Jump to content
Sign in to follow this  
Ice_Tray

Rense frontrute

Recommended Posts

Ice_Tray

Jeg satt inn ruten med Rain repellent stoff. Å nå hakker vindusviskerene ved regn. Så kommer en grå film over ruten når de går sin gang. Hvordan får jeg fikset dette? Noen tips for å få ruten glatt igjen?

Johnchr

Kontroller vinkelen viskerne har mot ruta. En liten justering der kan hjelpe mot hoppingen.

trogha

(som nevnt over) Slipende polish og maskin eller nanosvamp og forseglingsrens.

bsa

Fikk vi noen gang konkludert med hvorfor viskerne hopper? Ruta burde jo være glattere enn noen gang? Eneste grunn til hopping burde jo da være ujevn legging?

Og denne berømte grå filmen? Why?

Og leste jeg noe om at en eller annen produsent av slik rutebehandlinga anbefalte å dra over viskerne med stoffet og,eller var det en drøm?

DavidRS

Fikk vi noen gang konkludert med hvorfor viskerne hopper? Ruta burde jo være glattere enn noen gang? Eneste grunn til hopping burde jo da være ujevn legging?

Og denne berømte grå filmen? Why?

Og leste jeg noe om at en eller annen produsent av slik rutebehandlinga anbefalte å dra over viskerne med stoffet og,eller var det en drøm?

Carpro anbefaler det med FlyBy! Jeg har også Gtechniq G1 på frontrute, også C4 på viskere, null hopping, og null grå film.

polishduden

Gyeon spesifiserer i manualen å dra over viskere med coatingen

Kimmen

Carpro anbefaler det med FlyBy! Jeg har også Gtechniq G1 på frontrute, også C4 på viskere, null hopping, og null grå film.

C4 på viskerne? Hmm, interessant.

Sliter voldsomt med hopping på A4'en og det eneste som hjelper en stund er gummifornyer som sealfeed eller T1 på viskerne.

Bruker samme glassforseglinger på firmabilen uten problemer, men den har gammel type viskere, annen form på rute osv. Eneste problem på den er at jeg får veldig dårlig holdbarhet på forsegling.

Noen må jo forske litt på dette problemet ;)

Nesten så jeg vurderer å kjøre uten forsegling på frontrute. Nesten....

DavidRS

C4 på viskerne? Hmm, interessant.

Sliter voldsomt med hopping på A4'en og det eneste som hjelper en stund er gummifornyer som sealfeed eller T1 på viskerne.

Bruker samme glassforseglinger på firmabilen uten problemer, men den har gammel type viskere, annen form på rute osv. Eneste problem på den er at jeg får veldig dårlig holdbarhet på forsegling.

Noen må jo forske litt på dette problemet ;)

Nesten så jeg vurderer å kjøre uten forsegling på frontrute. Nesten....

Det funker knall, så kjør på! ;)

Kimmen

Det funker knall, så kjør på! ;)

Har jo C4 så det skal testes. :)

DavidRS

Har jo C4 så det skal testes. :)

Lykke til! Send gjerne oppdatering på hvordan det går. Vask de skikkelig rene først, også tar du på C4 etterpå.

stiannb

Hva kan dere anbefale å polere frontruten med? regner med dette fjerner de små ripene i ruta også?

LarsL.

Kjør den groveste komboen du har (personlig liker jeg skumputer på ruter). Nei, polering av ruter fjerner ikke riper.

stiannb

med riper mener jeg de mikro små du ser i perfekt vinkel i forhold til lyset, eller når det er mørkt og du har en litt møkkete rute og møter motlys.

605

Får fjernet endel mikroriper med Carpro Ceriglass, her er antakelig årets dårligste 50/50, men du kan se forskjellen midt på bildet, akkurat der pusseren snur. (Jeg kjørte her på MF spotpad på roterende)

Større riper har det liten effekt på.

Ceriglass2.jpg

Edited by 605