Gå til innhold

Fusso Coat 12 Months Wax

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har testet Fussa dark på listene på golfen, funket helt fint det.

Ingen hvite merker etterpå. De fleste vokser kan brukes på plast er min erfaring, har tidligere brukt Dodo Juice på listene.

Jeg har erfart at vokser som skal tørke til en hvit hinne av støv/kritt før de buffes, lager merker på ubehandlet plast som er nesten umulig å fjerne igjen. Ihvertfall swissvax sine vokser, det går gjerne en dag eller to fra voksen er påført/sølt til merkene kommer.

Så jeg ville ikke gått ut med en generell anbefaling om å legge voks på ubehandlet plast.

Skrevet

Takk for godt innspill, jeg var nok litt kjapp når jeg skrev "alle vokser".

Det er nok lurt å anta at en boks lager hvite merker på plast, helt til en har testet og bevist det motsatte.

Skrevet

har brukt bilt-hamber sin finish wax i noen år veldig fornøyd! men  kunne tenkt meg å begi på noe annet. ville dere anbefalt fusso coat som en erstatter? 

Bayerische
Skrevet

Storfornøyd med Fusso og tenker å legge denne på felgene mine og. Gjør det noe om jeg bruker samme fusso boks som jeg bruker på lakken? (Bruker selvfølgelig forskjellige applikator pads)

Skrevet

La fusso dark på bilen på lørdag. Drøy i bruk, lett å legge og lett å tørke av. Kjempe fornøyd :D

Nybegynner under opplæring av Ovlov86
✅ 2012 C180 CDI Avantgarde (sedan)
✅ 1999 Subaru Impreza 1.6 (vogn)
❌ 1981 Ford Taunus (sedan)
❌ 7 andre biler...

• 2 weeks later...
Skrevet

Ble et lag på BMW'n i kveld gitt. Fin å påføre og buffe. Brukte fuktige pads, det hjalp veldig på gliden på påføringsputen. Spennende å se sheeting, beading og holdbarhet. Veldig prisgunstig alternativ.

steinhar
Skrevet

Finner ikke fusso dark på BN, kun light. Er jeg blind eller er det fordi den er utsolgt?

Skrevet

Hvor fort bør denne buffes for at det skal bli minst slit? Panel for panel med waxOn/waxOff eller feks en side av bilen, taket, front, bak og andre side i hver sin runde?

Skrevet

Ser på DW at flere har brukt Fusso på plast og gummilister med godt hell. Noen her som har testet dette? :)

Jeg leste også det en eller annen plass.

Det var tabbe. Blir hvit plast etter noen dager, akkurat som med vanlig voks... Et sant h----- å få vekk :P

Bateman
Skrevet

Hvor fort bør denne buffes for at det skal bli minst slit? Panel for panel med waxOn/waxOff eller feks en side av bilen, taket, front, bak og andre side i hver sin runde?

Jeg legger som regel på hele bilen, og buffer av 5 min etter jeg har kommet rundt med påføringen.

Kan ikke si at det har vært noe slit på noen måte å buffe av, selv om den er tyngre enn f.eks Swissvax, Dodo J og polishangel.

Som nevnt over så ville jeg holdt denne og all annen voks langt unna plast og gummi ja :)

Stein86
Skrevet

Det var tabbe. Blir hvit plast etter noen dager, akkurat som med vanlig voks... Et sant h----- å få vekk :P

På min Golf mk4 har jeg brukt Fusso på plast med stor suksess. :)

jonkanon
Skrevet

Hva har folk brukt for å fjerne voksen som har blitt hvit på svart plastikk? jeg har nok snart den samme problematikken på en bil :(

må ikke tro alt som står på et forum :P

Johnchr
Skrevet

Hva slags plast er det snakk om? Grov struktur eller helt glatt?

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Krisse
Skrevet

Sterk Surfex feks. 1:5 spray på, bruk en børste ala skinnbørsten til Swissvax og spyl av :)

jonkanon
Skrevet

Hva slags plast er det snakk om? Grov struktur eller helt glatt?

en transporter, så no grovere struktur i plasten foran.

Skrevet

Har omsider fått prøvd Fusso selv også. Er Light på begge bilene, så tror ikke man må ha Dark? La på hele bilen før jeg buffet av, la tynt og synes ikke den var vanskeligere å buffe enn Collinite 845.

post-1754-0-87260100-1431158573_thumb.jp

post-1754-0-45017700-1431158686_thumb.jp

Sortehaug
Skrevet

La fusso på min bil for snart en måned siden! Har fortsatt den samme vannskrekken som da den var ny :thumbup: Liker fusso godt :)

Mvh Tobias S. 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 

Michael
Skrevet (endret)

Jeg tar det til ettertanke, takk :)

Hva har folk brukt for å fjerne voksen som har blitt hvit på svart plastikk? jeg har nok snart den samme problematikken på en bil  :(

må ikke tro alt som står på et forum  :P

Ren Surfex kanskje?

Endret av Michael

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Skrevet

La på Fusso for ca fire uker siden og bilen har stått ute i regn siden det.

Beader helt fantastisk og skulle tro den var polert i går omtrent. Ligger litt møkk på nå som ikke forsvinner ned avspyling så det får bli en skikkelig vask når været blir bra :)

• 2 weeks later...
thomasro93
Skrevet

Når er det Dark versjonen blir tilgjengelig igjen??

• Forhandlere
Bilnerden.no
Skrevet

Når er det Dark versjonen blir tilgjengelig igjen??

Ting tar dessverre tid når det sendes over sjø... Ventes inn på lager igjen om 4-5 uker.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår