Larris

S&S#1 - '05 Mitsubishi Lancer EVO 8 - Larris

Hei! Relativt fersk i faget, så dette blir min første Show&Shine! But here it goes. :)

Begynte å interessere meg for bilpleie etter oppstrekk av min egen bil,mammas bil og en kompis sin bil, og fikk lagt ut noen bilder på facebook. Fikk noen meldinger fra kjente og ukjente om jeg ville ta deres biler, noe jeg selvfølgelig takker ja til. :)

Utstyrslisten er ikke så stor pr nå, men la inn en okei bestilling på Scandicshine natt til lørdag, så det bedrer seg vel etterhvert. :)

Bilen det gjelder denne gang er en 2005 Mitsubishi Lancer EVO 8. Bilen har ikke vært polert på noen år, og var full av vaskeriper og begynte å bli rosa.

Ser i ettertid at jeg har vært alt for dårlig til å ta bilder mellom stegene. Virker som man tar bilder i eningen, men når man blar gjennom bildene etterpå var det plutselig mye mer man skulle tatt bilder av.

Produktene som ble brukt i denne omgang:

Vask:

-Mac124 Prickbort

-Meguiars NXT Car Wash

-Meguiar's MF Washmitt

-Foma IPC HT

-Div felgbørster

-The Absorber Tørkeskinn

Korrigering:

-CarWise DA

-Würth P10

-Würth P20

-Burgunder Meguiar's pad

-Rød Meguiar's MF pad

LSP:

-Meguiar's Yellow Wax #26

-Meguiar's applikator

Div:

Mikrofiber bl.a Würth, Meguiar's og noe random.

Autosol kromglans

Sikkert glemt noe..

Lesing uten bilder er bestandig kjedelig, så jeg får vel slenge ut noen bilder! :)

Var dessverre så gira da den gromme Evo'en trilla inn gårdsplassen, at jeg glemte å ta bilder før vask..

Her under påføring av Prickbort;

20140911_180352_zpsc68ed1c0.jpg

20140911_180415_zps66795061.jpg

20140911_180420_zps84198f50.jpg

20140911_180436_zps06082de5.jpg

Helt i hundre, så ble ikke tatt noen bilder etter avspyling og vask med Meguiar's NXT og Meguiar's MF Washmitt. Vasket med 2-bøtte-metoden.

Felger så ikke ut, men ble ikke brukt så mye tid på, da de skal shines skikkelig når bestillingen fra Scandicshine kommer.

Her påført Prickbort og skrubbet med div felgbørster;

20140911_210542_zpsc0ce19c2.jpg

20140911_210615_zps03a772c0.jpg

20140911_210555_zps1a4dc4ed.jpg

20140911_210524_zps16148e31.jpg

20140911_210740_zpsdde8adc3.jpg

Så til litt bilder av lakktilstand. Mye vaskeriper og div;

20140911_210907_zps3bc207ef.jpg

20140911_210913_zps35529dfa.jpg

Bagasjelokk etter fjerning av dekor;

20140911_210713_zpsef1d3e8f.jpg

20140911_210636_zps8bd5e607.jpg

Rundt om;

20140911_210922_zpsa5da3db3.jpg

20140911_210931_zps67ed9933.jpg

20140911_210936_zps84050f8e.jpg

20140911_210941_zps1fcf7a8c.jpg

20140911_210949_zpsd1e6fc13.jpg

20140911_211004_zps3c1bc8d3.jpg

20140911_211048_zps222c95c6.jpg

20140911_211100_zps531fe099.jpg

20140911_211113_zpsf92952d6.jpg

20140911_211202_zps89a8e80c.jpg

20140911_211215_zpsc6d63bd4.jpg

Motorrom før vask; (Beklager dårlige bilder)

Kun vasket med mikrofiber og Allround cleaner.

20140911_214632_zps47f14797.jpg

20140911_214635_zpsd0baa552.jpg

20140911_214704_zpsf2095c13.jpg

20140911_230317_zps9d7f656e.jpg

Kombotest på panser, endte opp med Würth P10 med burgunder Meguiar's pad på DA;

20140912_200054_zps5fbe84ed.jpg

20140912_200434_zps80d02b01.jpg

20140912_200951_zps87d68751.jpg

Dessverre en del kloremerker etter gatens katt som ingen eier, veldig glad i panser, tak og koffertlokk på denne Evoen;

20140912_2123011_zps33580b3c.jpg

Under korrigering:

20140912_221448_zps622051c7.jpg

20140912_224222_zps581ba54e.jpg

20140912_231133_zps2dc9f821.jpg

20140912_231506_zps713ee684.jpg

20140913_001007_zpsf502c852.jpg

1410556044057_zpse517bf93.jpg

20140912_231214_zps52360730.jpg

Ettermontert haifinne, og som vi alle vet blir rød SS lakk hvit etterhvert.

20140913_004720_zps89525579.jpg

20140913_004730_zps46021a7b.jpg

20140913_184416_zps6650e098.jpg

20140913_005405_zps2733fdcb.jpg

20140913_0117151_zps94f2ded3.jpg

20140913_011753_zpsfcc7cc3e.jpg

20140913_163510_zps327665cb.jpg

Tak før og etter;

20140913_175319_zps70a1a7e3.jpg

20140913_175333_zps7259d986.jpg

20140913_180631_zps872734fa.jpg

Lykter før og etter;

20140913_184906_zps355459e6.jpg

20140913_185115_zpsd108cf12.jpg

20140911_211113_zpsf92952d6.jpg

20140913_195643_zps270f192c.jpg

Dessverre begynte det å bli sent og fokuset sto på å bli ferdig så bilder ble helt avglemt av Würth P20 og voksen. De neste bildene er ferdigbilder;

20140913_203305_zps654407bf.jpg

20140914_135230_zps73d8e4eb.jpg

20140914_135240_zpsb522b288.jpg

20140914_135250_zpsd45c5a11.jpg

20140914_135258_zps66f0b37a.jpg

20140914_135302_zpsf96d640f.jpg

20140914_135306_zpsedefcb50.jpg

20140914_135324_zpsb30a4a0f.jpg

20140914_135331_zps96cfa11e.jpg

20140914_135358_zpsecdba125.jpg

20140914_135415_zps25f27c79.jpg

20140914_141634_zps793e55d3.jpg

Håper det faller i smak. :) :)

Setter pris på tilbakemeldinger! :)

24

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra første S&S dette :) Flott resultat på en grom bil ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk! :)

Grom bil ja, liten guttedrøm :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble jammen mye bedre :) Skulle kanskje maskert dårhåndtak, og synes dette var en grov kombo selv om det fungerte godt! Godt mulig det ble mye mikroriper(virket sånn etter polering av baklykt), men så ok ut på bildene.Har samme motorrom, og vasker mitt på samme måte :) Liker ikke å pøse på med vann i motorrom om det ikke er helt nedgrodd. Cred for flott løft på artig bil:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jotakk! :)
Kjørte forsiktig opp mot dørhåndtak og polerte selve håndtakene for hånd. Prøvekjørte P20 både på burgunder og rød mf pad men synes ikke det ble nok cut. Derav P10 på burgunder :)

Lyktene har jeg vært forsiktige med, i tilfelle disse hadde UV-beskyttelse (Noe jeg ikke har undersøkt, kanskje du vet?) Derfor turte jeg ikke kjøre så hardt på, og noe ble værende igjen. Lyktene er kjørt med P20 på rød MF. :)

Eier av bilen fortalte at han aldri hadde vasket oppi her pga skrekkhistorier om andre med motortrøbbel etter motorvask, derav MF med sigini på. :) Du vet kanskje hvor det ikke er lurt å spyle på disse bilene da?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for den! Flott bil!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jotakk! :)

Kjørte forsiktig opp mot dørhåndtak og polerte selve håndtakene for hånd. Prøvekjørte P20 både på burgunder og rød mf pad men synes ikke det ble nok cut. Derav P10 på burgunder :)

Lyktene har jeg vært forsiktige med, i tilfelle disse hadde UV-beskyttelse (Noe jeg ikke har undersøkt, kanskje du vet?) Derfor turte jeg ikke kjøre så hardt på, og noe ble værende igjen. Lyktene er kjørt med P20 på rød MF. :)

Eier av bilen fortalte at han aldri hadde vasket oppi her pga skrekkhistorier om andre med motortrøbbel etter motorvask, derav MF med sigini på. :) Du vet kanskje hvor det ikke er lurt å spyle på disse bilene da?

Jeg liker å si fra om sånt fordi jeg brente lakken på mitt håndtak ;) Har ordna det igjen selv.Frontlyktene har en slags lakk en ikke bør kjøre veldig grovt på, men baklykter er annen sort plast som tåler alt uten å bli falmet senere :) Det er ingen stor fare å ta en motorvask med avfetninger og ht.Bare å kle inn det en føler ikke bør ha vann med plast.Luftfilter,over dynamo og koblinger.Og viktigst av alt.La motor nå driftstemp etterpå og la motorrommet tørke av varmen fra motoren. Jeg bruker oftest mikrofiber og apc uansett.Kommer til de fleste plassene, og det er tryggere så lenge en ikke bruker kraft mot vaiere og ledninger.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra dette Lars-Gunnar som første S&S :)

Uten tvil et bra løft :) neste stopp blir vel å pakke bort Carwise DA mot Rupes/Flex? :) Cred-knappen er trykket ;)

Endret av WernerH
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemld alle sammen! :)

Enkleste er vel mikrofiber med noe sigini på ja.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på grombalje :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe flott første S&S, godt løft på en flott bil :) Bare å stå på videre, cred! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takktakk, karer! :):)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en flott bil dette :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takktakk! :)
Hyggelig med positive tilbakemeldinger!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive