Gå til innhold

Maks størrelse pluss litt til


AreJJ

Recommended Posts

Da var vasken på plass. Og litt tilbehør. Resultatet var ren bil foran egen garasje for første gang. NEO passer perfekt til en kjapp vask med topp resultat. 

image.jpeg

image.jpeg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var porten på plass. Og ett lysarmatur på hver side. Og flere stikkontakter. Skal kjøpe LED arbeidslys på stativ. Kosehjørnet med det mest nødvendige og tre ting vi alle liker. Høytrykksspyler, støvsuger og rensemaskin. Får plass under disken. Hyller og annen innredning får komme etter hvert. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliexpress led?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Conkey skrev:

Aliexpress led?

Nei Os Elektro, ha ha. Ikke gjort det selv. Det var uansett første gang de hadde montert LED med optisk sensor på garasje. Jeg fikk det montert som en del av pakken hus/garasje. Her er huset:-)) Der ser en også ingangen til undergarasjen om en kan kalle det det. 

image.jpeg

image.jpeg

  • DCN Poeng 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ett par hobbyhyller fra OBS'en montert. Høyest mulig. Skal ha plass til å henge kjøredressen under og parkere sykkelen vinterstid. Står hos svigers enda. Audio pro T10 gir skikkelig gromlyd og er forøvrig på tilbud hos Elkjøp. Har hatt litt flaks også da wifien rekker ut i garasjen. Var redd jeg måtte inn med forsterker etc. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var sykkelen hentet hos svigers. Er glad fruen er flink å kjøre bil. Som dere ser er det så vidt det går når sykkelen står mellom bilene. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AreJJ skrev:

Da var sykkelen hentet hos svigers. Er glad fruen er flink å kjøre bil. Som dere ser er det så vidt det går når sykkelen står mellom bilene. 

image.jpeg

Du er i overkant glad i sorte kjøretøy eller? :thumbup: 

Pent når det er rent, blankt og ripefritt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Belle skrev:

Du er i overkant glad i sorte kjøretøy eller? :thumbup: 

Pent når det er rent, blankt og ripefritt da :)

Siden den ene er superpraktisk og den andre sparebøsse på hjul og begge ikke er førstevalget når det gjelder bil. Så var fargen enkelt å bestemme seg for, må jo like noe med dem. Når ungene er selvhjulpne så blir det annet enn 8 seters caravelle. Men svart det også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Endelig er lysten tilbake, og pengebruken med. Har endelig fått godkjent garasjen. Måtte gå 1 og 1/2 år fra underetasjen ble støpt til fylkesmannen endelig godkjente bygget. Som det står så kan vedtaket ikke påklages. Minn kjære nabo som har produsert mengder med klagebrev må nå finne andre å plage. Med hans innstilling tror jeg det går uten problemer. Uansett så er som sagt lysten på å rote med biler og alt annet i garasjen tilbaket og det resulterte i en Meaco DD8L montert for 5 timer siden. Allerede nå er jeg utrolig godt fornøyd. 4 grader ute og 12 i garasjen og fukten er merkbart/synbart redusert. Minn Mitsubishi NV100 er grei når det er kaldt og tørt ute, men når luftfuktigheten er 100% ute hele tiden hjelper det ikke hvor ofte en bytter ut luften i garasjen. 8 liter i døgnet på fult burde holde. Bruker ikke tanken, lar det renne rett i vasken og hygrometeret passer på at driften startes/stoppes automatisk. Kjekke ting. 

image.jpeg

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt Meacoen i bruk siden lørdag må jeg bare skryte uhemmet av resultatet. Selv med våt sykkel og bil satt inn samtidig i garasjen etter jobb går, var luftfuktigheten 58% etter 1 time. Etter 3 timer var den under 55% og det må en si er nesten perfekt. Utetemperatur var 3+ og inne var det 12 grader. Kjører bare på halv maskin og da trekker den drøyt 300 watt. På fult gir den dobbel effekt, altså 8 liter i timen på drøyt 600 watt. Må jo her nevne at under 50% er rust ikke ett problem og mugg kommer hvis det er over 68-70% luftfuktighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få rette opp litt i det siste der. ;)

Faren min bygde hus med garasje i kjelleren i 85, og han har luftavfukter og flere målere, men uten oppvarming.

Han hadde sandblåste deler liggende i 15 år uten at de begynte å ruste. Da hadde han alltid fuktigheten mellom 55-60.

Men for all del jeg kjører selv med luftfuktighet under 50% bare for å være sikker, men også å dra ekstra fukt ut av lufta :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan godt ha mer en 50% uten at noe ruster. Har en litt sirkulasjon i luften kan en ligge over 50. Maskinen minn er forhåndsprogrammert i tre trinn. På trinn 2 som er anbefalt, kjører den fuktigheten ned til 45-55%. Luften den avgir(rotortørker) er 10-12 grader over det den tar inn. Så den er jo egentlig også en blåseovn😉 Liker det at jeg hadde 48% når jeg kom hjem igår. Henger nemlig fra meg kjøredressen i garasjen og den er viktig å ha tør til neste gang. I morges var det 14 grader og 50. En fornøyelse å kle på seg i garasjen nå i forhold til sist uke når alt var klamt og jævlig😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AreJJ skrev:

En kan godt ha mer en 50% uten at noe ruster. Har en litt sirkulasjon i luften kan en ligge over 50. Maskinen minn er forhåndsprogrammert i tre trinn. På trinn 2 som er anbefalt, kjører den fuktigheten ned til 45-55%. Luften den avgir(rotortørker) er 10-12 grader over det den tar inn. Så den er jo egentlig også en blåseovn😉 Liker det at jeg hadde 48% når jeg kom hjem igår. Henger nemlig fra meg kjøredressen i garasjen og den er viktig å ha tør til neste gang. I morges var det 14 grader og 50. En fornøyelse å kle på seg i garasjen nå i forhold til sist uke når alt var klamt og jævlig😱

 

Om den også varmer så kanskje dette hadde vært nok for meg å holde garasjen frostsikker 🤔 Den er tett med vindsperrer/asfaltplater osv, ikke noe inn/ut lufting så tørker sent opp om jeg kjører inn en bil. Planlagt å sette inn lufteventiler men om denne samtidig kanskje klarer å holde den frostsikker om vinteren tror jeg dette nesten er verdt å prøve 😊 

Skal inn med ventiler uansett, men kan jo holdes stengte da for å slippe kulde trekken når jeg holder på med bilen etc. 

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Johans skrev:

 

Om den også varmer så kanskje dette hadde vært nok for meg å holde garasjen frostsikker 🤔 Den er tett med vindsperrer/asfaltplater osv, ikke noe inn/ut lufting så tørker sent opp om jeg kjører inn en bil. Planlagt å sette inn lufteventiler men om denne samtidig kanskje klarer å holde den frostsikker om vinteren tror jeg dette nesten er verdt å prøve 😊 

Skal inn med ventiler uansett, men kan jo holdes stengte da for å slippe kulde trekken når jeg holder på med bilen etc. 

Koster 3490, kjøpte min hos Monter. En får med 2 meter slange så en kan lede ut vannet der mann ønsker. Jeg klippet til min da jeg bare trengte litt siden maskinen står ved vasken. Har ikke ventiler i min garasje, men ser du tidligere i tråden min så ser du jeg har mekanisk avtrekk (miniventilasjon). Dette var ikke nok så derfor kom avfukteren i hus. Du kan få kjøpt slange med oppvarming hvis du ønsker å lede vannet ut av garasjen så trenger du ikke tenke på noe. Maskinen styrer seg selv. Dette er jo som nevnt en rotortørker og funker like godt ned mot null grader. Kompressor tørkere klarer generelt ikke under 10-15 grader uten å miste effekt. Har du fullisolert garasjen holder det lenge med Meacoen, jeg har aldri hatt frost hos meg og brukte sist vinter en liten vifteovn fra Jula. Slipper jo det nå når Meacoen tørker OG varmer. Finnes også fester til å henge maskinen opp på veggen med. Husk uansett at kondensslangen må ha fall hele veien. Tror ikke du vil angre om du kjøper en. Jeg er superfornøyd👍

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...