Ståle

Sealer

33 innlegg i emnet

Hei igjen folkens

Jeg har etterhvert skjønt at det å benytte seg av sealere er en god ide, men det jeg ikke helt klarer

å forestille meg er at det er noe poeng i dette om sommeren når bilen blir dullet med opptil flere ganger i uka.

Jeg liker å vaske, og kan i perioder vokse bilen 2 ganger i uka når vær og fritid innbyr til dette, og da antar jeg at sealer blir litt "smør på flesk" - eller unødvendig om du vil........<_<

Jeg antar likeledes at om man fikser bilen for "noen" som ikke er like glad i å dulle med kjøretøyet sitt så er det smart å legge en sealer før voks uansett årstid.

Er det vanlig at dere som har peiling legger sealer på bilene deres i den varme årstiden, eller er det forbeholdt vinteren med begrenset adgang til

stell av bil ?

ståle :)

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg er veldig indiveduelt, jeg er "Wax man" selv, men legger man på en god sealer, av "pro"-typen har jeg prøvd 109 Jet Seal og MG21 2.0, #21 har jeg lagt på sort bil, og utseendet er upåklagelig. Skal se om jeg finner bilder på photobucket siden min :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det tror jeg er veldig indiveduelt, jeg er "Wax man" selv, men legger man på en god sealer, av "pro"-typen har jeg prøvd 109 Jet Seal og MG21 2.0, #21 har jeg lagt på sort bil, og utseendet er upåklagelig. Skal se om jeg finner bilder på photobucket siden min :)

Ja takk.... :)

Når det ligger en sealer i bunn...vil denne forringe bling bling bling av nylagt voks ? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere har jeg brukt Duragloss111 under voks på sommeren, holdbart og bra utseende men for min del er sealer en vintergreie.

Evt. kan man som du sier....legge på sealer til de som ikke liker å "dulle" med bilen, og forsåvidt er det svært få eller ingen av de som ser forskjell på sealer eller voks uansett ;)

I år blir det Vertuabond+Glacier :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tidligere har jeg brukt Duragloss111 under voks på sommeren, holdbart og bra utseende men for min del er sealer en vintergreie.

Evt. kan man som du sier....legge på sealer til de som ikke liker å "dulle" med bilen, og forsåvidt er det svært få eller ingen av de som ser forskjell på sealer eller voks uansett ;)

I år blir det Vertuabond+Glacier :)

Foreldre og sviger-biler skal nok bli sealet allerede under vårpussen ja, men siden jeg skjønner at dette er delt, og at det ikke er ståle vs resten

når det gjelder sealer, så er jeg nok en upcoming vintersealer mht eget bilhold :)

Jeg lurer på når den mentale sperra for å handle dyre vokser fra swissvax brytes for min del...det kommer, men jeg er ikke der ennå - du har åpenbart greid å forsere dette "hinderet"...hehe !

Våren er ikke kommet til molde ennå - og oppi mitt hode legges det planer for bilholdet til neste vinter....muligens ikke noe jeg bør nevne for psykologen kanskje :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Foreldre og sviger-biler skal nok bli sealet allerede under vårpussen ja, men siden jeg skjønner at dette er delt, og at det ikke er ståle vs resten

når det gjelder sealer, så er jeg nok en upcoming vintersealer mht eget bilhold :)

Jeg lurer på når den mentale sperra for å handle dyre vokser fra swissvax brytes for min del...det kommer, men jeg er ikke der ennå - du har åpenbart greid å forsere dette "hinderet"...hehe !

Våren er ikke kommet til molde ennå - og oppi mitt hode legges det planer for bilholdet til neste vinter....muligens ikke noe jeg bør nevne for psykologen kanskje :rolleyes:

Den mentale sperra forsvinner "dessverre" fortere enn du aner.....mer er det ikke å si om den saken... ;)

Vår.....her er det ihvertfall leeenge til det er vår.........men bra du har en fremdriftsplan for fremtidig bilhold :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sperra brytes fort, for ett drøyt år siden synes jeg at voks til 600kr var dyrt, og nå har jeg både Swissvax Concorso, Smaragd, Mystery, Crystal Rock og Divine, samt CG E-Zyme....

Jeg kjører uten sealer om sommeren og sealer med voks på toppen om vinteren....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du er jo splitter pine gal da Bernhard :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Men du er jo splitter pine gal da Bernhard :)

Har du bevis på det??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pøh, det er bare å være svak i gjerningsøyeblikket;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har alltid vært en smule svak skjønner jeg...hehe. Blir nok noe gromt på meg også etterhvert. Men on topic: Sealer og voks på vinteren, og voks på sommeren her også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har du bevis på det??

Etter å ha sett over samlinga di så antar jeg at du sansynligvis snart kan bevise såpass avhengighet at

du får bilpleieutstyr på blå resept. :D

Men pass deg...for det er ikke umulig at du blir satt på substitutt, narkomane får metadon - bilpleiere får turtlewax :huh:

Du har alltid vært en smule svak skjønner jeg...hehe. Blir nok noe gromt på meg også etterhvert. Men on topic: Sealer og voks på vinteren, og voks på sommeren her også :)

Bruker du også jetseal ?

Det er den jeg ser for meg å få tak i så snart den er tilgjengelig....Har sjelden tid til å vente et døgn eller to på herding :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jetseal er bra, det samme er også M-seal, trenger ikke lang herdetid den heller...

Jeg har butikken full av TW, så det har negativ effekt :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Etter å ha sett over samlinga di så antar jeg at du sansynligvis snart kan bevise såpass avhengighet at

du får bilpleieutstyr på blå resept. :D

Men pass deg...for det er ikke umulig at du blir satt på substitutt, narkomane får metadon - bilpleiere får turtlewax :huh:

Bruker du også jetseal ?

Det er den jeg ser for meg å få tak i så snart den er tilgjengelig....Har sjelden tid til å vente et døgn eller to på herding :)

Har M-Seal! Samme herdetid på den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har M-Seal! Samme herdetid på den :)

Jetseal er bra, det samme er også M-seal, trenger ikke lang herdetid den heller...

Jasså....

Betyr det at det er 12 timer på 109 jetseal oxo, eller betyr det at M-seal har "right away" herdetid den også ? :)

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var faktisk i butikken din i går å kjøpte meg clay :) Han ene typen var litt usikker på hva det var ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jasså....

Betyr det at det er 12 timer på 109 jetseal oxo, eller betyr det at M-seal har "right away" herdetid den også ? :)

Jeg spurte Ketil om dette siden det står 12t i nettbutikken, og han henviste til det som står på flasken. Der står det at man kan legge et nytt lag sealer/voks etter 25min. Det samme gjelder Jetseal. Så det går an, men jeg vil tro at jo lengre lakkforseglingen får herde, jo lengre vil den vare :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg spurte Ketil om dette siden det står 12t i nettbutikken, og han henviste til det som står på flasken. Der står det at man kan legge et nytt lag sealer/voks etter 25min. Det samme gjelder Jetseal. Så det går an, men jeg vil tro at jo lengre lakkforseglingen får herde, jo lengre vil den vare :)

Takk takk...det var gode nyheter - da blir det kjøping av M-seal tvertom B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på med Vertuabond for rens før M-seal også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive