Sortehaug

Sortehaug sin VW Golf 6 - SOLGT!

194 innlegg i emnet

IMG_3866_zpsqxyjayej.jpg

Merke: Volkswagen 

Type: Golf 6 Highline

Årsmodell: 2009 

Motor: Orginal: 2.0 TDI, 110HK 250nm. -  Etter chip: 176hk, 400nm.  

Kmstand: 95 000km ved kjøp, 150 000km per dags dato.

Bilen ble kjøpt helt i begynnelsen av januar 2013, så har hatt den rett over to år. Bilen har mitt kjørt over 50 000km i mitt eie, og hatt utrolig lite problem med den. Jeg har skiftet bremseklosser, bremseskiver og renset EGR-ventilen en gang. Før bilen kom i mitt eie, har det kun vært 1 eier, i Oslo.

BIldet over viser hvordan den var når jeg kjøpte den. Det var helt clean, 16" sommerfelger og ikke noe styling. Var fast bestemt på jeg skulle holde bilen slik som den var, og ikke gjøre noe som helst. Det hele startet med å skifte skiltlysene til LED, og derifra har det bare ballet på seg. Jeg lagde en liste over hva jeg skulle gjøre og snaue 2 år senere vil jeg si at bilen er litt mer eyecandy enn det den var tidligere. 

Dette er gjort hittil: 

- LED skiltlys

- LED kurvelys 

- LED Interiørlys

- Tuning 

- Tone rutene

- Spoiler

- Bikube grill oppe og nede

- Sorte emblemer fremme og bake

- Nye sommerfegler. 19"x8,5 - 225/35.

- Endestusser

- Lakke kalippere 

- Senkett

- Fjerne bakvisker og sette inn glasspropp.

- Fjerne skiltholderne og feste skilt med borrelås. 

- Ny diffuser 

- Lippe til fremfanger

- LED baklykter

Planer: 

- Xenonlykter

- Lakke taket sort invendig

Ettersom ting på listen har blitt gjort over en lengre periode har jeg ikke noe særlig bilder av noe. 

Har skiftet til LED i kurvelysene, og motstanden som er festet med ståltråd bak fangeren. Lysene er kjøpt på ekstralys.no. Har gjort om kurvelysene til kjørelys på dagen, så da lyser de slik som på bildet. 

IMG_1340_zpsjq7yudvm.jpg

Så bestilte jeg en GTD-grill og bikubegrill nede. 

IMG_1339_zpsjwuqfu2u.jpg

Rutene ble tonet av en veldig flink kar, som har drevet med det i mange år, og ble veldig fornøyd resultatet. 

Spoiler ble bestilt og lakkert, og festet med dobbelsidig tape. 

LED Skiltlysene ble innstallert, med motstand festet med dobbelsidig tape på innsiden av bakfanger. 

Stusser ble også satt på. 

Jeg tunet bilen i fjor sommer, og det ble en ganske heftig forskjell - som ikke gikk an å takke nei til!!  

IMG_0999_zpshick0s3h.jpg

Har kjøpt felger og dekk, som kommer på når sommeren begynner å vise seg. Da kommer også senkesett på, ettersom jeg må se hvor mye jeg behøver å senke. 

IMG_1320_zpsgymqvwcy.jpg

920ef706-a962-4462-ac12-cb10f8cf49e2_zps

Dette er felger som kommer på om noen måneder, og kalipperne ble lakket rød forrige helg så da kommer det såklart flere bilder. Størrelsen på felgene er 19", med 35-profil. Så gleder meg veldig til sommeren kan du si! 

Endret av Sortehaug
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pene felger, trur dei vil passe bra på Golfen :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pene felger, trur dei vil passe bra på Golfen :-)

Takk :) ja, det håper jeg virkelig :D skal legge ut bilde i morgen, når jeg får hentet de. Dekkene er å blir lagt på felgene og balansert :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig riktige oppgraderinger, tøft :thumbs:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig riktige oppgraderinger, tøft :thumbs:

Takk for det :) begynner å bli fornøyd :D

Men jeg lurer på hva syns, sorte eller kromme lister i grillen?

Og emblemet får samme farge som listene så klart.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil og showcase:) savner flere bilder. Ville kanskje tatt vekk gtd-logo?

Hvordan effekt er det i bilen etter chip?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil og showcase:) savner flere bilder. Ville kanskje tatt vekk gtd-logo?

Hvordan effekt er det i bilen etter chip?

Ja, vurderer å ta de vekk. Effekten gikk fra 110hk til 176hk, så ganske bra forskjell. 110-bilene er elektronisk nedjustert fra 140hk, så han som tunet den fjernet denne og chippet den fra 140 :D Har ikke tatt så mange bilder ettersom jeg ikke visste bilen skulle hit i fremtiden :):P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan forøvrig legge til at jeg har lyst å bytte baklyktene til LED og xenon i front.

Sendt en mail til Møller Bil i Ålesund, men viste seg fort at det bare skremmende hva de kunne tilby.

Bare for xenonlykter i front, sa han at dette vil ende på 65 000,- inkl arbeidstimer.

For baklyktene kom bare delene godt over 10 000,-, og da var ikke arbeidskostnad lagt til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det :) begynner å bli fornøyd :D

Men jeg lurer på hva syns, sorte eller kromme lister i grillen?

Og emblemet får samme farge som listene så klart.

Sorte lister med den stilen du har valgt. Er ikke lykte bytte noe som er plug and play siden det er en så ny bil?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorte lister med den stilen du har valgt. Er ikke lykte bytte noe som er plug and play siden det er en så ny bil?

Baklyktene er bare plug and play, bare en enkel omkoding som skal til. Frontlyktene var tydeligvis mye verre.

Takk for din mening forresten :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice :) No er det bare å ta flere bilder ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA, har jeg endelig fått dekk på felgene! :D og resultatet ble kanonbra! Dekke er 225/35, slik jeg får strekk :D

Ser også at et senkesett blir nødvendig når bilen er såpass høy. Vurderer å ha den litt lavere fremme, og så ha på spacere bake slik at bakdekkene går 0,5-1 cm lenger ut enn fremme.

IMG_1345_zps65plfonv.jpg

IMG_1348_zpsavvx74wz.jpg

IMG_1346_zps6z1nxs0e.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det såg bra ut:-)

Litt senk hadde hadde det blitt perfekt:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja såg dei i går passet bra til bilen :thumbs: husk å få på noe felg voks noda ;) hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frontlyktene var tydeligvis mye verre.

Det er fordi at siden bilen fkatisk kunne leveres med xenon originalt, så er det mulig å ettermontere det. Problemet er at de må demontere ca hele bilen og legge opp sensorer på akslingene, ledningsnett og diverse koblinger for å få dette til å virke. I tillegg er lyktene ganske avanserte, med motorer og servoer som justerer høyden på lysene automatisk under kjøring, samt for normal justering horisontalt og vertikalt. Lyktene i seg selv koster vel rundt 10000 for stykket...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja såg dei i går passet bra til bilen :thumbs: husk å få på noe felg voks noda ;) hehe

Helsikkens bilnerdern altså!! hehe..

Men er vel ingenting som haster, om man skal ta været som beregning.

Det er fordi at siden bilen fkatisk kunne leveres med xenon originalt, så er det mulig å ettermontere det. Problemet er at de må demontere ca hele bilen og legge opp sensorer på akslingene, ledningsnett og diverse koblinger for å få dette til å virke. I tillegg er lyktene ganske avanserte, med motorer og servoer som justerer høyden på lysene automatisk under kjøring, samt for normal justering horisontalt og vertikalt. Lyktene i seg selv koster vel rundt 10000 for stykket...

Ja, det er ialle fall altfor dyrt til at det skal være verdt det! Får ikke igjen pengene når man selger den heller!

Koster mer enn det smaker!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget stilig bil må jeg si ;) Gjorde seg med de felgene, meget bra! :) Jeg skal ha senk også på min golf, men har enda ikke handlet noe enda. Vi får se hvem som er først ut :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget stilig bil må jeg si ;) Gjorde seg med de felgene, meget bra! :) Jeg skal ha senk også på min golf, men har enda ikke handlet noe enda. Vi får se hvem som er først ut :lol:

Jo takk for det du :) Ble veldig fornøyd med felgene og strekken på de! :thumbup: Men ser veldig lett at et senkesett må til ja!

Blir nok et justertbart ett, slik jeg får en bedre holdning på bilen når den er littegrann lavere fremme :)

Ettersom 5-6k er en god del for en student så har du oddsene på din side! ^_^ Men er i løypa B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive