Gå til innhold
AJ82

AJ82's biler, 2xVW og 1xPorsche

Recommended Posts

AJ82    206
AJ82

2 stk nyvoksa biler. GTE fikk en runde med Swisswax polish og voks hos Larsens  Autoshine igår og jeg fikk prøvd BH Finis Wax på Passat idag. Fikk også tatt Golf'n skikkelig innvendig.

Porscha fikk seg kun en liten luftetur, men fikk seg en skikkelig shine i våres inkl, coating.

Flere bilder, planer og info kommer fortløpende :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Endret av AJ82
  • DCN Poeng 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 615
Autoglaze / polishduden

Den Porscha

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

ÅÅÅHH, bra du fikk laget tråd :) Om du følger Rotiform på Instagram legger de stadig ut bilder av en ganske lik 911 i mintgrønn med samme felger som deg. Virkelig nydelig både din og den mintgrønne

Gølfen er også helt etter min smak, og for å si noe fint om alle bilene dine må jeg legge til at Passat har blitt sinnsykt flotte biler. Fin park!

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AJ82    206
AJ82

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

På Porscha sitter det 3-delte Rotiform felger, samt Bilstein PSS10 understell. Den er også oppgradert med diverse deler til RS utseende og har sportsetene. Ingen store planer med denne med unntak av komplett sett med nye lykter (litt unødvendig, men frister), shortshift og nye foringer rundt baut. Motor er nyoverhalt med steg 2 tuning fra FVD og RUF eksos.

På Golf' sitter det 19" Rotiform BLQ. Venter fortsatt på senkesett til denne, ellers tror jeg den blir beholdt ganske original ellers... Samme med Passaten, den får klare seg med noen greie 18" felger foreløpig, men den nye modellen er utrolig god å kjøre. Highline utgaven er også endel mer påkostet enn tidligere. Legger vel et par bilder hvor fargen på Golf og Passat er litt mer synlig...

A.J.

image.jpg

image.jpg

Endret av AJ82
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AJ82    206
AJ82

Etter hjelp fra et annet medlem her inne fikk jeg nå programmert diverse småtteri på GTE :) Veldig fornøyd, selv om han også gjorde meg veldig usikker på hvor mye senk jeg burde ha, 30-20 eller 40-35....

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AJ82    206
AJ82

Føler også at jeg må ha det, men det subbet visst fremme på E-Golf med 30mm og samme felgebredde og dekk som jeg har... Ble plutselig skeptisk :P

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Larsdd    43
Larsdd

Jeg har bestilt 40-35 til min GTE, så sier gå for det samme! :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AJ82    206
AJ82

Jeg har bestilt 40-35 til min GTE, så sier gå for det samme! :P 

Har du fått noen anslått leveringstid? Regner med at jeg også går for det :)

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Larsdd    43
Larsdd

Skal komme i midten på september sies det, da bestilte jeg for ca en mnd siden... Begynner å bli lei av å vente nå <_<

Må nesten få det på plass før jeg kan finne ut hvilke spacere jeg kan kjøre med. (må ha det når det kjøres på originale 18") :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AJ82    206
AJ82

Jeg kjører med 8.5x19" et45 og 235/35 på sommeren. Kommer også til å bruke spacer, men bare bak, foran tror jeg det blir veldig bra. Det er faktisk smalere sporvidde på GTE bak enn på vanlig Golf, har ingen ide om hvorfor... Blir vel å bruke originale 18" på vinteren.

Har fått beskjed om midt i september jeg også, kanskje før... Hvor handlet du?

A.J.

Endret av AJ82

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Larsdd    43
Larsdd

Parts and retards var det vell? Faktisk ikke meg som bestilte, det tok en kompis som har bestilt samme bilen seg av :) 

Regner med jeg kun kommer til å kjøre spacere bak jeg også, må nesten se når jeg får den nærmere bakken! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alexn    80
Alexn

Ble bra etter vi kodet GTE'n :) Som sagt bør du ha 225/35-19 hvis ikke blir det subbing med 40mm senk. subber som sagt på min e-golf med 30mm senk og 235. Blir å skifte til 225 til våren :)

Får ta noen bilder sammen ;)!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AJ82    206
AJ82

Ble bra etter vi kodet GTE'n :) Som sagt bør du ha 225/35-19 hvis ikke blir det subbing med 40mm senk. subber som sagt på min e-golf med 30mm senk og 235. Blir å skifte til 225 til våren :)

Får ta noen bilder sammen ;)!

Hjemme på dagen i morgen? Skulle gjerne ha tatt et par kjappe mål :)

Må forresten legge til at jeg er utrolig fornøyd med BH Finis Wax, beader bedre en Shield foreløpig.

A.J.

Endret av AJ82

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AJ82    206
AJ82

Vasket over bruksbilene idag etter en periode med mye regn. Må si at Finis Wax imponerer. La denne på Passat'n samtidig som det ble lagt Shield på Golf'n, og Finis både beader og beskytter lakken bedre enn Shield. Lakken på Passat'n er fortsatt glatt og fin mens ting begynner å feste seg litt på sidene på Golf'n. Passat'n blir i tillegg brukt mer og grunnarbeidet på Golf'n var mer grundig enn på Passat. Tommelen opp til Finis :)

Har forresten også mottatt Eibach senkesett til Golf'n, så nå blir den endelig litt lavere.

A.J.

Endret av AJ82
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AJ82    206
AJ82

Idag har bilen fått masse kos og stell og pakket godt inn :) Har også fått montert senkesett på GTE'n. Trenger bare spacer bak.

image.jpeg

image.jpeg

• DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Larsdd    43
Larsdd

Se der ja, Bilen har godt av å bli lavere! :) Har fått på mitt også. Endte opp med 16mm spacere bak på originale felger som er 7,5 bred, har sett i ettertid at jeg burde vurdert 20mm i stedet :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AJ82    206
AJ82

Ikke helt sikker på hva jeg skal gå for enda, får måle litt. Har 8.5 og et 45 så da bygger vel mine felger 17mm mer enn dine, ca samme som du har med spacer da. Kommer nok til å gå for 10mm ihvertfall.

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig