vetting

Hvilke børster, spes dekk?

Skal kjøpe litt børster, til dekk, hjulbuer, tekstil etc. Hva anbefaler dere? Har sett litt på mothers sine børster. Samt bilnerden sin tekstilbørste fra North Detailing.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker mothers sin dekkbørste, litt stiv i busten men kommer seg til et mer behagelig bruksnivå etter litt skrubbing. Grov nok til å være effektiv på dekksider :)

Ez sine til inni tønnen, men disse har en tendens til å grise mye når man drar disse mot seg så ville heller anbefale wheelwoolies til den jobben.

Vikans felgbørste er favoritten til forsiden av felgen. Myk og god bust, med gummikanter på slik at man ikke skader noe om man skulle være litt voldsom med vasken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd både Mothers' og Vikan sin dekkbørste, og må si Vikan sin er MYE bedre å jobbe med. Mothers blir for "awkward" å jobbe med etter min mening..

Alle børstene til Vikan er forsåvidt gull til mer skitne felger og ellers så er wheel woolies digg til vedlikeholdsvask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ez sin fra før. Tenker også å anskaffe wheelwollies. Så mangler til felgbuen, forran på felgen (hvis ikke wheelwollies er bra der) samt dekksidene. Synes Vikan sine ser billige ut, selv om de sikkert ikke er det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dekksidene holder det med ein vanlig neglebørste egentlig, dersom du vil spara eit par kroner!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børster. Dont get me started. Der er det mye rart. Jeg bruker bilnerden sin interiørbørste...til dekksider. Den er altfor hard til tekstiler. Den river løs tråder fra gulvteppet. Den skinnbørsten til swissvax,eller skobørsten fra Boston om du vil, er fin på tekstiler og. Jeg har sågar en sånn klassisk skobørste, den med en lang og en rund side vettu, fin til tekstiler og tepper den og. Mothers sin hjulbørste, den lange, er fin, men etter jeg senka kommer jeg ikke til med den. Burde nok ha dratt frem ez'en igjen og prøvd til det, den ble pensjonert fra hjulbruk etter at wheel woolies kom i hus.

Vikan felgbørsten ser jeg heller ikke noe vits i å bruke noe mer,da ww er enda mykere og slepper møkk utrolig lett,så jeg er ikke akkurat bekymret for riper på front av eikene. De gule med rød tupp som BN selger er fine og billige som generelle detailing børster. De dustedyre svinebust i flott eske gjør seg best som eksklusiv pynt på hylla, de lukter svin og er altfor lange og bøyer av i alle retninger du ikke vil at de skal under bruk.

Mine to øre. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive