Gå til innhold

Beste beskyttelse mot riper og god dyp glans


AJ82

Recommended Posts

Hei

Min første post her inne....

Har lest litt frem og tilbake, men fortsatt ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med bilen til våren. Har kjøpt meg en sort 90 modell Porsche 964 og vil gjerne ha best mulig beskyttelse av lakken. Denne vil stort sett bli brukt i godvær og har ingenting imot å vaske. Har fylt opp garasjen med produkter nå :)

Kommer til å få en profesjonell til å gå over bilen, fjerne riper og rense lakken så godt som mulig, men så til spørsmålet, hva legger jeg/han som beskyttelse, voks, lakkforsegling eller coating? Jeg har ingenting imot å vokse bilen hver måned hvis det trengs, men hva gir best beskyttelse mot riper, men samtidig god og dyp glans? Har tidligere kun brukt voks, men leser mye bra om coating nå...

A.J.

post-9051-0-50309900-1424602003_thumb.jp

Endret av AJ82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

For en lekker bil!

Kliner du til med en skikkelig coating så vil ripebekymringene kunne senkes betraktelig. Da trenger du kun å tenke på vask. Og om du trenger terapi og legge litt voks en gang iblant, så er det heller ikke noe problem på mange coatinger

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips så langt :)

Ser folk heller mot coating, og gjør vel det jeg også. Det gir vel kanskje best ripebeskyttelse og hvis glansen begynner å bli som voks høres det veldig bra ut. Har jeg forstått det riktig at det ikke er noe poeng med voks på coating? Det vil verken forsterke glans eller øke holdbarhet...

Kom gjerne med forslag til behandling? Så litt på Crystal Serum og Exo, men blir nesten skremt når jeg leser hvor fort det kan gå galt.... Ser også at endel anbefaler Modesta, men sikkert et stort utvalg og mye jeg ikke har fått med meg...

Holder forresten til i Porsgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av coatingene bør man nok ha litt erfaring for å legge, uten at jeg er veldig bevandret i hvilke som er "verre" enn andre.

Dersom du skal sette bort jobben synes jeg du skal vurdere å la en av detailerne her inne ta hånd om den. Det koster kanskje litt mer enn "profesjonelle" bilpleiefirmaer, men resultatet blir knall :)

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Crystal Serum og exo er Porsche'n din verdig [emoji106]

Alt kan gå galt, men serum er ikke noe problem for de som kan det de driver med

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis fått god kontakt med en kar på forumet her :) Han tar nok jobben også blir det opp til meg og stelle godt med den etterpå.

Crystal Serum og Modesta leser jeg mye bra om. Det er vel ingen uavhengige "glansmålinger" på slike produkter? Blir kanskje ikke feil uansett....

Det virker som Max Protect har de samme egenskapene. Spennende produkt, men gummi belegg? Funker sikkert knallbra, men skjønner det ikke, hehe...

A.J.

Endret av AJ82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått til innkjøp av Prickbort, Surfex HD, Korrosol og Bilt-Hamber Autofoam til skumkanon etter anbefalinger her inne, men er det slik at jeg må være varsom med disse på coating? Hva burde jeg evt bytte ut og med hva?

Mange spørsmål idag, men kribler etter å ta ut bilen og vaske litt :)

A.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har gått til innkjøp av Prickbort, Surfex HD, Korrosol og Bilt-Hamber Autofoam til skumkanon etter anbefalinger her inne, men er det slik at jeg må være varsom med disse på coating? Hva burde jeg evt bytte ut og med hva?

Mange spørsmål idag, men kribler etter å ta ut bilen og vaske litt :)

A.J.

Det spørs hvilken coating du lander på :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Crystal Serum, Max Protect, Modesta, Gyeon.

DIsse vet jeg at tåler drøssevis med julig. Mange flere og men de kan jeg ikke si at jeg har så mye kunnskap om

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en slik typisk sommer kose bil hadde jeg nok valgt en skikkelig voks. Selv om det går mest i andre ting på kunde biler

Leste nå du ville ha god ripe beskyttelse, da utgår voks :D

Endret av e30 tic

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crystal Serum, Max Protect, Modesta, Gyeon.

DIsse vet jeg at tåler drøssevis med julig. Mange flere og men de kan jeg ikke si at jeg har så mye kunnskap om

Takk igjen for tips :) Det høres ut som disse er ganske solide da. Får lese meg litt opp og se hva jeg ender opp med, men feil blir det sikkert ikke uansett.

A.J.

På en slik typisk sommer kose bil hadde jeg nok valgt en skikkelig voks. Selv om det går mest i andre ting på kunde biler

Leste nå du ville ha god ripe beskyttelse, da utgår voks :D

Hadde ikke bilen vært sort, ville nok voks vært mer aktuelt. Men så fort riper og swirls synes på denne er ripebeskyttelse høyt på prioriteringslista.

A.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Max Protect tåler imponerende mengder med juling! Jeg er rett og slett skikkelig imponert! Ikke like lang holdbarhet som Modesta, men et noe rimeligere alternativ. Jeg har også gjort en del tester av Modesta som imponerer meg helt sinnsykt! [emoji4]

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvilken coating du lander på :)

Max Protect tåler imponerende mengder med juling! Jeg er rett og slett skikkelig imponert! Ikke like lang holdbarhet som Modesta, men et noe rimeligere alternativ. Jeg har også gjort en del tester av Modesta som imponerer meg helt sinnsykt! [emoji4]

Høres knall ut :)

Kan du si noe om finishen på disse opp mot hverandre? Den ene er jo gummi, hehe.

Hvilken Modesta er det evt du anbefaler?

A.J.

Endret av AJ82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...