Ole Kristian

Hva anbefaler dere til felg voks =)

22 innlegg i emnet

hei, har noen felger som eg låg på et lag med voks, eg brukte turtle wax ice voksen, funket ganske greit faktiskt,(brukte det eg hadde i garasjen siden eg ikkje har voks for felg) men hva voks (sealer) vil dere anbefale til felg, ser det er ganske mye ute på markedet og noen er sinnsyk billige og noen er ganske dyre, og siden det er på felger så må jo det nesten tåle varmen og, så kom med det dere anbefaler =)

takker for svar på forhånd

mvh ole =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd en del forskjellige vokser til felger og synes alle har laber holdbarhet. Går ikke mange ukene før det er vekk.

Har nå gått over til å prøve coating. La på en rest av Cquarz Uk på sommerfelgene rett etter påske og disse beader som nylagt fremdeles. Felger får mye juling så er rimelig sikker på at coating er veien å gå hvis du ikke liker å legge ny voks en gang pr mnd. Det har hvertfall ikke jeg tid til ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fusso 12 month coat er billig og drøy som felgvoks og lakkvoks! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845.Holdt som nylagt i 9 mnd på mine felger sist jeg sjekka varighet ;) Meget billig og lett å bruke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845.Holdt som nylagt i 9 mnd på mine felger sist jeg sjekka varighet ;) Meget billig og lett å bruke.

Tar du en lett polering av felger først da, eller bare en grundig vask?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar du en lett polering av felger først da, eller bare en grundig vask?

Grundig vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har veldig god erfaring med 845 på bilen, men på felgene mine skuffet den stort. Rart dette her med holdbarhet ;)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å buffe? Jobbe godt inn? Høres ut som en rar greie, men må prøves :)

Blir ikke like blankt da, hvis ikke man buffer...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å buffe? Jobbe godt inn? Høres ut som en rar greie, men må prøves :)

Blir ikke like blankt da, hvis ikke man buffer...

Legges det tynt nok og jobbes nok med så vises det nesten ikke på vanelige alu felger :) trenger ikke jobbes lenge med, men tar ett lite minutt mer enn vanelig å dekke/legge så tynt uten at det ser veldig grått ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det en spray på - tørk av voks som fungerer ok?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det en spray på - tørk av voks som fungerer ok?

Scholl Neo, veldig bra. Kan og sprayes på våte felger, lakk og vindu, og spyles av med HT.

Kan brukes til mye, og egner seg også svært godt til utvendig plast og ruter også! (Ikke den som gir lengst holdbarhet på frontrute, men svært god holdbarhet på andre ruter).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja. Hvor finnes den til en vettug pris?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her til gards blir det bare brukt autobahn, c5 å gyeon RIM! Kanon for nøyd med alle!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller det noe rolle om det legges voks på lakkert alufelg m/chromeleppe u/klarlakk? Skal fjerne klarlakk på chromleppa på felgene, og polere opp med autosol. Har Swissvax wheel vax (tror jeg den het) liggende, og tenkte da og bruke den på hele felg som LSP om det fungerer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja. Hvor finnes den til en vettug pris?

Jeg kjøpte en på Scandicshine. Du trenger ekstremt lite, så den varer lenge.

Dekket nylig en hel hiache, og det gikk ikke mye. Spray på våt bil og spyl av metoden brukte jeg da. Ellers har jeg påført på tørre flater med applikator og tørket av med microfiber, for jeg tror det gir best holdbarhet på felger og vindu

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller det noe rolle om det legges voks på lakkert alufelg m/chromeleppe u/klarlakk? Skal fjerne klarlakk på chromleppa på felgene, og polere opp med autosol. Har Swissvax wheel vax (tror jeg den het) liggende, og tenkte da og bruke den på hele felg som LSP om det fungerer?

Det går helt fint.

Egentlig ekstra viktig med beskyttelse på ulakkerte deler av felgen, så kjør på :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carpro D-LUX er sjef!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La Collinite 476s på vinterfelgene mine i fjor høst. Det holdt hele sesongen iallfall. Fusso funker også fint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive