SimnS

Beskyttelse etter sandpapir - innside av felg

God aften, godtfolk!

Jeg har tatt på meg å shine sommerfelgene til en god kompis mot at han betaler produktutgifter, så får vi se på resultatet om det ikke blir en symbolsk sum for jobben også. Jeg startet på innsiden av felgene, og der var det helt inngrodd med møkk for å si det mildt. Etter seks timer har jeg fått bort alt av limrester, asfaltflekker og det meste av møkka. Det som er igjen nå er slurv etter lakkering på egenhånd (forrige eier) og generelt inngrodd skitt. Prøvde å bruke litt sandpapir for å pusse, og det hjelper bra. Det fineste jeg hadde var 120, så det er det som blir brukt. Tenkte jeg kunne dra innom Biltema i morgen og kjøpe noe finere og dra over med før jeg legger på beskyttelse.

Det er ikke krom eller farget lakk, men helt vanlig sølvfarget aluminium. Spørsmålet er som følger: Etter ei runde med sandpapir, holder det å gnukke med Meguiars NXT All Metal Polish og deretter legge på SV Autobahn, eller må jeg gå grundigere til verks med f.eks klarlakk for at ikke felgen skal bli ødelagt på sikt? :huh:  Det er kun snakk om beskyttelse, ikke av utseendemessige grunner.

Edit: Har ingen bilder da kameraet er tom for strøm uten lademuligheter

Endret av SimnS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok slipt bort et tynt lag med klarlakk, ubehandlet aluminium vil begynne å korrodere ganske så kjapt og NXT metal polish vil ikke gi tilstrekkelig beskyttelse. Dra til en lakksjappe å kjøp silikonfjerner og 2k klarlakk på boks, dette har de ikke på biltema.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer