Gå til innhold

Epoxy på garasjegulv?

Recommended Posts

Skrevet

Vannglass er tingen der, billig i innkjøp og veldig enkelt å ha på. Kostnaden blir vel 1/20 eller 1/30 del av epoxy og gir deg et slitesterkt gulv.

Vannglass?

• Moderatorer
Skrevet

Hva burde jeg da satse på? Vannglass, Ashford, Hey'di Tett i Toppen eller Hey'di råsterk gulvmaling?

Vannglass finner jeg ikke så mye informasjon om, angående Ashford så har jeg ikke mulighet til å vedlikheholdsvaske gulvet i 6 måneder i strekk.. :P Blir det bra selv om jeg ikke gjør dette?

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Skrevet

Skal legge ut mere info her ang vannglass bare jeg sitter ved en PC og har litt fred rundt meg.

NAD-Nanolex Approved Detailer

VCDS / VAGCOM bruker

Skrevet

Siden du nevner Hey'Di kan jeg nevne at jeg har Hey'Di Sealer i garasjen min. Er vel noe samme greia som Ashford såvidt jeg vet.

Jeg er storfornøyd med gulvet mitt ihvertfall. Har ikke hatt det så veldig lenge enda, men ser ikke ut til at det blir lett merker/skader i det. Tørker med svaber, så er det nesten så jeg kan legge meg rett på gulvet med finklær med en gang :)

Veldig lett mtp renhold, og det støvet ikke!

Tror det koster ca 1000-1500kr for en dunk på 10 eller 20 liter - jeg brukte under en på 45kvm.

Hos meg er det lagt på Hey'Di flytstøp fin, veldig grei overflate i utgangspunktet, usikker på hvordan det blir på vanlig betong som gjerne er grovere, men du binder garantert støvet.

• 4 weeks later...
Skrevet

Har som en over god erfaring med (grå) Sigural epoxy etter 5 års bruk. Syrevasket og rullet to strøk, fort gjort. Hadde bil med piggdekk et par år uten at det ble merker av det - lite "ratting" og spinning dog! Litt glatt når det er vått der betongen var helt slett. Ville kanskje vurdert sand i andre strøk, men så sitter møkka litt bedre. Etter en vinter med mye salt og slaps fra bilen er det bare å spyle og koste litt og det er like fint.

• Moderatorer
Skrevet (endret)

Skal legge ut mere info her ang vannglass bare jeg sitter ved en PC og har litt fred rundt meg.

Ikke ment som noe mas, bare lurte på om du hadde du noe mer info før jeg eventuelt bestemmer meg? :) Endret av Core2Duo

KristianLomeland
Skrevet

I garasjer som skal brukes året rundt er Slurry uten tvil å foretrekke. Kanskje litt mer jobb, men det er verdt det in the end.

Den består i bunn og grunn av primer, epoxy base coat som man strør kvarts stein i. Deretter lar man dette herde ut, for å så legge top coat i ønsket farge oppå dette igjen. Dette gir et sinnsykt holdbart gulv, som i tillegg gir steinene en sklisikring. Litt snø på helt slett epoxy, og du har en potensiell brukket lårhals. Med slike gulv kan du kaste en hammer i det uten noe issues.

Ta kontakt på www.id-gulv.no for mer informasjon.

Skrevet

Hei, jeg har nå smurt epoxy på min garasje tidligere i høst. Valget mitt falt på Mapei.

Mapeprimer M, samt Mapecoat I (Epoxy). Strødde sand i både primer(og rullet over dobbelt for å feste sandet til underlaget) samt i 1strøk med Mapecoat I.

Er selv maler, og jeg vil ikke anbefale Sigural og slikt til garasje, det blir for dårlig med tanke på lang holdbarhet. Hvis man får "hull" på epoxyen, så er det kjørt, da vil malingsfilmen løsne etterhvert når vannet trenger seg under.

Vil vel enten anbefale slikt som Ashford Formula/vannglass sak(hvis man vil beskytte betongen), eller gå for skikkelig epoxy med strøsand i. Begge disse vil man jo få en lett overflate holde ren. Svaber og vannslange :)

• DCN Poeng 1
  • 2 months later...
Skrevet

Skal få set om jeg får tak i et produkt datablad på det. Snakket nærmere med en som driver med dette og det brukes blant annet til å høyne(eller senke) ph verdien i vannet. Uansett, har lagt vannglass på et gulv i kjelleren som blir røft behandlet og det ble bra, overflaten har holdt seg bra selv om det har fått røff behandling.

NAD-Nanolex Approved Detailer

VCDS / VAGCOM bruker

Skrevet

Ingen som nevner Biltema sin variant her? Er veldig rimelig og har fått skryt i andre forum.

Jeg skal ha denne i uthuset. Der er det jo ikke slitasje fra bil så det meste er godt nok der...

• Moderatorer
Skrevet

Vil Biltema da i tilfelle holde om man ikke har piggdekk og greier? Om Biltema får skryt på seg.

• Admins
truhaa
Skrevet

Har biltema sin Epoxy her, la den vel for et års tid siden, og den har holdt seg bra den, har pigg på den ene bilen, den andre står j bare stille der, Blir jo skittent under bilen pga salt/slafs og snø, men greit å koste og holde i orden. Den har ikke flassa noe her i allefall. Prima gulvet først for å få god heft.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Har biltema sin Epoxy her, la den vel for et års tid siden, og den har holdt seg bra den, har pigg på den ene bilen, den andre står j bare stille der, Blir jo skittent under bilen pga salt/slafs og snø, men greit å koste og holde i orden. Den har ikke flassa noe her i allefall. Prima gulvet først for å få god heft.

Husker du hvilken primer du brukte`?

• Admins
truhaa
Skrevet

Hva var da det igjen da... det husker jeg saktens ikke...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Hei  :)

Ta en titt på dette- acryl- brukes mye i industri/verksteder etc og er meget holdbart!

http://www.acrylicon.com/Brochure/Norway_publication/

Jeg skal selv få behandlet gulvet i min garasje når gulvet er ferdig og jeg går ikke for noe annet enn dette-skal jeg først gjøre noe med gulvet så skal det kun gjøres 1 gang! og aldri lappes eller fikses på i etterkant.

Dette firmaet har lagt gulv flere plasser her i byen på verksteder b.l.a og det er utrolig slitesterke gulv.

johime(joakim)
Skrevet

Vi hadde acrylicon innom jobben, snakket litt med en kar og han sa at det kostet fort 1400kroner kvadraten for det gulvet som vi bruker på jobb! Det er utroooolig slitesterkt men det har iallfall ikke jeg råd til :P

Skrevet

Truhaa: ser ett sett holder til 12m2, følte du at dette stemte godt?

• Moderatorer
Skrevet

Hva var da det igjen da... det husker jeg saktens ikke...

Jo'a...  :rolleyes:

Vi hadde acrylicon innom jobben, snakket litt med en kar og han sa at det kostet fort 1400kroner kvadraten for det gulvet som vi bruker på jobb! Det er utroooolig slitesterkt men det har iallfall ikke jeg råd til :P

Hoho! Alt for dyrt :P

Skrevet (endret)

Hei  :)

Ta en titt på dette- acryl- brukes mye i industri/verksteder etc og er meget holdbart!

http://www.acrylicon.com/Brochure/Norway_publication/

Jeg skal selv få behandlet gulvet i min garasje når gulvet er ferdig og jeg går ikke for noe annet enn dette-skal jeg først gjøre noe med gulvet så skal det kun gjøres 1 gang! og aldri lappes eller fikses på i etterkant.

Dette firmaet har lagt gulv flere plasser her i byen på verksteder b.l.a og det er utrolig slitesterke gulv.

Vi har ofte Acrylicon innom på jobb (bygger boligkvarter offshore), spurte en kar om garasjegulv, han sa at det var det vanligste spørsmålet han fikk; kan dere legge dette i garasjen min. De har fortsatt ALDRI lagt ett garasjegulv etter at folk fikk pris på jobben :D

Dette er Haugesund/Stord avdelingen da, mulig de har lagt andre steder...

Edit: De gulvene de legger på våre kjøkken krever ifølge han karen 17 forskjellige prosesser/lag med "støff" :o

Endret av roadrune
  • Admins
truhaa
Skrevet

Mulig det var noe fra Heydi eller hva det heter, var hvit, men ble klart når det tørka, er for å hindre at det støver av betongen, kan bruke et alene også bare for å dempe støv, men slites fort vekk om det ikke er noe over det igjen.

Mener jeg brukte 2 sett fra Biltema her til ca 30 kvm, en bør ikke være gnien på epoxy, så greit å ikke ha for lite, uåpnet kan du sikkert returnere, og det er surt å ha igjen 4 kvm og være tom for epoxy en lørdagskveld..

-Thomas A Edison

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Mulig det var noe fra Heydi eller hva det heter, var hvit, men ble klart når det tørka, er for å hindre at det støver av betongen, kan bruke et alene også bare for å dempe støv, men slites fort vekk om det ikke er noe over det igjen.

Mener jeg brukte 2 sett fra Biltema her til ca 30 kvm, en bør ikke være gnien på epoxy, så greit å ikke ha for lite, uåpnet kan du sikkert returnere, og det er surt å ha igjen 4 kvm og være tom for epoxy en lørdagskveld..

Ahhh, var det den melkeaktige primeren?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

• Admins
truhaa
Skrevet

Aner ikke hvilken typer som finnes, så var forklaringen jeg hadde :D

-Thomas A Edison

Skrevet

Jeg heller mot epoksy gulvmalingen til biltema, har ikke lest noe dårlig om denne ennå, med unntak av noen som vært uheldige og påført den ved feil temperatur.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår