Gå til innhold
Trondb

Problem med skumkanon

Recommended Posts

Trondb    104
Trondb

Har fått litt problemer med min skumkanon.

Har samme blandingsforhold som tidligere men tiden skummet ligger betydelig kortere tid enn tidligere.

Til info så kjører eg vann gjennom etter bruk(nesten hver gang).

Slik det er nå blir jo selvsagt effektiv også svært lav...

Noen som har en teori her?

Slik ser det ut under skumlegging:

skum1_zpsde6216d3.jpg

Slik ser det ut etter 30 sekund:

skum2_zps8ff8a921.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Jeg kjører Autofoam ren i beholderen, men det renner ganske raskt av uansett... det er bare sånn den er :) Det blir rent likevel, dog.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nickname    408
Nickname

Ja den også.

Går ut i fra at du har en PA skumkanon pga sprøytebilde, ta ut filtret å legg det i prickbort,white spirit,tynner eller lignede i noen timer. Hvis ikke dette hjelper bland sterkere eller kjøp wolf´s yellow snow eller magifoam.

Moroa begynner ca 2,30 min ut i filmen, lykke til. :P

https://www.youtube.com/watch?v=25pywsFRgZE

Endret av Rotiform

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simenhbe    123
Simenhbe

Hva slags LSP har du på bilen?

Skummet renner av mye fortere på bilen min når jeg har nylagt (eller effekt som nylagt) voks eller sealer. Det samme gjelder rutene med/uten G5.

Jeg sier ikke at det er problemet ditt, men kanskje noe å ha i bakhodet hvis du har lagt på noe ekstremt hydrofobisk i det siste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trondb    104
Trondb

Har brukt Collinite 845. Har ikkje opplevd dette problemet etter tidligere runder. Er vel ca 2 mnd siden eg la på sist og problemet var ikkje slik rett i etterkant. Demonterer i kveld så får vi testet på bil som skal shines i helgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
overlay    320
overlay

Jeg kjører Autofoam ren i beholderen, men det renner ganske raskt av uansett... det er bare sånn den er :) Det blir rent likevel, dog.

Hvordan har du stilt blandingsforhold-skruen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Det ligger noen bildeeksempler på 4 forskjellige produkter her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Hvordan har du stilt blandingsforhold-skruen da?

Ca 1/3 fra helt lukket, mener jeg. Jeg husker egentlig ikke, det er så lenge siden jeg brukte den, og jeg endrer ikke på innstillingene siden jeg bruker samme produkt i den hver gang :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fettstykket    5
Fettstykket

Hei folkens. Kjøpte en skumkanon for noen uker siden som jeg har brukt Nerta i. Midt i vasken i dag så "mistet" den skum funksjonen. Jeg har stilt skruen frem og tilbake i alle retninger men fortsatt så kommer det bare tynn såpe ut. Noen som aner hva som kan ha skjedd? Jeg har denne kanonen http://alienautospa.no/produkt/bilpleieutstyr/foam-cannon/foam-lance og HT er en Nilfisk P150 som ble kjøpt samtidig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johans    581
Johans
Hei folkens. Kjøpte en skumkanon for noen uker siden som jeg har brukt Nerta i. Midt i vasken i dag så "mistet" den skum funksjonen. Jeg har stilt skruen frem og tilbake i alle retninger men fortsatt så kommer det bare tynn såpe ut. Noen som aner hva som kan ha skjedd? Jeg har denne kanonen http://alienautospa.no/produkt/bilpleieutstyr/foam-cannon/foam-lance og HT er en Nilfisk P150 som ble kjøpt samtidig. 

Kan være at det har kommet noe dritt i dysa. Demonter den helt og sjekk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig