torgeirb

Test av Allclean 1/15 som skinnrens.

Tenkte jeg skulle dele en erfaring jeg har plukket opp etter en del skinnrens.

Brukte til vanlig Chemical guys sin leather clean for å rengjøre skinn. Det finnes sikkert bedre skinnrenser, men det er den jeg har. 

Den fungerte godt, men krevde ofte lang tid med børste, mye produkt og gav likevel ikke ønsket sluttresultat ved første runde.

Nå er det mulig at produktet skal være "svakt" for en grunn, så om dette er tilfelle er det bare å arrestere meg.

Bestemte meg derfor å prøve Allclean 1/15 da jeg bruker den til mesteparten av interiør.

Fant fort ut at det fungerte mye bedre og trengte mye mindre "børstegnukking" for å komme i mål.

Min mening er at det er snillere mot skinnet at midlene gjør mye av jobben slik at den faktiske berøringen blir mindre aggressiv.

For å viste resultat fikk jeg tak i bilen til min bror. En Suzuki Vitara som mesteparten av tiden blir brukt som arbeidsbil. Her kommer resultatet etter en runde med snille børste bevegelser.

Her er et av setene før rens.

IMG_20141109_194508_zps5d26zm2h.jpg

Passasjersete 50/50

IMG_20141109_193124_zpskzdtnbsk.jpg

Ferdig renset.

IMG_20141109_200134_zpspyxsnsfr.jpg

På dette bilde vises det godt forskjell på Allclean å Leather Clean. Venstere/nermest girkule siden av sitteputa er renset med Leather Clean og resten av sete med Allclean. Er brukt samme metode og tid med børste.

IMG_20141109_194444_zpsbgfp2rvn.jpg

Skulle jeg være på villspor her må noen gjerne rette på meg, men liker når billigere alternativ er bedre.  :)

Endret av torgeirb
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv greenclean til dette formålet, funker utmerker. Skummer litt bedre å. Mange her inne som også bruker Surfex HD. :)

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv greenclean til dette formålet, funker utmerker. Skummer litt bedre å. Mange her inne som også bruker Surfex HD. :)

Kan jeg spørre hvilket blandingsforhold på surfex som er vanlig til skittent interiør/seter/skinn/tekstil?

Jeg bruker 1:30 på eksteriør, så da er det lett for at flekker på interiør får seg en dæsj av samme blandingen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakke peiling. Jeg foretrekker APC, vil nok tro at en svak blanding med surfex 1:30-40 er kurrant.. 

Jeg bruker som regel 1:10-20 med APC eller i verste verstefall 1:4 :)

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte ren Surfex på BMW X3'en jeg tok... men den trengte det virkelig også. Mye skinn, mye jobb, mye dritt, lite tid. Bring the cannon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med å bruke CG All Clean som skinn rens. Renser også og mer effektiv enn CG Leather Cleaner. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive