vetting

Hørselsvern med aux eller bluetooth?

41 innlegg i emnet

Noen som har et hørselsvern med auxtilkobling eller bluetooth å anbefale? Vil gjerne kunne koble iPhonen min til mens jeg arbeider :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Peltor ws alert! Koster litt men utrolig bra! Hatt mitt i 3 år brukt det daglig uten problemer. Behagelig å ha på i mange timer også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bruker 3M sine hørselvern ilag med das6 uten forstyrrelser :) men kjøp noe med Bluetooth. Er forbanna plagsomt med aux kabel når en jobber i så mangen rare stillinger når en polerer. Selv skal eg kjøpe trådløse øretelefoner med aktiv lyd demping, trur det skal funke greit siden poleringsmaskiner ikke bråker såå voldsomt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale Peltor ws alert! Bluetooth er kjempegreit mens man polerer! Du har jo også muligheten for å svare på telefon med bare et tastetrykk på øreklokkene å! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke denne har AUX eller BT.

Men den har audio-inngang. Om det er det samme som aux, vet jeg ikke...

Han tenker nok på denne.

3200,- var litt mer enn jeg tenkte å bruke :)

Fraråder å nytta FM radio. Hos meg forstyrra Das6 Pro signalene.....

Kjekt å vite... Er ikke radio jeg er ute etter, men kunne koble telefonen til dem. Blir også å bruke de til andre oppgaver enn polering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg ville kjøpt vanlig standard peltor med aux inngang og fm radio. Disse koster fra 495 og oppover. Ikke brenn av 3000 på noe som du vil bytte ut om 2 år når dab kommer. Peltor kommer ikke med DAB før tidligst 2016 (har de selv sagt). Blåtann i hørselsvern er av en eller annen grunn grisedyrt (fra 2990 og oppover) de vi selger i allefall. Legg mobilen i en armlomme som du får kjøpt i en sportsbutikk så er ikke ledningen i veien så ofte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bruker 3M sine hørselvern ilag med das6 uten forstyrrelser :) men kjøp noe med Bluetooth. Er forbanna plagsomt med aux kabel når en jobber i så mangen rare stillinger når en polerer. Selv skal eg kjøpe trådløse øretelefoner med aktiv lyd demping, trur det skal funke greit siden poleringsmaskiner ikke bråker såå voldsomt :)

Vil ha hørselsvern iom at jeg kommer til å bruke de når jeg klipper plen, sager i skogen etc.. Men det er et godt poeng med slitsom kabel. Kanskje bare kline til med BT med en gang...

Hei. Jeg ville kjøpt vanlig standard peltor med aux inngang og fm radio. Disse koster fra 495 og oppover. Ikke brenn av 3000 på noe som du vil bytte ut om 2 år når dab kommer. Peltor kommer ikke med DAB før tidligst 2016 (har de selv sagt). Blåtann i hørselsvern er av en eller annen grunn grisedyrt (fra 2990 og oppover) de vi selger i allefall. Legg mobilen i en armlomme som du får kjøpt i en sportsbutikk så er ikke ledningen i veien så ofte.

Godt poeng angående BT, det er dyrt. Radio kommer jeg ikke til å bruke, da mesteparten av radio jeg hører på er podcast...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.clasohlson.com/no/FM-sender-for-iPod-iPhone/38-4070Denne her er jo egentlig genial til FM hørselvern! Tenkte ikke på sånne...må bestille en selv :P

Se der ja :)

Tror jeg går for et FM hørselvern og bruker aux eller denne dingsen for å koble iPhonen til.

Finnes de billigere enn den jeg har funnet på jula?

Endret av vetting
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den har audio-inngang. Om det er det samme som aux, vet jeg ikke...

3200,- var litt mer enn jeg tenkte å bruke :)

Kjekt å vite... Er ikke radio jeg er ute etter, men kunne koble telefonen til dem. Blir også å bruke de til andre oppgaver enn polering.

Audio inngang og AUX er nok det samme. 

På jobben har jeg Peltor hørselvern med radio og AUX. Nesten lik som disse, men mine har ikke mikrofonfunksjonen. Min bror har disse og han har ikke AUX. Derfor trodde jeg ikke at denne hadde det. Mulig det har kommet nå i etttertid. 

http://www.clasohlson.com/no/FM-sender-for-iPod-iPhone/38-4070Denne her er jo egentlig genial til FM hørselvern! Tenkte ikke på sånne...må bestille en selv :P

Jeg har testet noe lignende og det fungerer ikke så veldig bra da hørselvernet har litt dårlig antenne og FM senderen sender ganske svake signaler. Står du da i et bygg som det allerede er vanskelige radioforhold så fører kombinasjonen av dette til at du ikke kan bruke FM sender. FM sender fungerer veldig bra i bilen da. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audio inngang og AUX er nok det samme. 

På jobben har jeg Peltor hørselvern med radio og AUX. Nesten lik som disse, men mine har ikke mikrofonfunksjonen. 

De svarte skumdottene nederst er mikrofon? Trenger isåfall ikke det, så om samme klokker uten mikrofon finnes til en billigere penge hadde det vært flott :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive