Gå til innhold

Alexander's Mercedes-Benz E-Klasse (SOLGT)


alexanderst

Recommended Posts

alexanderst

Havarerer heller gearkassen (ikke at det er så alvorlig) enn å legge igjen 8500 sølvmynter hos noen inkompetente aktører som bedriver arroganse. Må faktisk få sagt det slik.

Men la nå ikke biltråden min bli en diskusjon om kundebehandling hos Mercedes, flytter til Oslo om et halvår, og da blir Andresen Bil Ski benyttet. De kan service :thumbup:

Endret av alexanderst

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8600 er jo mye mye rimeligere enn 86000 som de spesialistene egentlig skulle ha for en såpass alvorlig handling

 

:rofl1:

Spurte du om prisen de har på oljen?? Kunne vært morsomt det der :P

 

Not certified at anything really :)


Showcase

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
alexanderst

23976324104_e6b9761d86_b.jpg

23976320094_ae157a05e6_b.jpg

Spylings med avfetting og oppvarmet høytrykk i går (understell også). Kristiansund-Oppdal, Oppdal-Kristiansund på russens skitur i helga, bilen oppførte seg eksemplarisk. 

  • DCN Poeng 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
alexanderst

Bilen er satt i vinterdvale for et par uker i oppvarmede lokaler. Nyvasket både over, under, inni og i motorrommet. Har flikket et par steinsprutskader og pusset ned på den ene døra. 

24703201942_b2e1584425_b.jpg

 

24821050995_e5d9716a47_b.jpg

Har booket time hos Bergs Automatservice om 2 uker, 60 mils kjøretur og håper det er verdt det. Da står storservice på motor og flushing av gearkasse for tur. Bremserørene bak skal også skiftes ut, og de skal se på fotbrekken min som fusker. Hjulkontroll er også prioritert. :)

Endret av alexanderst
  • DCN Poeng 10

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gardsgutt55

Imponerende hvor godt du vedlikeholder denne bilen Alexander. Har selv en W211 2002 modell som har passert 270 000 km. Drivlinja er god, men rust på karosseriet er en utfordring....
Har du bestemt deg for løsning til DAB radio på bilen din?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CooperWorks

Denne er så utrolig flott velholdt og jeg må si at det er en skikkelig genlemans bil med ordentlig utstyrspakke. Måtte faktisk lete frem S&S'en på denne og lese den en gang til for den var så bra :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
5. februar 2016 - 21.55, gardsgutt55 skrev:

Imponerende hvor godt du vedlikeholder denne bilen Alexander. Har selv en W211 2002 modell som har passert 270 000 km. Drivlinja er god, men rust på karosseriet er en utfordring....
Har du bestemt deg for løsning til DAB radio på bilen din?
 

 

Takk for fine ord. Har vært heldig med rust på denne siden det er 06 karosseri, har en boble ved overgang fra bakskjerm til bakfanger. Denne skal utbedres. DAB radio løsning venter jeg med til det finnes en skikkelig løsning og ikke en "biltemaboks" i askebegeret. :)

 

6. februar 2016 - 1.10, CooperWorks skrev:

Denne er så utrolig flott velholdt og jeg må si at det er en skikkelig genlemans bil med ordentlig utstyrspakke. Måtte faktisk lete frem S&S'en på denne og lese den en gang til for den var så bra :thumbs:

 

Takker så mye! Liker bilen mer og mer for hver dag som går, koser meg bak rattet. :)

 

Forresten; har hatt bilen i 1 år og 10 dager nå.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
1 time siden, Toalmar skrev:

Morro å følge tråden din. Ett godt eksempel på skikkelig godt bilhold. Avventer selv DAB greia da jeg heller ikke ønsker en boks slengende rundt i midtkonsollen.

 

Hyggelig å høre! Nei, jeg er ikke særlig fan av ettermonterte duppeditter rundt om i bilen. Liker det originalt og integrert. :)

 

Forøvrig; bilen rundet nok en milepæl da den ble tatt ut av dvale i dag. 

 

IMG_7107_zpsewoyzypi.jpg

 

Winter wonderland.... 

 

IMG_7110_zpslpglkwmt.jpg

Endret av alexanderst
  • DCN Poeng 2

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
alexanderst

25.02.2016

 

Ankom Kristiansund i går, etter 60 mils kjøring i vinternorge. En herlig vinterbil som sitter støpt på veien, sitter igjen med samme konklusjon jeg gjør etter hver tur; for en bil!

 

IMG_7296_zpsjqu55i92.jpg

 

Min gode kamerat ble også med for å ta service. 

 

Skjermbilde%202016-02-25%20kl.%2021.37.0

 

Bilen har nå vært hos Bergs Automatservice AS i Oslo og fått utført følgende; 

 

Storservice Assyst D: Motorolje, oljefilter (+kork til oljefilter pga. sprekk), kupefilter og stor sjekk.

Automatservice: Oljeskift og spyling av converter (flushing)

Bremseservice: Bremseklosser bak, bremseveskeskift og lufting av SBC-systemet.

Bremserør ble pusset ned og satt inn med tectyl.

4-hjulskontroll: Kontrollert spissing og justert avvik.

 

Etter sjekken fikk jeg bekreftet at alt er i orden og at bilen nå er i teknisk topp stand. En hyggelig bekreftelse å få. 

 

Ellers hastet det med å få vekk salt fra turen, da jeg fikk et skikkelig vintervær i møte på vei hjem. Tok en børsteløs maskinvask da jeg kom fram til Oslo for å få vekk det fra turen nedover. 

 

Forvask med: Prickbort, Surfex HD 1:20, P21S Power-gel felgrens.

Håndvask med: Biltema vokssjampo, scandicshine chenile washmitt, SV gritguard, Vikan felgbørste.

Innvendig vask: Støvsuging, Gtecniq W2 APC 1:20 og mikrofiber på dash og frotéklut på skinn. Glassrens.

Understellvask: Industriavfetting og oppvarmet høytrykk 90 grader celsius.

 

Før:

 

dirtylady_zpsslqsret5.jpg

 

dirtyinside_zpsc071vqvx.jpg

 

Under:

 

washingoutside_zpsh03bcozg.jpg

 

Etter:

 

renogpen_zps1ded72ra.jpg

 

Ser ut til at etterbildene av interiøret har forsvunnet.... Legger inn nye i en senere anledning. 

 

Oppdatert liste over hva som er utført med bilen i mitt eie. 

 

Kilometerstand ved kjøp: 255 000

 

- Nye fjærer (Desember 2014)

- Nye dempere bak (Desember 2014)

- Ny dynamo (Desember 2014)

- Hjulkontroll (Desember 2014)

- Diagnose x3 (2015)

- Nytt hovedbatteri (Februar 2015)

- Skiftet dysepakning på ene dysa (Mars 2015)

- Rengjøring av samme dyse ( Mars 2015)

- Termostatskifte (Mai 2015)

- Ny LED-stripe (bremselys) på bagasjelokk (Mai 2015)

- Service B hos Andresen Bil AS (Juni 2015)

- Nedre bærekuler foran (August 2015)

- Øvre bærekuler foran (September 2015)

- Nedre bærebruer foran (August 2015)

- Tunap 983 dieselrens (September 2015)

- Glødeplugger skiftet (Oktober 2015)

- Stabstag lenkearm VF (November 2015)

- Stabstag kule VF (November 2015)

- Fjærer bak (November 2015)

- Gløderele (November 2015)

- Service D Assyst+ (inkl. bremseveske) hos Bergs Automatservice (Februar 2016)

- Automatservice, spyling av converter hos Bergs Automatservice (Februar 2016)

- 4-hjulskontroll med justering hos Bergs Automatservice (Februar 2016)

- Bremseklosser bak, hos Bergs Automatservice (Februar 2016)

- Pusset ned bremserør og satt inn med tectyl hos BA (Februar 2016)

- Oljefilterkork skiftes hos BA (Februar 2016)

 

Kilometerstand per dags dato: 282 150 

 

Har fortsatt noe småtteri jeg ønsker utført; Ny frontrute, nye Xenon-pærer, nye vindusviskere, skifte et treverkspanel innvendig, ei gummilist utvendig, ny grill (pga. steinsprut) og lakkering et par steder (dette får vente ytterligere).

 

 

Endret av alexanderst
  • DCN Poeng 6

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
11 timer siden, Johans skrev:
11 timer siden, Johans skrev:

Du tar virkelig godt vare på bilen din, ikke rart den omtrent ser helt ny ut ved en km.stand på over 280k :) 

 

 

Takk for det Johan. Prøver etter beste evne og budsjett. Har satt alt mitt for å få den teknisk perfekt, før jeg kan begynne å tenke på lakkering av defektene og div. upgrades. Noe har det jo blitt, men ikke like mye som ønsket. Var litt dårlig å sjekke opp da jeg kjøpte bilen, samt at jeg fikk den meget billig. :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
12 timer siden, challenger skrev:

Fin service du har fått utført. Merket du noe i praksis etter gearkasseflushen?

 

Bilen girer mykere mellom girene, men har fortsatt antydninger til rask giring mellom 2. og 3. gir når motoren nettopp er startet opp. De fant ingen feilkoder å forholde seg til.. Men jeg kan fint leve med dette, bilen girer pent den. Er nok bare jeg som er overfølsom. ;)

 

Det var skiftet olje på automaten like før jeg tok over bilen, men jeg ønsket at fagfolk med peiling skulle gjøre dette korrekt. 

 

Står til med din E-klasse da? Rundet 300k km?

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Fint å høre. Min nærmer seg 290k - og er like god :) Jeg synes den er litt for røff i giringen i sport-modus til at jeg blir venn med den, samtidig savner jeg alltid første gir når jeg kjører på komfort. Har en del bratte bakker hvor jeg parkerer, og da kunne jeg tenkt meg at første gir naturlig var der i stedet for "sluringen". Nå har det blitt til at jeg kjører mest i komfortmodus. Den har rullet over 60 k siden forrige automatoljeservice, så jeg planlegger å ta det med på neste service.

 

Madammen og junior skal på påskeferie, så da planlegger jeg en lang og grundig dag detailing av både denne og B-klassen igjen. Har så mye etterslep på bilpleie etter at knerten ble født, så jeg kjenner at jeg gleder meg til å holde på litt igjen :):)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst
2 timer siden, challenger skrev:

Fint å høre. Min nærmer seg 290k - og er like god :) Jeg synes den er litt for røff i giringen i sport-modus til at jeg blir venn med den, samtidig savner jeg alltid første gir når jeg kjører på komfort. Har en del bratte bakker hvor jeg parkerer, og da kunne jeg tenkt meg at første gir naturlig var der i stedet for "sluringen". Nå har det blitt til at jeg kjører mest i komfortmodus. Den har rullet over 60 k siden forrige automatoljeservice, så jeg planlegger å ta det med på neste service.

 

Madammen og junior skal på påskeferie, så da planlegger jeg en lang og grundig dag detailing av både denne og B-klassen igjen. Har så mye etterslep på bilpleie etter at knerten ble født, så jeg kjenner at jeg gleder meg til å holde på litt igjen :):)

 

Høres bra ut. Er det 60k km siden så anbefaler jeg at du tar det med på neste service ja. :)

 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
alexanderst

26.03.2016

 

Sommerfelger er montert på bilen. Bilen er nyvasket, felgene er vokset med Autobahn. Dekkene er mettet med Pneu. Jeg fikk også bruk for hengerfestet for første gang her om dagen. Da jeg fikk se hvordan det så ut, lakkerte jeg det med sort blank lakk i dag. :)

 

25776598680_06d66bd528_b.jpg

 

25983089741_cc61c411e7_b.jpg

 

25983079061_b2e3f7b876_b.jpg

 

Neste på agendaen er å lage S&S på en sort Audi S5 jeg har hatt inn for en detailingrunde.

  • DCN Poeng 5

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

01.04.2016 - 03.04.2016

 

Vårklargjøring av interiøret

 

Det var høyst på tide å rydde ut vinterens mange fjellturer av bilen innvendig også. Har kjørt langt i vinter med folk i bilen, og interiøret bar preg av dette. Bestemte meg for å ta ut bilen av trafikk et par dager for å få orden på sysakene. Grunnet tidsbesparing ble det kun ferdigbilder denne gangen.

 

Hva jeg har gjort:

 

- Støvsuging av interiør og bagasjerom.

- Demonterte seter og tok de ut av bilen.

- Våtrens med foma mimo og Gtecniq W2 APC på gulvet.

- Damprens med karcher steamer i taket og i bagasjerommet.

- APC etterfulgt av damprens på vinyl.

- Swissvax skinnrens etterfulgt av damprens av skinnsetene (flere omganger)

- Varmluftbehandling av skinnseter for å jevne ut.

- To lag med Swissvax leather milk.

- Swissvax woodpolish på treverk.

- Rutevask med ruterens.

- Erstattet gummimattene med damprensede stoffmatter.

 

35967996990_84b8c712ed_b.jpg

 

35529068634_014f0178ec_b.jpg

 

35529063614_52de6f4337_b.jpg

 

35967993760_4cfcb32109_b.jpg

 

35556257093_c31baa83f2_b.jpg

 

36228131881_042b1d801a_b.jpg

 

35556250973_5f26dcf51b_b.jpg

 

36196175362_814cc20edc_b.jpg

 

36196173572_29a02f4c66_b.jpg

 

36196170052_71cb2c45e0_b.jpg

 

36196162952_27d05b3091_b.jpg

 

36228119251_e1d42e15aa_b.jpg

 

36228114041_ce9680dc23_b.jpg

 

36228112801_5db427551f_b.jpg

 

Endret av alexanderst
Bilder endret fra PB til flickr
  • DCN Poeng 12

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott og velholdt denne MB:thumbup: nesten ikke til å tro at denne har gått 280K. Strøkent!

Gtechniq certified detailer

Drop Off certified detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...