johime(joakim)

Trenger nytt kamera, Nikon D3200 eller D3300?

Har hatt et D3100 i en god stund nå, for en stund siden tok dette kvelden. Snakket med en reparatør å han sa at det kunne fort bli 2000kroner for å fikse det med frakt begge veier så da er den delen utelukket.

Siden det da nermer seg jul og på tide å kjøpe seg selv noe fint så tenkte jeg umiddelbart på nytt systemkamera :)

Så til dere her inne med litt peiling, er det verdt å kjøe nye Nikon D3300 fremfor D3200? Så vidt så jeg ser i full fart så er det kun noe spesial effekter og bedre film egenskaper så er forskjellen??

http://snapsort.com/compare/Nikon-D3200-vs-Nikon-D3300/specs

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til det du nevner har D3300 mulighet for høyere ISO, trolig vil ingen av dem "tåle" mer enn ISO1000 godt. D3300 er litt lettere,

Hadde jeg vært deg ville jeg sett på bruktmarkedet enten www.foto.no eller finn.no og lett etter Nikon D7000 eller D7100 :) Det er kjempebra kameraer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kjøpe mitt d7000 ;P

Ellers ville jeg valgt d3300 da det er bedre på video, batteri, søker, skuddtakt etc ift d3200. Virker som en god oppgradering :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen av specsene til 3300 vil gi nevneverdig bedre bilder eller opplevelse enn en 3100 , jeg støtter faktisk å heller kjøpe en brukt d7000 men det kommer jo litt an på bruken, for detailing bilder spiller det ingen rolle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir nok mye innen detailing og ellers tull rundt huset, så her synd jeg D3200/D3300 er mer passende med tanke på størrelse å vekt.

Ser D3300 er blitt både mindre og lettere en D3200 så det er kanskje verdt like mye oss meg :P

Så oppgradering til D7000 blir nok ikke i denne omgang, får heller ta steget inn i proff kameraene en gang jeg har ferdighetene til å faktisk bruke det :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive