testet!

Skal være pH 10

Skrevet
4 timer siden, Capone skrev:

Selaclean Avfetting er vannbasert og Prickbort er petrokjemisk, så Selaclean bør vel i teorien heller sammenlignes med Surfex HD. Selaclean sin er også svanemerket, noe som sannsynligvis betyr at den ikke er så altfor sterk.. 

Mener jeg har ei flaske med dette stående, kan måle PH-verdi og teste den i kveld hvis det er ønskelig? 

Den er svanemerket fordi den er vannbasert, og siden den er vannbasert er den mer miljøvennlig enn de som lukter parafin eller white spirit. Det er fortsatt en kaldavfetting, men den er gjerne mindre effektiv enn sine petrokjemiske søsken fordi den er vannbasert. Jeg tenker at denne er mer lik en mikroavfetting enn den er lik surfex som er en alkalisk avfetting. En mikroavfetting er en slags alt-i-ett avfetting som er vannbasert og prøver å gjøre jobben til både en kaldavfetting og en alkalisk avfetting, dog blir det sjelden like bra som å bruke f.eks surfex og prikkbort hver for seg.

• DCN Poeng 1
Skrevet
2 minutter siden, trogha skrev:

Den er svanemerket fordi den er vannbasert, og siden den er vannbasert er den mer miljøvennlig enn de som lukter parafin eller white spirit. Det er fortsatt en kaldavfetting, men den er gjerne mindre effektiv enn sine petrokjemiske søsken fordi den er vannbasert. Jeg tenker at denne er mer lik en mikroavfetting enn den er lik surfex som er en alkalisk avfetting. En mikroavfetting er en slags alt-i-ett avfetting som er vannbasert og prøver å gjøre jobben til både en kaldavfetting og en alkalisk avfetting, dog blir det sjelden like bra som å bruke f.eks surfex og prikkbort hver for seg.

Selaclen er også alkalisk

Skrevet
2 timer siden, Bjarne S skrev:

Selaclen er også alkalisk

Jepp, men den har ikke like høy ph som surfex som er nesten 13 godt utblandet. Den har også "ingredienser" som skal fjerne asfalt, noe surfex ikke har/gjør. Derfor er den i teorien mer lik en mikroavfetting.

• DCN Poeng 1
Skrevet

Han kjøre tilbud på denne ut mnd eller så langt lageret rekker da eg spurte på Facebook om kor lenge det varer. 

• 5 months later...
  • 1 year later...
Skrevet

Ser han reklamere for Waxaddict vokser nå, Concours skal vel ha dem ut av sortimentet, blir spennende å se om han får det til. 

• 3 months later...
Skrevet

Har bestilt mye fra Bilpleiekongen men har sluttet å handle der siden de aldri svarer på spørsmål og e-post.

Skrevet

Kjøpt mye der jeg også. Stort sett fornøyd jeg iallfall. De er kanskje litt vel hissige med å sende ut tilbud på epost, det er nesten alltid et eller annet oppfinnsomt tilbud, men kan jo bare melde meg av mailinglista da...

• 1 month later...
Skrevet

Liker ikke helt at de kjører tullete kampanjer hele tiden, og rabattene og førprisene er berg og dalbane. Så topp tips er å følge med! Her er det mange hull i veien!

Skrevet

Ja, det er helt sant.

Prisene hans syns jeg er forholdsvis høye i forhold til andre, men da kan det virke som et bedre tilbud når han har en av de utallige kampanjene.

Men jeg takker uansett for tipset!

Fikk bestilt meg et par 1kg pakker med b-vare mikrofiber kluter og en SV Leather Cleaner til en billig penge iallefall. 😉

• Liker 1
einarhelge
Skrevet

IMG_0635.JPG

• Liker 1
  • Haha 4

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

Skrevet
9 timer siden, Niebelheim skrev:

Ja, det er helt sant.

Prisene hans syns jeg er forholdsvis høye i forhold til andre, men da kan det virke som et bedre tilbud når han har en av de utallige kampanjene.

Men jeg takker uansett for tipset!

Fikk bestilt meg et par 1kg pakker med b-vare mikrofiber kluter og en SV Leather Cleaner til en billig penge iallefall. 😉

Ja er bra priser når man følger med - blir til at det er der jeg kjøper ting og!

Det de vinner på for min del er ofte oppdaterte videoer på nye produkter. 

I mange andre bilpleie nettbutikker må man være en del av den harde kjerne her for å vite hva man skal ha. 

Kun det evige maset om tilbud tilbud som er "problemet" 

• 1 year later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår