Gå til innhold

Dyr vs billig voks


ArneM87

Recommended Posts

Vårhus

Kvalitet på voks har mye å si. Men og hva egenskaper voksen har vs andre vokser, hva en er ute etter, og hvordan den skal behandles. Forskjellige vokser fra f.eks Swissvax, har forskjellige egenskaper. Det er ikke alle som er utseendemessige mtp sheeting og beading. 

 

Pris følger normalt sett kvalitet, men det betyr ikke at en voks til 10000,- er bedre enn en til 500,-  men sannsynligvis er den det. Kvalitet er ikke alltid varighet på sheeting/beading eller :)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Folk kaster da penger ut av vinduet på dyre biler også, en fiat tar deg like greit fra A til B som en ferrari :)

For de som tolker det over ordrett så handler det altså mye om følelser, og hvor mye penger man har... bruker man 1% av bruttolønnen sin på bilpleie i året så er det nok rom for dyr voks for mange. Hvis de føler det er en god ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en vanskelig greie, og også veldig subjektivt.

på feeling og look, så er ikke fusso vinner, men den vinner på beading og holbardhet.

fusso inneholder teflon, det gjør ingen av de andre voksene. de støtter seg til mer "organisk" voks.

så jeg vil si fusso er en bra vintervoks, mens alle de andre vinner på sommeren når bilen skal se best ut :-)

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en vanskelig greie, og også veldig subjektivt.

på feeling og look, så er ikke fusso vinner, men den vinner på beading og holbardhet.

fusso inneholder teflon, det gjør ingen av de andre voksene. de støtter seg til mer "organisk" voks.

så jeg vil si fusso er en bra vintervoks, mens alle de andre vinner på sommeren når bilen skal se best ut :-)

 

Da synes jeg du skal polere et panser og legge fusso side om side med en annen voks til mange ganger prisen, og dokumentere forskjellen i utseendet. Og btw, shield, autobahn og endurance fra swissvax inneholder også teflon.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skal polere et panser og legge fusso side om side med en annen voks til mange ganger prisen, og dokumentere forskjellen i utseendet. Og btw, shield, autobahn og endurance fra swissvax inneholder også teflon.

det er utrolig vanskelig å fange opp med kameraet, men skal prøve neste gang :-)

Man kan kjenne det også med hånden under vask.

men om det er 5-6 ganger så bra som prisen tilsier ?? nei, det er det ikke, ikke dobbelt så bra engang.

Endret av Flippi

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg like gjerne en for lyse og en for mørke Fusso jeg. 500 kr ferdig levert i postkassen uten toll og moms da jeg bestilte de hver for seg. I norge koster de 600 til sammen + frakt. Ebay is the king.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Kjøpte meg like gjerne en for lyse og en for mørke Fusso jeg. 500 kr ferdig levert i postkassen uten toll og moms da jeg bestilte de hver for seg. I norge koster de 600 til sammen + frakt. Ebay is the king.

Lurte på å handle derfra selv, men siden bilnerden er raskere alternativ valgte jeg de.. Hadde spart kanskje 50kr på å kjøpe 1stk fusso fra ebay :)

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos BN koster 1 Fusso 299kr + frakt på 100 = 399. På Ebay koster 1 stk 250kr inkl frakt, så man sparer 149kr :) 200kr spart på å kjøpe 2 bokser fra Russland, kontra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Hos BN koster 1 Fusso 299kr + frakt på 100 = 399. På Ebay koster 1 stk 250kr inkl frakt, så man sparer 149kr :) 200kr spart på å kjøpe 2 bokser fra Russland, kontra Norge.

Kom godt ut med den handelen siden du skulle ha begge fargene :)

 

Jeg lurer litt på hvordan Fusso beskytter mot norske saltveier, har kjørt med god samvittighet med SV Shield denne vinteren..

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdbarhet er jo en hett og viltig tema, men i praksis på egen bil spiller det liten rolle, med swissvax Shield beader det fremdeles veldig bra etter en lang vinter, etter en god vår rengjøring. Da er det uansett på tide med nytt lag, og prioriterer heller produkt som er gode å jobbe med, lukter godt og gjør det til litt kos samtidig.

Med Colli / Fusso, blir det gjerne "all work, no fun" for meg..

Men så liker jeg godt å ta en runde på bilen å legge voks, og gjør det nok langt oftere enn behovet..

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at det og legge voks er bare kos for det er ingen maskin i bildet kun dine egne hender og bilen :)

Så og ha en fin voks og jobbe med som gir god lukt og godt resultat som man ikke trenger og stresse med ville jeg sett som et pluss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Slik jeg har forstått er intensjonen til SV shield å beskytte lakken mot "alt" bilen utsettes for, og salt er en utfordring her i landet.

Jeg vet ikke hva intensjonen til Fusso er, den har teflon slik som shield men beskytter den også mot salt og rusk?

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simenhbe

Slik jeg har forstått er intensjonen til SV shield å beskytte lakken mot "alt" bilen utsettes for, og salt er en utfordring her i landet.

Jeg vet ikke hva intensjonen til Fusso er, den har teflon slik som shield men beskytter den også mot salt og rusk?

 

Shield beskytter ikke mot noe mer enn alle andre vokser gjør. Forskjellen ligger i holdbarhet og kvalitet på beading/sheeting i tillegg til følt kvalitet, lukt osv.

Skal du ha noe som beskytter mer enn hvilken som helst voks er nok coating veien å gå. Da får du lengre holdbarhet og høyere ripebestandighet (ihvertfall påstått) med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg like gjerne en for lyse og en for mørke Fusso jeg. 500 kr ferdig levert i postkassen uten toll og moms da jeg bestilte de hver for seg. I norge koster de 600 til sammen + frakt. Ebay is the king.

Har du link til selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...