Gå til innhold
EspenE

Erfaring med såpe på lance skumkanon?

Recommended Posts

EspenE    3
EspenE

Er det noen såper som er beregnet på kanon som går for å være bedre enn noen andre, eller er de stort sett like? 

Den jeg egentlig har siktet meg ut er vel Bilt-Hamber autofoam, men er det noe som funker bedre/annerledes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Kommer litt ann på hva du er ute etter, men den du nevner er meget god på det den er laget for.

Du kan bruke stort dett det som er av såper, men denne er vel blant de beste på å rengjøre bilen sommer som vinter.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mr.rs4    47
Mr.rs4

Er det noen erfaring med hvor mye den skal blandes da? Skal en ha helt ren såpe i tanken, og ha full åpning på justerings skruen?

Er det bra å bruke varmt vann?

Jeg føler jeg ikke får den fulle effekten med såpe kanonen, testet med varmt og kaldt vann(har høytr. varmtvannsvasker). Har og hatt bare såpe uten vann i. Kanskje ha vann og blande ut såpen litt ifra tanken på lance skumkanon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

AF skal i henhold til bruksanvisningen blandes 1:8 i kanonen. Med skruen mot maks skum (teknisk sett minst vann) blir det ca. 1:100 ut av kanonen, også som anbefalt i bruksanvisningen. Så vidt jeg husker. Men mange bruker den ren og justerer til passe skum med skruen. Jeg varierer litt selv.

Nerta active diamond og Magifoam er gode alternativer til AF.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel
AF skal i henhold til bruksanvisningen blandes 1:8 i kanonen. Med skruen mot maks skum (teknisk sett minst vann) blir det ca. 1:100 ut av kanonen, også som anbefalt i bruksanvisningen. Så vidt jeg husker. Men mange bruker den ren og justerer til passe skum med skruen. Jeg varierer litt selv.

Nerta active diamond og Magifoam er gode alternativer til AF.

Det står at den er effektiv og kan brukes ned til 1:100. (På dubken står det ned til 1% for å være helt korrekt, mens på nettsiden står det 0,5%, eller omvendt). Ikke at dette er anbefalt, heller den tynneste blandingen som kan virke. Det er vel det samme som står om surfex.

Som forvask er den i samme styrke som surfex, og jeg synes at surfex 1:30 er en grei forvaskblanding vinter og sommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

Mener jeg har lest at 1:100 er anbefalt på AF, men du har åpenart sjekket bedre enn meg :) Ganske sikker på at @Øyvind G også har skrevet at 1:100 er anbefalt og han pleier ikke å fare med usannheter. Men det spiller for så vidt ingen voldsom rolle :D Synes ellers det er greit å bruke Blandingsforhold-appen for å finne ut hvordan man skal oppnå ønsket blandingsforhold ut av kanonen.

Magifoam er i alle fall anbefalt i 1:100 i følge Bilnerden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Jeg spurte bilnerden om dette for en stund siden selv:

["Hei!

De fleste bruker Autofoam ren eller blandet 50/50 med vann i beholderen. Du justerer selvfølgelig også på justeringsskruen på toppen for skum/såpemengde.

Magifoam er noe drøyere i bruk hva angår skumeffekt. En 50/50 - 1:4 i beholderen er passelig på den <ahttp://www.detailersclub.nouploads/emoticons/default_smile.png' alt=':)'>

Med vennlig hilsen

Kundeservice

Bilnerden.no AS]

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenE    3
EspenE

Har fått meg skumkanon nå..herregud så artig=) Foreløpig har jeg bare Duragloss bilshampoo som jeg bruker. Kan jeg blande i litt Surfex, eller vil det bli no reaksjoner av noe slag man ikke ønsker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

Bare å prøve seg frem med ulike cocktails. En skvett Surfex i miksen vil gi bedre renseeffekt og er ikke farlig i det hele tatt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig