ynor

Coating til BMW X3 i mineral silver

Heisann,

Har Rupes LHR21ES med UHS på vei i posten, og skal ta en skikkelig runde på min 2011 F25 i mineral silver. Lakken er nokså fint stelt med, og fargen er tilgivende. Tenker å få lagt en god varig coating på denne. Noen forslag til en god og varig coating som er grei å legge til denne fargen? Jeg har ikke brukt coating tidligere, men tenker å prøve det nå da jeg er ikke har tid til å vokse flere ganger i året.

Cquartz UK ser fristende ut, med Reload og/eller HydrO2 som mer eller mindre arbeidsfritt vedlikehold av coatingen. Har dog lest at denne kan gjøre lakken litt mørkere, noe jeg kanskje ikke helt skulle ønske på denne BMW fargen. Noen som har noen synspunkter på hvordan Cquartz ville fungert på denne lyse metallic-lakken? Andre alternativer?

Polishangel Viking Coat virker også fristende da den skal være enkel å legge, men jeg synes Reload/HydrO2 virker så lovende mtp vedlikehold at kanskje jeg skulle holdt meg til CarPro og forsøkt Cquartz UK? Har forstått det slikt at HydrO2 bør brukes uten voks/sealer/coating under, med mindre man har lagt Cquartz.

Er Cquartz UK grei å legge for en som ikke har lagt coating før, men som kan lese og følge bruksanvisning?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort svart, ja!

Den er fin og enkel å jobbe med, selvom det er litt subjektivt siden jeg legger mye coating.

Men jeg tror garantert du blir fornøyd om du vedlikeholder den godt!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :-) Da tror jeg det blir Cquartz UK med reload/hydrO2 som vedlikehold.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et spørsmål til:

Jeg er ikke sikker på om B-stolpene er i plast eller en matt lakk. De er ihvertfall ikke i pianolakk som på M-sport modellene. Kan jeg polere med UHS på B-stolpene på min X3, og coate disse med Cquartz UK? Hvis de er i plast, kan vel Gtechniq C4 brukes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min F25 2011 så er de i matt lakk som jeg har polert et par ganger med rupes gul / menzerna 2500, vil tro UHS funker bra også. Jeg bruker SV opaque på de, så coating kan jeg ikke uttale meg om.

Hvis man ikke bruker coating for matt lakk, så ville jeg anta at de blir mindre matte av en coating, men sikkert andre som kan komme med sikrere info på dette.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive