Gå til innhold

INFO: KB (Kevin Brown) metoden ?


My2cents

Recommended Posts

På 3M sine flasker står det at en skal prime padden godt med produkt. Det fungerer glimrende. Trodde man gjorde det med alle poleringsmidler jeg? Bruker også litt vann/qd for å holde "liv" i den, samt få ned støv. Bare passe på å ikke smøre så mye at det begynner å sprute (fort gjort) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan støver ren FCP på en fin pute?

Støver vel greit på fin pute også, men blandet med en "dæsj" Ultrafina støver den visstnok minimalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp test i kveld - og ikke skyt meg ned, jeg er helt fersk i dette her men er her for å lære.

Her er test panelet

post-589-1237410246_thumb.jpg

post-589-1237410270_thumb.jpg

Primet en gul 3M finish pad med 3M Perfect It fast cut plus (MYE cutting). Brukte polerings pad'en da den er ekstremt myk og lett å jobbe med. Brukte en del press på panelet og veldig lite hastighet (700w Metabo på 3 og 4 setting med 3M bakplate)

Etter et minutts jobbing eller så

post-589-1237410286_thumb.jpg

Ikke perfekt finish men så brukte jeg "null" tid også da.

Gikk over med ny gul pad og noen dråper 3M Perfect It extra fine finish.

post-589-1237410307_thumb.jpg

post-589-1237410421_thumb.jpg

post-589-1237410441_thumb.jpg

Padda med Fast cut...

post-589-1237410457_thumb.jpg

Jeg er fornøyd jeg altså, men aner ikke om det er helt etter KB "boka" da ? Brukte lite tid og fikk bra resultat ihvertfall.

Støver vel greit på fin pute også, men blandet med en "dæsj" Ultrafina støver den visstnok minimalt..

Det støva veldig veldig lite i forhold til grønn padde med FCP ihvertfall !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Knall....

Ser jo ut til å funke bra dette her, kan jo kutte mange timer pr jobb, selv om det kan gå noe mer produkt, men en primer ikke paden hver runde regner jeg med... prime 1 gang så er det snurr pad o jobbe seg over bilen.. eller?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall....

Ser jo ut til å funke bra dette her, kan jo kutte mange timer pr jobb, selv om det kan gå noe mer produkt, men en primer ikke paden hver runde regner jeg med... prime 1 gang så er det snurr pad o jobbe seg over bilen.. eller?

Jeg prøvde på frontfanger høyre og øvre panel høyre dør foran uten å legge på mer produkt, bare spraya litt vann på imellom...

Ellers så var det jo en nytelse å jobbe med en finishing pute da....mye lettere å jobbe med selv om jeg måtte legge litt press på og så avtok jeg presset etterhvert som jeg så at det cutta nok. Lav hastighet også for å ha full kontroll.

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Def noe en må prøve dette...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Spennende!

Når jeg bruker menz, så før jeg starter med en ny pad, så spruter jeg vann med 4-5 trykk fra en pumpekanne før jeg kjører den på maks turtall på min roterende for å tørke og "fordele" vannet. Da er den først klar for produkt + litt vann til poleringen. :)

Endret av NeDD

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaker og kardemomme !

I dag er det strålende solskinn og da fant jeg ut at det nok var noen swirls igjen, fanken at det ikke kom opp i går under arbeidslyset :o Skjønner ikke det egentlig. Må nok få meg et kraftid led lys eller lignende, noen som kan anbefale noe ?

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Ikke bruke skitten microfiber til å fjerne poleringsrester me da ;)

Men seriøst, bruker en slik lampe selv, og ser ikke vitsen med å kjøpe de der avansert lyspistolene som halve England bruker. Ser ikke ripene i solskinn, så det gjelder nok bare å være nøyen. Se i forskjellige vinkler etter du _tror_ du har fjernet alt av swirls og rds.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...