PH/Blankbil

Biltema, dekkmaskiner

Hei,

Noen inne her som har kjennskap til disse to? Er det noe å satse på for hobby bruk? Selger dekk, så tenkte å kjøpe inn maskiner så jeg kunne få lagt det på.

Har også vært inne på tanken og kjøpe noe mere kjent brukt, men heller litt mot Biltema maskinene for garantien som er med.

Noen innspill?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Hjul-og-Dekk/Monteringsmaskin-for-dekk-2000020846/

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Hjul-og-Dekk/Dekkbalanseringsmaskin-2000020847/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville heller gått for Nordic Lift, de har i det minste egne mekanikere i forhold til garanti osv.. Biltema har vel... ingenting ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg har erfaring med balanseringsmaskiner, vet jeg at dekksjappa jeg bruker investerte i ny balanseringsmaskin i fjor, den kostet et seks siffret beløp. Jeg blir derfor naturlig skeptisk når biltema sin koster 8500.- og skal brukes til betalende kunder.

Mulig den dyre varianten har funksjoner man normalt sett klarer seg uten, men synes prisforskjellen er noe drøy :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tilgang til maskiner fra wurth hvor jeg bor, han som kjøpte di maskinene kjøpte di brukt fra et verksted som skulle oppgradere. Han fant di på di.no og ga vell 24000for begge maskinene. Så kanskje å leite på brukten kan lønne seg :)

Forskjellene ligger kanskje i nøyaktigheten på maskinen, men for alt jeg vet så er di bra nok maskinene fra biltema :)

Endret av johime(joakim)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er på en god del banetreff i løpet av året og der er det en del som har kjøpt biltema sin omleggings maskin. Jeg har også lånt en slik maskin på treff for å legge om selv. Den virker veldig spinkel, den er også veldig lett, så hvis du ikke har mulighet til å bolte den fast i gulvet blir det ett salig spetakkel å legge om dekk med litt unormal dim der man må jobbe litt for å få på dekket (maskinen velter). Kvaliteten viker også litt så som så og motoren som dreier hjulet rundt tåler ikke mye motgang før den gir seg, den har heller ingen hjelpearmer, noe som er veldig kjekt å finne på litt håpløse dimensjoner. Den er nok en helt grei maskin til å legge om noen dekk i standard dim i ny og ne, men hvis du skal stå flere timer i slengen å legge om dekk av alle størrelser og profiler hadde jeg gått for noe annet.

Endret av Oluf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive