Gå til innhold

Bil nr 2 fusker


Polestar_01

Recommended Posts

AppelsinSkall

Hva blei resultatet når du dro ut LMM?

Kan være tett katt, men da burde den nærmest gløde etter en kjøretur.

Endret av RuZleBiFf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

For lambdasonden sin del; hva med å bare nappe ut kontakten på den og ta en tur og se om det blir noe bedre? Jeg gjorde det på gamle golfen min, og det gjorde at jeg fant feilen. Gikk ujevnt på tomgang, døde helt når den var kald. Funket fjell da jeg nappet ut lambdaen. Mulig kanksje også, som du sier, at katalysatoren er moden for skift. Hvis bilen går fint på tomgang, og det først er ved pådrag den fusker, så tyder det jo på at den enten har problemer med luft/bensin-blandingen eller sliter med å kvitte seg med avgasser.

Ja det kan jeg prøve, takk for tips :)

også går den fint hvis jeg f.eks og gir litt gass i jevn fart..

bensinfilter ?

bensinfilter ?

Har et nytt liggende, men kan jo være en mulighet. vet ikke om bilen ville oppført seg på den måten da?

Hva blei resultatet når du dro ut LMM?

Kan være tett katt, men da burde den nærmest gløde etter en kjøretur.

da begynte bilen og druke på tomgang, turtall datt som bare det...

ikke sett noe antydning til at den har vært spess varm heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville muligens holdt en knapp på luftmassemåler, ingen du kan låne en slik av? Disse koster dyrt til alle biler... Men ikke umulig at det kan være noe galt med lamdasonden også. Høres ut som en feil med blandingsforholdet, etter som du beskriver.

Ser du har sjekket for innsuglekkasje, da er det eliminert. Men en feil det kan være vanskelig å finne, er "innvendig" luftlekkasje i f.eks bremsekraftforsterker eller bensindampfilter. Ville sjekket dette, da tilkoplingene til disse er etter gasspjeld og lmm, og det blir falskluft.

På bensindamp-slangen kan det være en defekt eletrisk ventil som står konstant åpen for eksempel.

Klart et verksted ville nok funnet ut hva som er problemet på kortere tid enn deg, men du kan muligens komme bedre ut av det hvis du prøver litt selv, og kanskje får tak i noen brukte deler.

Har du snoket litt på mazdaforum? Ikke vet jeg, men det må vel finnes et forum for Mazda folket?

Kan ikke si at jeg kjenner til disse bilene, men jobber til daglig med europeiske biler. Same same but different...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Jeg ville muligens holdt en knapp på luftmassemåler, ingen du kan låne en slik av? Disse koster dyrt til alle biler... Men ikke umulig at det kan være noe galt med lamdasonden også. Høres ut som en feil med blandingsforholdet, etter som du beskriver.

Ser du har sjekket for innsuglekkasje, da er det eliminert. Men en feil det kan være vanskelig å finne, er "innvendig" luftlekkasje i f.eks bremsekraftforsterker eller bensindampfilter. Ville sjekket dette, da tilkoplingene til disse er etter gasspjeld og lmm, og det blir falskluft.

På bensindamp-slangen kan det være en defekt eletrisk ventil som står konstant åpen for eksempel.

Klart et verksted ville nok funnet ut hva som er problemet på kortere tid enn deg, men du kan muligens komme bedre ut av det hvis du prøver litt selv, og kanskje får tak i noen brukte deler.

Har du snoket litt på mazdaforum? Ikke vet jeg, men det må vel finnes et forum for Mazda folket?

Kan ikke si at jeg kjenner til disse bilene, men jobber til daglig med europeiske biler. Same same but different...

Sendte deg en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...