Gå til innhold

Test: Autoglaze Ultra


StianMH

Recommended Posts

Ser den, det var nok en noe vag test uten de helt store konklusjonene. Når et slikt produkt skal få seg eller overta en viss andel av markedet til et tilsvarende produkt som allerede har et solid fotfeste i brukergruppen, må man sende ut noen liter hit og dit og la folk få teste det mot sitt vanlige produkt over tid/flere vask. Så kan man begynne å snakke om konger og dronninger :)

Helt enig, Prickbort har solid fotfeste i Norge og selv bruker jeg 40-50l/år og det skal nok mer til enn en test av en liter for å overbevise meg.

Men jeg liker det at den virker å være mer miljøvennlig enn Prickbort, for den er en værsting på det området og det kan nok hende at jeg tester produktet som er testet her selv for å gjøre meg opp en mening etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er vanskelig å trekke helt klare konklusjoner, ettersom produktet er testet med en temperatur som er "under normalen" og at jeg ikke var flink nok til å ta bilder.

Men skal få tatt en test så snart det lar seg gjøre på bilen til FredrikRT, den er sølvfarget så der er det enklere å se.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Mikropopkorn

Hva har folket konkludert med? Er denne like god som prickbort? Synes prickbort lukter noe grønnjævlig og er ute etter noe som gjør samme jobben, men med mindre lukt da jeg vasker innendørs. Liker at den godt kan brukes på våt bil, da det til stadighet regner og jeg uansett er fan av å spyle bilen for å få vekk det værste... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soulcam
Hva har folket konkludert med? Er denne like god som prickbort? Synes prickbort lukter noe grønnjævlig og er ute etter noe som gjør samme jobben, men med mindre lukt da jeg vasker innendørs. Liker at den godt kan brukes på våt bil, da det til stadighet regner og jeg uansett er fan av å spyle bilen for å få vekk det værste... [emoji4] 

Jeg foretrekker ultra anyday.... PB får jeg hodepine av etter 1 spray.. det får jeg ikke av ultra.
  • DCN Poeng 1
Max Protect Certified Detailer / Bilpleie Entusiast 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikropopkorn

 

18 timer siden, Soulcam skrev:


Jeg foretrekker ultra anyday.... PB får jeg hodepine av etter 1 spray.. det får jeg ikke av ultra.

Takk for svar. Er den kraftig på lukt? Og er den skadelig for enkelte typer plast og gummi slik prickbort kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soulcam
 
Takk for svar. Er den kraftig på lukt? Og er den skadelig for enkelte typer plast og gummi slik prickbort kan være? 

Jeg synes ikke det. Pb lukter mer synes jeg. Nå skal det sies at jeg ikke stikker nesen nedi flaskene da [emoji14]
Max Protect Certified Detailer / Bilpleie Entusiast 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakshow

jeg har gått fra prickbort til ultra! og angrer ikke et sekund!
personlig erfaring er at den lukte mindre og at den skal på våt bil er jo ikke noe annet en positivt!
gjør det så enkelt som å spyl av bilen for å få vekk mest mulig dritt, eller legg et lag med skum på bilen så spyl av og på med Ultra! la det stå i 5-10 min og hiv på skum igjen! :D
fungerer gull hver gang! :D

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
13.7.2017 - 23.35, Mikropopkorn skrev:

Hva har folket konkludert med? Er denne like god som prickbort? Synes prickbort lukter noe grønnjævlig og er ute etter noe som gjør samme jobben, men med mindre lukt da jeg vasker innendørs. Liker at den godt kan brukes på våt bil, da det til stadighet regner og jeg uansett er fan av å spyle bilen for å få vekk det værste... :) 

Ultra kommer på 36 kroner literen i 25 l dunk, kan brukes på våt bil og du slipper 25 tomflasker etter å ha gått amok på Rusta, samt at de melder deg inn som mulig terrorist for å kjøpe så mye kjemikalier på en gang. Jeg bruker kun ultra etter jeg prøvde det første gang😊

  • DCN Poeng 1

2014 VW Golf stv.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakshow
10 timer siden, OleMo skrev:

Ultra kommer på 36 kroner literen i 25 l dunk, kan brukes på våt bil og du slipper 25 tomflasker etter å ha gått amok på Rusta, samt at de melder deg inn som mulig terrorist for å kjøpe så mye kjemikalier på en gang. Jeg bruker kun ultra etter jeg prøvde det første gang😊

skulle til og si meg også! :P men hadde blitt en løgn! har en del prickbort igjen. så bruker det kun for å få brukt det opp egentlig :P men jeg får ikke samme resultatet med prickbort som jeg gjør med ultra må jeg ærlig innrømme!

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soulcam
Litt offtopic, men skal Ultra brukes i Solvent version av kwazar trykksprøyte, slik som prickbort, eller spiller det noen rolle?

Jeg bruker sort kvazzar flaske alt annet har ultra knerta
Max Protect Certified Detailer / Bilpleie Entusiast 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone
5 minutter siden, Soulcam skrev:


Jeg bruker sort kvazzar flaske alt annet har ultra knerta

Har hatt samme blå 1L Kwazar lavtrykkskanna til petrokjemisk avfetting i over 2 år nå og den står konstant med produkt i, virker fortsatt like fint.. Kan det ha noe med at jeg alltid snur den opp ned og "tømmer" slangen inni samt alltid slipper ut trykket etter bruk? :) Har enda ikke hatt trøbbel med at kanner "spises opp" av ulike produkter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soulcam
Har hatt samme blå 1L Kwazar lavtrykkskanna til petrokjemisk avfetting i over 2 år nå og den står konstant med produkt i, virker fortsatt like fint.. Kan det ha noe med at jeg alltid snur den opp ned og "tømmer" slangen inni samt alltid slipper ut trykket etter bruk? [emoji4] Har enda ikke hatt trøbbel med at kanner "spises opp" av ulike produkter..

Overtrykk ventilen gikk i lås i åpen stilling etter en gangs bruk hos meg med en blå
Max Protect Certified Detailer / Bilpleie Entusiast 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone
37 minutter siden, Soulcam skrev:


Overtrykk ventilen gikk i lås i åpen stilling etter en gangs bruk hos meg med en blå

Kanskje jeg bare har hatt veldig flaks da? :P 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Finner ikke igjen tråden Autoglaze selv lagde om produktet, så får bruke denne.. 

Har kjøpt Ultra selv og brukt den 1 gang, opplevde at den brøt trafikkfilm ved kort virketid og bare avspyling.

Er dette produktet LSP safe ? Også ved hyppig bruk ? Syns det er meget kjekt at den tar trafikkfilmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Finner ikke igjen tråden Autoglaze selv lagde om produktet, så får bruke denne.. 
Har kjøpt Ultra selv og brukt den 1 gang, opplevde at den brøt trafikkfilm ved kort virketid og bare avspyling.
Er dette produktet LSP safe ? Også ved hyppig bruk ? Syns det er meget kjekt at den tar trafikkfilmen. 
Hei

Alle avfettinger inklusive petrokjemiske vil slite på lsp. Noen mer og noen mindre. At du har hatt hell med trafikkfilmen nå er fullt forståelig da Ultra er fin mot den møkka som bygger seg opp på denne tiden av året. Jeg vil dog anbefale å bruke alkaliske avfettinger også :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Blankbil AS
1 time siden, Oekern skrev:

Finner ikke igjen tråden Autoglaze selv lagde om produktet, så får bruke denne.. 

Har kjøpt Ultra selv og brukt den 1 gang, opplevde at den brøt trafikkfilm ved kort virketid og bare avspyling.

Er dette produktet LSP safe ? Også ved hyppig bruk ? Syns det er meget kjekt at den tar trafikkfilmen. 

Hei! 

Den vil som all petrokjemisk avfetting slite på Lsp over tid, men Ultra er en av de snilleste i klassen 😉

Max Protect Certified Car Care Center

 

www.blankbil.no

 

Blankbil på Facebook

Max Protect Norge på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, greit nok, men da kommer oppfølgning-spørsmålet: Hva er over tid ?

Er det etter 2 ganger, 5 ganger, 10, ganger 20 ?? ganger ?

Skjønner at dette er vanskelig og sette et svar på da det er så mange faktorer som spiller inn totalt sett, men har man en pekepinn ? 

 

Jeg har nå en syntetisk forsegling på, lagt i starten (9/10) av oktober. Prøver og vaske bil hver helg i vinter-halvåret. Blir meget sjeldent oftere, heller sjeldnere i så måte, vinterstid.

Bruker LSP safe forvask (Surfex blanda 1:25, magifoam blanda 1:100) og (hitill) annenhver vask med prickbort/ultra. (Avhengi av om bilen er tørr eller våt når jeg starter) 

M.t.p overnevnte prosedyre - er det noen som har en pekepinn ift antall vask det vil ta før LSP virkelig begynner og ta kvelden ? 

Det som stadig overrasker meg er hvor godt nupper av div dritt setter seg i vinterhalvåret. Jeg føler at med kun Surfex og Magifoam så blir det nupper liggendes igjen..

Jeg går utifra at folk her inne sørger for at alle nupper er borte fra lakken selv vinterstid ? Eller er det mer normalt og "la det gå" ila vinteren m.t.p holdbarhet på LSP ?

Og da tørr jeg ikke og tørke bilen skikkelig. Ønsker jo selvfølgelig ikke nupper i lakken etter vask, men ikke på bekostning av LSP.. 

Noen inptuts ?? 

Ikke meninga og kapre tråden, svar kan gjerne rettes til: 

 

 

Endret av Oekern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...