Gå til innhold
Habb1

Råd/tips ny bil

Recommended Posts

Habb1    0
Habb1

Har bestilt ny bil og lurer på hva salgs behandling som anbefales. Har fått pris på full runde når bilen kommer med MG forsegling. Tenkte å vedlikeholde dette hos bilpleie høst og vår og vokse den selv sommer og vinter. Hva slag voks anbefales,SV shield eller andre fra SV. Hva anbefales til plast. Bilen er en xc 70 hvit,hvis det har noe betydning for valg av voks. Er det greit med bilpleie høst/vår og ta voks en gang I mellom selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Høiland    1
Høiland

Kan anbefale shield da jeg har gode erfaringer med denne voksen. Fusso har jo tatt av og er blitt veldig populær pga pris og holdbarhet. Polytrol drøy i bruk og billig plastfornyer. C4 e ikke samme prisklassen men kan anbefales

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Polytrol og C4 trengs bare på slitt plast. På ny plast ville jeg brukt scoll neo, som også er gull på ruter felger mv.

BH Finis er en voks jeg er veldig fornøyd med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Polytrol og C4 trengs bare på slitt plast. På ny plast ville jeg brukt scoll neo, som også er gull på ruter felger mv.

BH Finis er en voks jeg er veldig fornøyd med.

C4 er da ypperlig for å beskytte ny plast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

C4 er da ypperlig for å beskytte ny plast.

Det er det nok ja. Men kanskje unødvendig dyrt ifht scholl neo. Bilen det er snakk om har mye plast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Det er det nok ja. Men kanskje unødvendig dyrt ifht scholl neo. Bilen det er snakk om har mye plast.

Om man f.eks legger unc-r så legger man det på alt unntatt glass. Så med rette produktvalget blir det ikke så dyrt nei. Om man da går for c1-exo eller c1-c2v3 så legger man c1 på plast også. Problem solved

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Om man f.eks legger unc-r så legger man det på alt unntatt glass. Så med rette produktvalget blir det ikke så dyrt nei. Om man da går for c1-exo eller c1-c2v3 så legger man c1 på plast også. Problem solved

Problem solved? Det er fortsatt betydelig dyrere, om det var det du tenkte på.

Med mindre jeg har funnet fram til feil produkter, for å beskytte denne plasten det var snakk om, så blir prisene:

C1 koster 13 160kr/l fra bilnerden.

Scholl Neo koster 400kr/l (500ml) eller 200kr/l (5 l) på Scandicshine.

(Unc-r koster 28 000kr/l)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Problem solved? Det er fortsatt betydelig dyrere, om det var det du tenkte på.

Med mindre jeg har funnet fram til feil produkter, for å beskytte denne plasten det var snakk om, så blir prisene:

C1 koster 13 160kr/l fra bilnerden.

Scholl Neo koster 400kr/l (500ml) eller 200kr/l (5 l) på Scandicshine.

(Unc-r koster 28 000kr/l)

Jeg ga alternativer til både lakk og plast som er i samme beholder så ts har flere muligheter. At du drar frem literpris er litt feil da 30ml av de nevnte dekker en hel bil og holder i flere år. Endret av polishduden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Literprisen er helt uvesentlig. Hvis man kan legge UNC-R, C4 eller DLUX på plasten, og det holder i 1 år, så er det lett verdt innsatsen og prisen kontra Neo 12 ganger i året! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Hvis du må legge Neo 12 ganger i året er det noe som ikke stemmer. Jeg legger den på plast 1-2 ganger i året, og den holder bra synes jeg. Påfør med applikator og tørk av

Poenget mitt var bare at Neo er billigere enn C4, også i lengden, og veldig universalt. Man bruker såklart det man vil, det var bare ett tips fra min side.

Endret av Marius Engel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael    402
Michael

Grattis med ny bil :) Er det seriøse folk du har fått pris av, kanskje forhandler? Ikke noe værre enn å levere ny bil til sandpussere (OBS!). 

Skal du vokse bilen på vintertid så må bilen være helt ren og fri for smuss og partikler. Det vet du sikkert. Så du har mulighet for en slik grundig shine når snøen laver ned i januar, før du legger voks?

Swissvax lager kanongode produkter, og Shield er en gjenganger her på forumet i hvert fall. Men det finnes også mange andre både vokser og sealere som gjør en like god jobb til en billigere penge. Det kommer helt an på hva du er ute etter; pris, praktisk bruk, holdbarhet, glød osv. Hvis du er nybegynner og vil ha en langvarende beskyttelse, og kanskje ikke helt ser forskjellen (dybden, gløden, "wetlooken") på en førsteklasses carnaubavoks og en syntetisk sealer, vil sistnevnte kanskje være tingen? 

Som nevnt over; Soft99 Fusso (sealer) gir knallbra beskyttelse for pengene i lang tid, til en svært god pris. Inneholder PFTE slik som SV Shield, noe som gir veldig høy motstandsdyktighet overfor elementene. Bare ikke sniff denne som del av daglig rutine ;) Shield lukter nok betraktelig bedre og er enklere å påføre (tror jeg). Bilt Hamber Finis (carnaubavoks) til noen hundrelapper mer har gjort det veldig bra i tester her på forumet og definitivt også verdt en titt. Når det gjelder farge på bil vs. voks så er det ikke så stor forskjell med mindre du er en av galningene her på forumet som bruker washmitts og Zymolsvamper som sovepute. No hard feelings :D

Noen vil sikkert si seg uenig, men det er jo det fine med det hele, for det er i hvert fall ikke mangel på allsidighet innen bilpleieprodukter og personlige preferanser :)

Hva angår plastfornyer, så er nok diskusjonen ovenfor stedet der du finner svaret  :ph34r:

En grundig shine med polering et par ganger i året, i tillegg til regelmessig vask, sikrer et godt og langvarende estetisk (og noe mekanisk?) bilhold.

Lykke til!

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Habb1    0
Habb1

Har fått gode tilbakemeldinger fra andre ang han som skal ta bilen når den kommer,fikk pris på 4500. Er det noen dere anbefaler telemark/Buskerud.

Ang plast som det er mye av på bilen sa han at han ikke forseglet dette da plasten ble fortere stygg/slitt. Det jeg er ute etter er en bil som holder seg fin i mange år og som skal Være lett å holde ren, vasker min 1 gang I uka og oftere hvis det har regnet/mye pollen osv. Har bestilt fusso for å prøve det på bilen jeg har nå. Ang C4 eller liknende er dette noe som er greit å legge selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Det er endel plastfornyere/forseglere som renner/blir grå ganske fort.

Billige bensinstasjonssaker renner ofte bort ved vask/regn, og du får rennemerker på plasten.

Har ikke forsøkt C4, men Scholl Neo smører du på med en svamp og tørker av med microfiber, ingen tørketid. Det gjør ingenting om du griser på lakk/vinduer/gummi også, for den er laget for det også. Enklere blir det ikke, om det er det du er ute etter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig