aarnes

VW Golf E - 4mnd gammel og ditec-behandlet

En kompis har en sprell ny E-Golf , rulla 600mil og ble utlevert i November 2014.

Bilen ble Ditec-behandlet umiddelbart.

jeg skulle ta noen bilder av den idag da han skal selge den, og jeg ble forfjamset over hvor stygg den allerede var i lakken.

Den har blitt vasket tre ganger siden den var ny, da med "god" hjelp av HandzOn (eller hva de heter)

I mine øyne er det hakket verre enn å vaske bilen i maskin, men meg om det.

Uansett, den skal som sagt selges og jeg synes ikke den ser spesielt bra ut og tenkte å muligens ta en shine på den. spørsmålet er da;

Hvordan får man bort detta Ditec-greiene? Har forsøkt å lese litt om det, men skjønner fortsatt ikke helt hva det er.

Holder det med en kraftig runde med surfex, prickbort, autofoam og håndvask? eller må man på med noe heftigere saker for å få av dette kjemikaliesølet?

(Jeg trodde forøvrig Ditec skulle beskytte lakken - noe den ikke har gjort i dette tilfellet)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditech er ei glorifisert forsegling/coating som lover mye mer en den klarer å leve opp til. Mulig du må frem med poleringsmaskinen, lett over med en fin polish så forsvinner det iallfall. Men prøv med en sterk blanding med surfex først. Mulig det er nok :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen min var å få av Ditecen og kjøre en runde med Rupes UHS , slik at den ser ålreit ut når den selges. 

Har en mistanke om at de som har håndvasket bilen har brukt heftige saker, som har tatt knekken på deler av Ditecen.. det får vi svar på i morgen, da skal bilen inn til de som har lagt ditecen for å ta en sjekk. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du bilder? :D

Kjør vanlig dcn-vask og evt clay, for så å sprelle en runde over med maskin og passende kombo og forsegle etter ønske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe - bilder er det masse av, men ble lite detaljbilder - var jo ment for å selge bilen, ikke skremme potensielle kjøpere ^^

hvis det blir til at jeg skal gi den en shine så skal jeg legge ut bilder. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør vanlig "førpoleringforvask" og ikke stress med å skulle vaske den bort, ditek`n forsvinner ved første pass med maskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditecen forsvinner når du UHS'er den. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsninen ble at Ditecforhandleren tar en shine før den skal selges, så da slipper jeg. 

Takk for alle svar her :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive