EBM

Video: Fusso på innerfelg

21 innlegg i emnet

Kult. Blir spennende å se hvordan Fusso fungerer som felgvoks.

Tipper den gjør en like god jobb som autobahn og 845.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La Gtechniq C5 på utsiden så vi får sammenlignet litt. Skal forsøke å vaske innsiden like grundig som utsiden så vi får testet holdbarheten. Ble så glatte at jeg nesten ikke klarte å holde de

Endret av EBM
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweet! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt fusso på vinterfelgene denne vinteren. Opplevde faktisk ikke så god holdbarhet som forventet, men vannskrekken var ihvertfall sinnsyk de første par mnd :)

Blir spennende å se om du erfarer noe annet enn meg!

Endret av Simenhbe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har Fussoen vært på i 2 mnd. Innerfelg er veldig lett å rengjøre med børste (wheel woolies), bare lett børsting og felgen blir brukbart ren på innsiden. Den store testen kommer når en skal vaske de etter sesongen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe nytt her da? La Mint rims på 1 felg og fusso på resterende igår på en kompis sin bil. Idag fikk jeg jobben med å vaske den og la merke til hvor syk fusso var iforhold til felgvoksen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdateringer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må følge denne :) Bruker selv Autofinesse Mint Rims og hadde en relativt lett jobb med å få vasket sommerfelgene for vinterlagring, så jeg kommer absolutt til å ha på et eller annet i fremtida også, og jeg liker jo å prøve nye ting men det blir neppe AF MR. Mint Rims lukter for sterkt hvis man legger det på i lukket garasje, med porten åpen går det greit. Finfin oppførsel på voksen etter første uka, og lett vask med tynn autoglaze powerwash etterfulgt av 1:10 3D felgrens. Før påføring brukte jeg kinaclay mens bh autowheel var på, og polerte etterpå med ball+drill og scholl s17, spent på om det sitter bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg lagt om og fått rengjort sommerhjula.

Utsiden (Gtechniq) er helt fri for forurensing, visuelt i alle fall, og normal vask gjorde de helt rene. Ingen asfaltprikker.

Innsiden (med Fusso) hadde et gulbrunt belegg etter avfetting og spyling, men dette gikk fint bort med lett børsting. Det lå noe asfaltprikker på midten men det som var litt rart er at det var én stor klump (5x5x5mm). Aldri sett det før. Innsiden er rengjort med Woolwheelies børster for hver vask så det er vanskelig å vite helt hvor lenge Fussoen har fungert, men det var vært lite krevende å holde de forholdsvis rene.

Bilder kommer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt å gjøre de rene. Ingen asfaltflekker på utsiden. Noe inni.

Helt klart Fusso på de enda og klart enklere å rengjøre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tenker du om å bruke Fusso over hele felgen. Jeg hadde tenkt å gå for Fusso Dark til bilen, og håpet å kunne bruke denne på sølv felger også. Må tenke litt budsjett. Noen tanker om det ? Er det Dark du har brukt ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hva tenker du om å bruke Fusso over hele felgen. Jeg hadde tenkt å gå for Fusso Dark til bilen, og håpet å kunne bruke denne på sølv felger også. Må tenke litt budsjett. Noen tanker om det ? Er det Dark du har brukt ?

Fusso kan fint brukes på hele felgen, fungerer bra.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd med Gtechniq C5 Wheel Armour på utsiden av sommerhjula, og Fusso Dark på innsiden. Aner ikke om C5 er bedre rent motstandsmessig, men det var ikke noe enklere å rengjøre utsiden enn innsiden (i alle fall ikke større forskjell enn normalt).

Kanskje C5 er hardere og beskytter bedre mot riper osv men ellers ingen grunn til å bruke penger på den til det formålet slik jeg ser det. Hadde det vært helt nye felger derimot ville jeg gått for noe "keramisk".

C5 for 4 utsider koster jo nesten det samme som en hel boks Fusso.

Sent from my iPhone using Tapatalk

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir handla en boks fusso etter å ha sett dette her :D 

Sykt at det i det store og det hele er beading på innerfelg etter en hel vinter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er denne fusso? Er det Japans svar på jesus?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, kermit skrev:

Hvem er denne fusso? Er det Japans svar på jesus?

Permanent voks :D Neida, men den ser ut til å ha en svært god holdbarhet! Genialt på kundebiler som ikke nødvendigvis går over bilen med voks 3 ganger i året. Ser jo ut til å fungere utmerket på felger også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive