Robin S

S&S Tesla Model S 85 metallic blå

32 innlegg i emnet

På denne jobben ble det faktisk tid til litt bilder. Så da er det vel på sin plass med en liten Show and Shine.

Bilen er altså en Model S85 i fargen metallic blå som har gått 8000km.

Eier var litt skuffet etter klargjøringen hos Tesla, men det var også noe RDS som har kommet i ettertid. Målet var å rette opp i så mye som mulig og til slutt legge en LSP som kunne beskytte litt mot små vaskeriper, gjøre videre vedlikehold lettere og den måtte ha en viss holdbarhet ettersom han kjører 40 000km årlig. Valget ble derfor denne gangen en glasscoating.

Full DCN "stripdown" for å virkelig se hva som ventet ble gjort rett etter bilen var levert.

Startet som vanlig med Prikkbort for asfalt, tjære og salt rett på tørr bil. Den fikk virke nesten 10min.

IMG_9906_zps3wwqyt8m.jpg

Over på Surfex HD for trafikkfilm og generell møkk. Virket i ca. 8min

IMG_9909_zpsxigkowrq.jpg

Ventet til bilen var tørr og kjørte Korrosol mot metallpartikler og piggstøv.

IMG_9921_zpsi3kistte.jpg

Korrosolen markerte på noe rundt hele bilen, men ikke veldig mye.

IMG_9926_zpscdskplvd.jpg

Starter jo vanligvis med Rim7 eller Nanolex Wheel, men glemte dette og nødvendig strafferunde ble umiddelbart gjennomført.

IMG_9914_zps91zshzqr.jpg

Tilhørende basic tools.

IMG_9915_zpsjvbpu89l.jpg

IMG_9917_zpsajbfie5c.jpg

IMG_9918_zpsk7er2ymw.jpgIMG_9919_zpskwpvy8hf.jpg

Brukte koster rett i bøtte med surfex så blir det rengjøring av disse senere.IMG_9920_zpsjjfyqugj.jpg

Tid for berøringsvask. Startet med å skumme ned hele bilen med CG Mr. Pink i skumkanonen.
IMG_9932_zpsdsv8cv2s.jpg

Detailbrush på vanskelige steder.

IMG_9937_zpszlelfvue.jpg

IMG_9938_zpshzke68xm.jpg

Skummet på litt til å hadde også Mr. Pink i bøtta. (seff 2-bøtte system med gritguard) Så var det tid for berøringsvask med vaskehanske.

IMG_9941_zpsogdgccdw.jpg

Egen hanske til felger

IMG_9944_zpsizijgvwe.jpg

Inn i garasjen å tørke med tørkehåndkle. Så ble det tilstandsrapport og her ble det klart for meg at jeg muligens hadde bommet litt på estimatene mine. Dette var torsdag og eier skulle heldigvis ikke ha igjen bilen før søndag kveld så jeg tok med tid til å droppe avtalte 1-steg å kjørte et grovsteg først der det var nødvendig.

Maskeringsteip finnes tydeligvis ikke hos Tesla for all gummi var hvit og alle sprekker var fylt av gamle polishrester.

IMG_9949_zpswmx4w6xb.jpg

Og så en ting man ikke forventer av en bil som er hentet ut for få mndr. siden...
Vann i begge blinklys på forskjermer og vann i ryggelys bak!
20150315_121500_zpscgypgw2v.jpg

Flere polishrester fra klargjøring

20150314_161516_zps3odv2rkp.jpg

Transportplast som ikke er fjernet

20150315_111425_zpsnzetkoon.jpg

Bobler i crom på dørhåndtak! Det er ganske utrolig.

IMG_0085_zpsr5cdog0m.jpg

Div. tilstandsbilder.

IMG_9962_zpskhidaojs.jpg

IMG_9980_zpsqioas3f6.jpgIMG_9983_zpsdldxr05i.jpg

Lakken målingene viste 88my som laveste og 300 som høyeste. Ganske overraskende egentlig, men de aller fleste steder målte det ca. 130. Startet med litt maskering

IMG_9995_zps85sxiuny.jpg

Så et par bilder etter grovsteg som ble lilla Scholl pad på S3G. Det var voldsomt kjørespor/hologrammer. Nede høyre bakdør. Venstre før og høyre etter grovsteg.

dorside_zpsgyjeogkd.jpg

Høyre fremdør hvor høyre side er grovsteget.

IMG_0035_zps9vfm4fgc.jpg

20150314_110408_zpskitkufw7.jpg

Både fremfanger og bakfanger hadde ekstreme kjørespor fra dårlig maskinpolering. Her er jeg ferdig å rette på venstre siden.

IMG_0039_zps9vyjxsbj.jpg

panser_zpsklaff13p.jpg

lager_zps3edbc4wi.jpg

Det var noen heftige riper foran som også ble grovsteget. Ellers holdt det med grovsteg nederst på bilen.

panser2_zpspvqyzvby.jpg

Nesen ble fjernet for lettere tilgang på rengjøring.

IMG_0027_zpsqrgufytk.jpg

Eksempelbilde fra grovsteget. På trange plasser med Rupes LHR75 Mini på grønn rupes eller lilla Schollpad.

20150314_151238_zpshv3tbfck.jpg

Etter grovsteg + resten av bilen inkl. pianolakk ble kjørt med Rupes LHR15 og LHR75 mini på gul Rupes pads og UHS polish.

IMG_0004_zps8hgyea0q.jpg

Rengjøring med luft funker gull på microfiber padsene, men også ikke så værst på skumpads

IMG_0055_zpshrqu84yh.jpg

Felgene skulle vokses og jeg var ikke fornøyd med min egen rengjøring. Strafferunde igjen...

Bilen ble satt i "Jack mode" så den var trygg å jekke opp. (kan jeg bare nevne at det er galskap å sette en 17"skjerm i midtkonsollen på en bil! Men jeg elsker det!)

IMG_0098_zpsq8gfkxtd.jpg

Ny runde med kost og Scholl Rim7 Felgrens.

20150315_131038_zpsgzghlzu0.jpg

Felgvoks fra Swissvax. Autobahn.

IMG_0102_zpsaj9vwabc.jpg

Hjulbolter fikk samme pleie før hjulene ble montert etter Model S specs 175nm.

IMG_0110_zpstdkphubg.jpg

Alle kostene var møkkete og CG Silk shine dressing ble derfor påført med en ny malekost. Passet selvsagt på at metallet i kosten ikke kom nær noe og kosten ble kastet etterpå. Pga. metallet vil disse bare avgi rustvann hvis de vaskes å brukes på nytt og limet i busten løsner i Surfex.

IMG_0111_zps95spdwnk.jpg

Overflødig produkt ble tørket vekk etter 5min.

Finpolerte lyktene litt med Hvit Rupes pad og hvit polish. Litt for fin kombo til å utrette underverker, men de var ganske fine i utgangspunktet.

20150314_194936_zpsemlhnztq.jpg

Deretter tok jeg tak i nesen hvor det måtte litt jobbing til. Høyre side ferdig.

IMG_0016_zpsjpsl3rdi.jpg

Skiltramme fikk gummifornyer.

IMG_9987_zps3hsc5200.jpg

Crompolish på all krom. (Det er en del av det på en Model S) Før og etterbilde.

crom_zpshrvtm4gx.jpg

dorhandtak_zps9htodxte.jpg

Det begynner å hjelpe her nå...

IMG_0056_zpsolqxret9.jpg

Wipedown med Scholl CF02 som klargjøring for coating. Ruter og panoramatak ble vasket innvendig og utvendig med Scholl Ice. Skulle legge Glass ultra på front og Rain-X på resten, men det var rett og slett ikke tid. Jeg brukte heller tiden på å rette opp mest mulig på lakken. Eier kommer tilbake for å ta rutene snart.

IMG_0060_zps03awdrxn.jpg

Fantastisk produkt fra concours.no Carbon collective Platinum paint. Påført et og et panel for og ha full kontroll. Panser og dører er ganske store så de ble delt inn i to.

20150314_194304_zpsflys1oqo.jpgIMG_0065_zpswven1sqh.jpgIMG_0066_zps6th4ywfl.jpg

Kjørte ut i dagslys etter buffing for å få litt andre lysvinkler å se om jeg hadde glemt noen områder. Det så veldig bra ut så ingen strafferunder her. Herlig fargespill i lakken i alle vinkler fra makrell skyene.

20150315_121434_zpsh7snjbxt.jpg

20150315_121510_zpstpphvwvq.jpg

20150315_121515_zpsgy4jbiu5.jpg

20150315_121552_zps4skoj4hh.jpg20150315_121603_zps93kssjzm.jpg

Når jeg sto å tok bilde av "hoftene" på bildene over slo det meg hvor utrolig vellykket designet er enkelte steder på denne bilen.

20150315_121640_zpstvfy0xmv.jpg

Monterte nesen igjen å tok enda flere ferdig bilder. Takstativet fikk seg også en liten vask før det ble montert på igjen.

IMG_0113_zps8auarmri.jpgIMG_0115_zpsr5ursyjs.jpgIMG_0128_zpshcr6drcz.jpg

IMG_0131_zpszrvbsfu2.jpgIMG_0141_zpsweszl07s.jpg

For å kunne fortsette å beholde litt glans fikk eier med seg en liten basic pakke med ferdigblandet Surfex HD 1:30-1:40, 1ltr. ublandet til senere, såpe, vaskehanske og tørkehåndkle. Eier fikk også en cd med bilder fra jobben hvor bilen hans var printet på cd skiven.

IMG_0021_zpsmjemf8fq.jpg

20150316_151532_zpsshexzmij.jpg

Tusen takk til Bernhard/Concours for flotte tips og bra produkter som alltid og tusen takk for at dere tok dere tid til å lese denne S&S  :) 

Endret av Robin S
66

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halleluja, for en glans! :D Fantastisk løft.

Forresten ypperlig service, å la eier få med seg noen skikkelige produkter for senere vask. Kanskje også han/hun blir bitt av bilpleiebasillen :)

Endret av Michael'
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ytterst Strøkent! Cred gitt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fikk seg ett bra løft ja.

Cred gitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig løft! Cred! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble en blank Tesla :-) Skal sette i gang med en sort Tesla i dag, så det blir spennende å se om klargjøringen er like ille på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kaller vi blankt og ripefritt Robin! Kjempe innsats resulterte i et nydelig resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobb, det ble utrolig blankt. Cred of course  :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid Robin :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid  :thumbup:

Blir litt små bekymret på kvaliteten når feil som dugg i lykter enda er tilstede på nye biler. Det er feil som har vært der siden de første kom. 

Håper min som kommer den 25 mars ikke har slike feil. Men tviler  :ph34r:

Tesla er ikke alene på dette, ser støtt og stadig feks helt nye BMW med dugg i lykter. Aldri hatt dugg i lykter på noen av bilene mine tidligere og det har i hovedsak vært ganske gamle biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike! For en knalljobb. Skikkelig gøy å lese SS :D Cred given.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mange flotte kommentarer her! Tusen takk folkens. Det inspirerer til videre S&S mekking

Halleluja, for en glans! :D Fantastisk løft.

Forresten ypperlig service, å la eier få med seg noen skikkelige produkter for senere vask. Kanskje også han/hun blir bitt av bilpleiebasillen :)

Takker. Ja stor smittefare i garasjen min  ;)

Ytterst Strøkent! Cred gitt!

Takk  :)

Den fikk seg ett bra løft ja.
Cred gitt.

Ja ble nesten fornøyd selv også denne gangen. Det må jo være et kvalitetstegn  :P

Nydelig løft! Cred! :)

Takk

Det ble en blank Tesla :-) Skal sette i gang med en sort Tesla i dag, så det blir spennende å se om klargjøringen er like ille på den.

Den sorte er sikkert ikke utstillingsstand nei  :P  også er den mykere i lakken så det blir enda vanskeligere å rydde opp  :ph34r:

Det kaller vi blankt og ripefritt Robin! Kjempe innsats resulterte i et nydelig resultat.

Takk for det Thomas  :)

Veldig bra jobb, det ble utrolig blankt. Cred of course  :)

Takker  :)

Flott arbeid Robin :D

Takker. Og takk for sist! Jeg har lært av de beste vettu  ;)

Flott jobb:)

Takk  :)

Flott arbeid  :thumbup:

Blir litt små bekymret på kvaliteten når feil som dugg i lykter enda er tilstede på nye biler. Det er feil som har vært der siden de første kom. 

Håper min som kommer den 25 mars ikke har slike feil. Men tviler  :ph34r:

Tesla er ikke alene på dette, ser støtt og stadig feks helt nye BMW med dugg i lykter. Aldri hatt dugg i lykter på noen av bilene mine tidligere og det har i hovedsak vært ganske gamle biler.

Dugg i lyktene og bobler i cromen har jeg ikke sett før selv på de første så det er nok håp for deg  :) Ellers har jo Tesla vært kjempeflinke til å rette opp hittil hvis det har vært noe feil.

Steike! For en knalljobb. Skikkelig gøy å lese SS :D Cred given.

Tusen takk  :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette her var super bra S&S med mye grom detailing :) og lakken vart utrolig blank  :thumbs:  har vert litt nyskjerrig på den  Carbon collective Platinum paint virker ut som et godt produkt.

du gjør en kjempe bra jobb her!

CRED!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette her var super bra S&S med mye grom detailing :) og lakken vart utrolig blank  :thumbs:  har vert litt nyskjerrig på den  Carbon collective Platinum paint virker ut som et godt produkt.

CRED!

Testet litt Carbon Collective i helga. Tommelopp ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CRED!

:) Tusen takk! Platinum paint var enkel å legge og utrolig enkel å buffe av. Bildene er bevis nok for glansen  :P

Testet litt Carbon Collective i helga. Tommelopp ;)

Jupp. Helt kanon!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Great work :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipp topp jobb! Utrolig slitte detaljer til å være en nybil. Fortjente seg et løft. Dette var meget bra, interessant lesestoff :) Cred er levert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Great work :)

Thanks  :)

Tipp topp jobb! Utrolig slitte detaljer til å være en nybil. Fortjente seg et løft. Dette var meget bra, interessant lesestoff :) Cred er levert.

Takker  :) 

Her er cd som kunden fikk med seg

20150316_151532_zpsshexzmij.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett og slett en fantastisk jobb! :) Her tenker jeg eier ble godt fornøyd, veldig bra jobbet. Cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive