-Thomas-

Ny høytrykkspyler

Skal ha meg ny høytrykkspyler, har tenkt å bruke ca 5000 på dette.

Hva anbefaler dere? Har selv kikka litt på karcher k7, mest fordi jeg har karcher fra før..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv Karcher K7. Er strålende fornøyd.

Det finnes sikkert andre som er like bra, men som sagt så liker jeg K7 veldig godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min far har k7. Den i forhold til min k4 er helt rå. Vannmengde har veldig mye å si.

Når det er sagt så er du vel ikke langt ifra en Kränzle heller. Det skal vel være selve rolls roys`n som jeg har forstått.

Endret av torgeirb
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Karcher men lurer på om det kanskje er k4.... 

Ganske sikkert på at den ikke kosta 5k som du har tenkt til å investere.

Det jeg kan si om K4 er at den er helt grei men ikke noe mer, skulle jeg kjøpt meg en ny så har jeg allerede vurdert en Kranzler.... på k4 følger slangen "etter deg" å krøller seg, veldig kort slange rekker ikke rundt halvebilen uten å måtte flytte på driten, ikke noe jubel for trykket, kjøpte den i fjor og etter en sesong så streika den og da hadde garantien gått ut 2 uker før så måtte gå å kjøpe en ny K4, så etter 1 mndt knakk hele det håndtaket som sitter på toppen hvor trommelen er festa å jeg er veldig forsiktig med alt jeg eier så det var bare idiotisk at håndtaket skulle knekke av når jeg skulle flytte på høytrykken bare.... 

Syntes egentlig Karcher er litt sånn hobby høytrykk med litt bedre kvalitet enn annet man får, plasticfantastic. Hadde en Nilfisk før karcheren, husker ikke modellen med den var ganske dyr (typ 6-7k?) og den var drømmen i forhold, god og lang slange, bra pistol, bra trykk, mye mer kvalitets følelse.

Fuck Karcher egentlig...

Endret av Provenzan0
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nilfisk 160, eller foma spyler? vurderte veldig karcher k7 når eg var på jakt etter spyler. Godt trykk og bra vannmmengde. Men så er det ganske mangen som har plager med sin karcher spyler..derfor droppet eg det merke. så gikk for Nilfisk, veldig fornøyd med den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte just nilfisk p150 på felleskjøpet til 4 590 veldig godt fornøyd med den :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Karcher men lurer på om det kanskje er k4.... 

Ganske sikkert på at den ikke kosta 5k som du har tenkt til å investere.

Det jeg kan si om K4 er at den er helt grei men ikke noe mer, skulle jeg kjøpt meg en ny så har jeg allerede vurdert en Kranzler.... på k4 følger slangen "etter deg" å krøller seg, veldig kort slange rekker ikke rundt halvebilen uten å måtte flytte på driten, ikke noe jubel for trykket, kjøpte den i fjor og etter en sesong så streika den og da hadde garantien gått ut 2 uker før så måtte gå å kjøpe en ny K4, så etter 1 mndt knakk hele det håndtaket som sitter på toppen hvor trommelen er festa å jeg er veldig forsiktig med alt jeg eier så det var bare idiotisk at håndtaket skulle knekke av når jeg skulle flytte på høytrykken bare.... 

Syntes egentlig Karcher er litt sånn hobby høytrykk med litt bedre kvalitet enn annet man får, plasticfantastic. Hadde en Nilfisk før karcheren, husker ikke modellen med den var ganske dyr (typ 6-7k?) og den var drømmen i forhold, god og lang slange, bra pistol, bra trykk, mye mer kvalitets følelse.

Fuck Karcher egentlig...

Høres mer ut som det er "fuck K4" du mener. At du valgte å kjøpe en spyler med en elendig plastslange, som var for kort og med dårlig trykk er vel ikke kärcher sin feil?

Virker ikke som du visste hva behovet ditt var/gjorde nok research før kjøpet.

Hva var poenget med sammenligningen mellom en dyr og en relativt billig spyler? At kvalitet koster?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke like greit å kjøpe en Kränzle med en gang? feks 1152 TST som er på tilbud hos Concours kun ut dagen i dag. Jeg hadde også satt et tak på 5000,- når jeg kjøpte min Foma 1610 kom så over et tilbud på Kränzle 2160 TST som jeg ikke klarte å styre unna. Har kun angret at jeg ikke kjøpte Kränzle med en gang, og jeg ville heller kjøpt Kränzle 1152 TST en Fomaen i dag basert på den kjennskap jeg har til disse produktene i dag. Kränzle oser av kvalitet og kvalitet koster.  :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var poenget med sammenligningen mellom en dyr og en relativt billig spyler? At kvalitet koster?

Poenget mitt var at mitt inntrykk av Karcher er at det er plastitikk i forhold til andre ting på markedet. Den K4en jeg har nå er ikke eneste karcheren jeg har hatt og prøvd oppigjennom å etter min erfaring så er det ikke like god kvalitet som mye annet må får, så får heller andre kanskje mene at karcher er bra uten at det er noe farlig :) Sier selfølgelig ikke at K7 er dårlig, men det finnes bedre kvalitet til samme pris etter min mening.

Bare det at motorene skjærer seg, og det med at håndtaket på min kliss nye k4(som er likt på k7) knakk av ett forsiktig løft føler jeg sier sitt   :lol:

Endret av Provenzan0
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget mitt var at mitt inntrykk av Karcher er at det er plastitikk i forhold til andre ting på markedet. Den K4en jeg har nå er ikke eneste karcheren jeg har hatt og prøvd oppigjennom å etter min erfaring så er det ikke like god kvalitet som mye annet må får, så får heller andre kanskje mene at karcher er bra uten at det er noe farlig :) Sier selfølgelig ikke at K7 er dårlig, men det finnes bedre kvalitet til samme pris etter min mening.

Bare det at motorene skjærer seg, og det med at håndtaket på min kliss nye k4(som er likt på k7) knakk av ett forsiktig løft føler jeg sier sitt   :lol:

Jeg har hatt Karcher før, og havnet derfor på dette igjen.

Kan ikke si at jeg har hatt problemer med at noe ryker.

Det gikk en lanse for noen år siden, men det var pga at høytrykkspyleren sto ute i minusgrader, så da sprakk lansen(håndtaket).

Ene og alene min egen feil.

Jeg bruker min K7 mange ganger i uken, og er som sagt fornøyd.

Alle har sine preferanser, og forskjellig smak.

Kjøper man en høytrykkspyler med 500+l/timen, så tror jeg fleste av hvermandsen klarer seg. :thumbup:

Endret av Klev1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte IPC Foma PW-C23 1610 hos Scandicshine som står annonsert til 4.599. 600 liter vann i timen og 160 bar. God slange og enkelt bytte til andre lanser/foam lance.

Jeg har ikke spesielt bred erfaring annet 3nn den Foma 780S som jeg har hatt i 13 år. Synes vannmengden og trykket er bra. God og letthåndterlig slange på 12 meter. Byggekvaliteten virker bra og jeg et fornøyd med mitt eget valg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive