Gå til innhold

Beste voks til 500kr?


Polestar_01

Recommended Posts

Polestar_01

Den voksen du har linket til her får mye skryt her inne,ellers har du Fusso Coat,lukter møkk,men pervo beading og varighet.

Må si at jeg jeg synes så mye av produktene lukter dritt, så og avslutte med en voks som lukter godt, hadde vært flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som MRKM ville jeg også ha anbefalt deg Finis eller Fusso :)

For å gjøre kål på lukta kan du drar til nærmeste Shell eller Statoil, kjøpe teip og din favoritt Wunderbaum, og så henger du den på nesa mens du legger LSP :P 

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Som MRKM ville jeg også ha anbefalt deg Finis eller Fusso :)

For å gjøre kål på lukta kan du drar til nærmeste Shell eller Statoil, kjøpe teip og din favoritt Wunderbaum, og så henger du den på nesa mens du legger LSP :P 

Da blir det Finis :) om ingen kan anbefale noe annet? dodo juice? swiss wax er vel kanskje endel over den prisen?

Wunderbaum, nei takk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dodo Juice sine vokser lukter himmelsk! Men holdbarheten er ikke god nok for en hel norsk vinter. Gå i tilfelle for en av pro eller hybrid voksene, de er noe mer holdbare enn de vanlige. Personlig favoritt er Blue Velvet Pro. Fusso lukter løsemiddel, men er knall på holdbarhet. Finis har jeg gående test av, men for tidlig å si hvordan den holder seg mot Fusso. Nøytral lukt,og god å legge. Ingen personlig erfaring med Swiss Wax, synes de er altfor dyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Dodo Juice sine vokser lukter himmelsk! Men holdbarheten er ikke god nok for en hel norsk vinter. Gå i tilfelle for en av pro eller hybrid voksene, de er noe mer holdbare enn de vanlige. Personlig favoritt er Blue Velvet Pro. Fusso lukter løsemiddel, men er knall på holdbarhet. Finis har jeg gående test av, men for tidlig å si hvordan den holder seg mot Fusso. Nøytral lukt,og god å legge. Ingen personlig erfaring med Swiss Wax, synes de er altfor dyre!

Er det jeg også har hørt! hvem selger Dodo juice her i norge? ja synes også swiss wax er litt kostbart til mitt bruk..

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Med tanke på hvor bra fusso er hadde jeg brydd meg lite om lukta. Finis lukter ikke spesielt godt, men den lukter nesten ingenting. Ingen av voksene som lukter godt til rundt 500kr, dodojuice, poorboys osv, holder en norsk vinter i saltlake.

Fusso derimot vil ikke ha noen problem med en norsk vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Med tanke på hvor bra fusso er hadde jeg brydd meg lite om lukta. Finis lukter ikke spesielt godt, men den lukter nesten ingenting. Ingen av voksene som lukter godt til rundt 500kr, dodojuice, poorboys osv, holder en norsk vinter i saltlake.

Fusso derimot vil ikke ha noen problem med en norsk vinter. 

Det er jeg ikke enig. Engel voksen fra blankbil lukter både godt, varer lenge og har en veldig grei pris.

For Dodo Juice bruker jeg kun Elite Car Care i UK. F.eks. denne om du vil prøve ut på en bil eller fire.: http://www.elitecarcare.co.uk/dodo-juice-blue-velvet-pro-panel-pot-30ml.php?cPath=73

 

BlankBil tror jeg ikke har pro voksene.

takk for svar :)

Finis

Jepp, kommer til å gå for Finis.

 

takk alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Det er jeg ikke enig. Engel voksen fra blankbil lukter både godt, varer lenge og har en veldig grei pris.

Fikk du den til å vare en hel vinter i norsk saltlake, med jevnlig vask og avfetting gjennom vinteren?

I så fall er jeg imponert og må prøve den. Jeg har ikke klart det med finis, collinite 845, eller SV shield. Bare fusso som har hatt skikkelig holdbarhet for meg.

Helt enig i at det er mye mer kos å legge en voks som lukter godt, men til bruksbilen som poleres en gang årlig er jeg mest opptatt av å ha lettest mulig vask og best mulig bevaring av resultat etter polering.

Derfor har jeg bestemt meg for å prøve coatinger. Men de fleste koster godt over 500lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Fikk du den til å vare en hel vinter i norsk saltlake, med jevnlig vask og avfetting gjennom vinteren?

I så fall er jeg imponert og må prøve den. Jeg har ikke klart det med finis, collinite 845, eller SV shield. Bare fusso som har hatt skikkelig holdbarhet for meg.

Helt enig i at det er mye mer kos å legge en voks som lukter godt, men til bruksbilen som poleres en gang årlig er jeg mest opptatt av å ha lettest mulig vask og best mulig bevaring av resultat etter polering.

Derfor har jeg bestemt meg for å prøve coatinger. Men de fleste koster godt over 500lappen.

Jeg mener jeg la den på 1 des og den holdt fin beading i slutten av mars. så "hele" skal jeg ikke si, men godt nok for meg til den prisen.

har du ikke prøvd den? støtter jo også en god sak.

vasker 1 gang i uka, med surfex og svampevask BTW....

 

Ja ser den, smak og behag det :)

 

Du nevner coating, hva trur du om denne? https://bilpleiekongen.no/produkt/c-quartz-uk-sett-keramisk-coating/ Lover 2 års beskyttelse! må være for bil som står stille i garasjen det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Jeg mener jeg la den på 1 des og den holdt fin beading i slutten av mars. så "hele" skal jeg ikke si, men godt nok for meg til den prisen.

har du ikke prøvd den? støtter jo også en god sak.

vasker 1 gang i uka, med surfex og svampevask BTW....

 

Ja ser den, smak og behag det :)

 

Du nevner coating, hva trur du om denne? https://bilpleiekongen.no/produkt/c-quartz-uk-sett-keramisk-coating/ Lover 2 års beskyttelse! må være for bil som står stille i garasjen det da...

Er nybegynner på coating selv, men etter hva jeg har sett og lest om andre coatinger er det ikke umulig å få til to års holdbarhet med et par lag coating og regelmessig vedlikehold ved hjelp av booster eller shampo som vedlikeholder coatingen. Google og les litt om de forskjellige coatingene, finner gjerne litt erfaringer fra engelske forumer hvor folk har testet ting.

Har et utall vokser stående, men aldri prøvd engel. Har liksom villet finne en som var holdbar, og aldri hørt engel omtalt som holdbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Er nybegynner på coating selv, men etter hva jeg har sett og lest om andre coatinger er det ikke umulig å få til to års holdbarhet med et par lag coating og regelmessig vedlikehold ved hjelp av booster eller shampo som vedlikeholder coatingen. Google og les litt om de forskjellige coatingene, finner gjerne litt erfaringer fra engelske forumer hvor folk har testet ting.

Har et utall vokser stående, men aldri prøvd engel. Har liksom villet finne en som var holdbar, og aldri hørt engel omtalt som holdbar.

Alfa omega er at du har en coating som tåler kjemien som må til for å få knerta saltlaka og driten fra vintern.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har prøvd den, men jeg glemte å nevne Collinite #915. Den har jo fått en del skryt tidligere. Kanskje blitt utklasset det senere året av nye produkter?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...