Josruu

Hvis man må ta poleringa over ett par kvelder

Sikkert ett dumt spørsmål men hva gjør dere hvis dere ikke rekker å bli ferdige med polering på en dag/kveld og må fortsette dagen etter?

Er det da full vask igjen dagen etter eller bruker dere noe for å evt fjerne støv osv fra bilen?

Det er vel begrenset hvor mye støv som virvles opp fra gulvet over natta men støv i lufta er det sikkert med mindre dere har kjemisk rene garasjer.(noe jeg ikke har enda ihvertfall...)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg har på varme så tørker jeg med en mf, hvis ikke gir jeg faen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,takk for svar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tørker alltid lett over området jeg skal polere, umiddelbart før jeg polerer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er aldri ferdig med å polere en bil på en kveld/dag. Det hører til noen meget få skjeldenheter. Tørker av alltid. Kanskje og til og med blåser av litt med luftpistol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer ikke at jeg blir ferdig med polering på en dag. Tørker uansett over hvert område før jeg polerer. Blir jo støv når du polerer også :-)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei når det går 30 timer så er det vel vanskelig å bli ferdig på en kveld:) 

Har luftpistol osv så da skal det nok bli en ordning. Får ta en skikkelig vask av garasjegulv til helga. Har fri på mandag så jeg tenkte jeg skulle få vasket bilen på søndag etter barnetog og greier og i beste fall få begynt å polere litt på kvelden.

Panser, framskjermer og fanger er lakkert for 1 uke siden så det er kansje greit å vente litt til med å polere det. Eller kansje bare dra over lett med ett fint middel, som menzerna 2500 kansje? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en mf car duster til å dra over med. Pleier å legge seg litt støv iløpet av natta der jeg vanligvis står.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ett tykt mykt MF håndkle som kansje kan være fint til det formålet. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å dra over bilen med en våt mf underveis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dusjer kjapt med vann eller qd og svisjer over med mf. Funker bra det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har luftpistol osv så da skal det nok bli en ordning.

Har du støvete lokaler kan det fort være bedre å bare tørke av panelet før polering, luftpistol kan/vil virvle opp utrolige mengder støv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har du vel rett i ja:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte i går kveld og ble ferdig litt utpå ettermiddagen i dag. Kunne sikkert ha jobbet lenger å fått enda bedre resultater men jeg måtte hente junior på SFO. Men jeg ble fornøyd:)

post-6938-0-81071100-1431976859_thumb.jp

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å stå utendørs å maskin polere?

Jeg har ikke garage, kun carport.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å stå utendørs å maskin polere? 

Jeg har ikke garage, kun carport. 

Ingen problemer. Jeg jobber mest ute om været tilsier det.

Føler jeg har mye bedre oversikt i dagslys, enn det jeg har med "kunstig" belysning.

Kan være litt plagsomt med pollen i disse dager, men jeg går over med en QD og mf på hvert panel jeg tar.

Så om vær og vind tilsier det, står jeg som regel utendørs. Er det grått og fare for regn, tar jeg bilene inne.

Endret av Klev1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problemer. Jeg jobber mest ute om været tilsier det.

Føler jeg har mye bedre oversikt i dagslys, enn det jeg har med "kunstig" belysning.

Kan være litt plagsomt med pollen i disse dager, men jeg går over med en QD og mf på hvert panel jeg tar.

Så om vær og vind tilsier det, står jeg som regel utendørs. Er det grått og fare for regn, tar jeg bilene inne.

Takker.

Det var kjekt å finne ut av.

Ser ut som stort sett alle her inne har store fancy garager større enn huset mitt, så mistet litt motet der ei stund :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive