Gimnes

Steamer på lakk med coating?

Har en nabo som vasker endel bil med steamer,denne vil vell ta det meste av lsp på lakken. Men hvor mostandsdyktig er coating mot slik vask?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vært mye borti coatinger men de fleste av dem tåler vel oppimot 1000 grader?

Voks tåler vel ikke mer enn 50-70 grader, om jeg ikke husker feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt varierende hva slags temperaturer en coating tåler. Modesta BC05 påstår vel opp mot 900 grader, Gtechniq Crystal Serum er rundt 250, så de fleste bør jo tåle høyere temperatur ved vask, uten at jeg har testet dette selv. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skånsom vask er altid best.Prickbort og surfex før bøttevask:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,det er vell ikke nor poeng i å vaske en bil med voks/ coating med varmt vann. kan forstå det på en bil uten noe som helst beskyttelse,tar vell mer skitt som sitter fast med varme da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vært mye borti coatinger men de fleste av dem tåler vel oppimot 1000 grader?

Beklager bittelitt off-topic her nå, men hvordan vil en (sort) bil med voks klare seg i sola om sommeren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette stemmer bør voksen ha langt dårligere holdbarhet om sommeren enn om vinteren, det vil også være stor forskjell på å stå i sola i 70 grader kontra det å steame lakken på 70 grader.

Beklager bittelitt off-topic her nå, men hvordan vil en (sort) bil med voks klare seg i sola om sommeren?

Den klarer seg helt fint, voks holder generelt lengere i varme land med lite nedbør, altså et helt annet klima (og temperaturer) enn i norge :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive