Steinagard

Grov polish / Voks til chrom

Hei! Lurer på hvilken polish som er mest cut i ! Har jobbet en den med S3G i det siste men skulle hatt noe med litt mer bet i ;)

Har også et spørsmål til metal voks. 

Kan jeg legge feks SV shield eller SV Autobahn på feks chrom lister, blank polert ALU eller alu lister med klarlakk ? 

Ser at bilnerden selger Collinite Metal wax men er det nødvendig med en tredje type voks ? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva slags puter har du testa? Kva slags maskiner har du testa? Kanskje våtsliping er tingen?

Scholl har vel og S2.

No veit ikkje eg kva slags erfaring du har og kvifor S3 er for mild for det du driver på med. Den bør vel være grov nok for det meste av jobber

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en del RDS i lakken på en sort tiguan jeg holder på meg. Virker som om lakken er Stein hard.

Den groveste komboen jeg har testa er S3G på hvit spider pad ( tilsvarende ull ) og lilla rubbing pute med roterende maskin på ukjent turtall. Tipper rundt 2000 rpm. Har våt slipt en del på panseret med 2000 så med 3000 papir og dette tok 4-5 omganger med rundt 6 pass og mye press for og få fint. Stoppet pga varmen og lot det kjøle seg litt før jeg gikk på igjen.

Som oftes har jeg kommet langt med S20 på de bilene jeg har vert borti men dette var noe annet... Det er kanskje bare og smøre seg med tålmodighet og brette opp armene ;P

Maskinen jeg har brukt er fra merket cotech og jeg kjørte på hastighet 4. Det høres og føles greit ut men jeg har ikle noe info angående rpm.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående voks så ser jeg at Autobahn blir brukt til f.eks bolter, muttere og eksos i veldig mange S&S-er, så den bør vel duge på chromlister også :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående voks så ser jeg at Autobahn blir brukt til f.eks bolter, muttere og eksos i veldig mange S&S-er, så den bør vel duge på chromlister også :-)

Det tenker jeg også men greit og høre om noen har erfaringer med det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive