Robin S

S&S med UHS og Peugeot 307

Lurte på om jeg skulle legge dette under bilpleieloggen min, men fant ut at det for en gangs skyld var tatt nok bilder til en mini S&S. Etter å ha vært innom Concours å fått noen tips av Mr. Brynildsen var det altså endelig min tur å teste Rupes UHS.

Forsøkskaninen ble en 2006 Pug 307 som skulle debadges på bakluka, bytte vindus-lister på sidevinduene og en rask runde med UHS på Rupes LHR15ES etterfulgt av PA Famous.

Så setter vi igang!
Guffent å vaske bil for tiden, men det fungerer jo.
20150210_211224_zpsgxkrsfgy.jpg

20150210_211545_zpsavtqk3km.jpg

Som vanlig Prickbort, Surfex HD, Korrosol, Nanolex wheel, Mr. pink, vaskevott i MF og 2stk. gritguard bøtter. Dette har alle sett før så det dropper jeg bilde av.

Bilen ble tørket å kjørt inn. Der fikk den stå å tørke til dagen etter.

Ved igangkjøring var det første som slo meg med UHS pads at de kjentes vanvittig harde ut. Nesten så jeg vegret meg litt for å sette de på det første panelet, men etter å ha snakket med Bernhard og sett andres resultater her på forumet satt vi igang.
IMG_9556_zps433npe3w.jpg

Litt vanskelige å bruke på paneler med litt kurver i begynnelsen pga. stivheten i padsene, men etter at paden var primet skikkelig med produkt å brukt noen pass gikk det vesentlig bedre.
Overasket også over den lange kjøretiden som var mulig helt uten støv og hvor fuktig den var. Som flere før meg her inne har nevnt lønte det seg å ha noen dråper innerst på padden de første gangene ellers sprutet det overalt. :P

Denne bilen var ikke så gal i utgangspunktet og selv om vi så stor forskjell på swirls og noe rds så var det vanskelig å fange det på kamera så jeg beklager mangelen på 50/50 shots her :mellow:

Avslutningen var det ingenting å si på! Fin glans og alle swirls ble borte. De værste RDS ble tatt med Scholl spotpads og S3 SS ed. med roterende maskin før vi avsluttet med UHS igjen for å få lik avslutning.
IMG_9636_zpsjeydfmxb.jpg

Her ble lister byttet:
list_zps2xqemdk7.jpg

Nederst på fangeren var det en uheldig dame som seilte inn i Peugeoten tidligere i vinter. Dette måtte jeg våtslipe for å få bra nok.
fanger_zps5g87qp4b.jpg

Lyktene så ikke bra ut og fikk en runde de også.
Her et 50/50 av høyre lykt.

IMG_9574_zpsqtqcoizc.jpg

Her er hele lykten ferdig. Slett ikke værst. Disse ble tatt med små lilla scholl pads med S3 og liten bakplate på roterende.

IMG_9587_zpsef4qp0zt.jpg

Bakluken fikk mindre gubbepreg etter at emblene forsvant. Her ble det bare brukt varmluftpistol på svak varme og plastspaden vi pleier å legge solfilm med. Merkene satt veldig løst.

bakluke_zpsfab6bz80.jpg

Nanolex Glass Ultra ble lagt på frontrute. Her med glasspolishen som følger med som første prep.
IMG_9592_zpsgjahe5yy.jpg

Lister, krom, felger, dekksider og sideruter og innside ble det rett og slett ikke tid til denne gangen. :ph34r:
Når Contour og Famous var lagt ble resultatet til slutt riktig hyggelig!
IMG_9635_zpshm9u95pc.jpg

IMG_9616_zpsulaiv0lq.jpg

Takk for titten!

Endret av Robin S
22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra løft! moro å se at flere bruker uhs padsa også :)

Neste gang du skal polere vindu med nanolex sin polish, så anbefaler jeg noe større og mer håndfast. Enten en påføringspad i skum eller i verste fall en poleringspad. (om du ikke tar skrittet og kjører på med maskin da)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra løft! moro å se at flere bruker uhs padsa også :)

Neste gang du skal polere vindu med nanolex sin polish, så anbefaler jeg noe større og mer håndfast. Enten en påføringspad i skum eller i verste fall en poleringspad. (om du ikke tar skrittet og kjører på med maskin da)

Det skal jeg helt klart gjøre neste gang ja. Et godt tips jeg ikke har tenkt på engang. Forrige gang ble det brukt en hard pad på Rupes LHR15ES på hastighet 1. Det fungerte også veldig bra.

Når det gjelder pads så ser jeg flere anbefaler gule Rupes på denne. Hos meg går det mest i Scholl så det ble testet et par forskjellige, men UHS pads fungerte veldig bra etter en liten tilvenningsperiode :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva brukte du der du våtslipte?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent løft dette.

Nå har ikke jeg testet UHS puten til Rupes, men alle putene til Rupes er litt stive i begynnelsen. Vil du myke opp puten så kan du skylle den litt med rent vann. Da blir de mye mykere, men det vil også sprute litt vann fra puten i begynnelsen.

Veldig flott 50/50 bilde av hovedlampen. Ble som ny.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble bra :)

Takker :)

Hva brukte du der du våtslipte?

På lyktene var det så mange rare "bulker" og kurver at jeg brukte denne http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=434&search=scholl+v%C3%A5tslipemed 2500grit.

På fangern brukte jeg en liten kloss med 2000 og 3000 papir. Avsluttet lykten med Scholl S3 og s30 og fangern med s3 og uhs

Pent løft dette.

Nå har ikke jeg testet UHS puten til Rupes, men alle putene til Rupes er litt stive i begynnelsen. Vil du myke opp puten så kan du skylle den litt med rent vann. Da blir de mye mykere, men det vil også sprute litt vann fra puten i begynnelsen.

Veldig flott 50/50 bilde av hovedlampen. Ble som ny.

Takker for tips :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra løft det her :) fikk en meget fin glans lakken nå :)

Cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe løft på denne, godt jobbet! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive