Gå til innhold

Noen med erfaring ang.lakkering av bil i polen?

Recommended Posts

lillejordet
Skrevet

Fikk da dratt meg ut å tatt noen bilder litt møkkete så beklager det. som man ser er vel det verste under baklykter og fram kant kanalen på pasasjer side er en bulk på fram skjermen på fører side så der kan det lønne seg at jeg får kjøpt en ny skjerm vil jeg anta..

C26ED59D-3669-4888-8E21-042BD6FB0599_zps

B3FB10AD-4006-46BD-8DC9-5AD8F1CE2DE6_zps

33554DEF-08D7-42C1-A17D-DDCD0F2BAD99_zps

EFE58883-FD56-412F-A98A-961FD4B63A17_zps

556AB2C2-2A06-4CBA-B006-2571DD2A9CF9_zps

5DA1656C-6598-4DF8-958C-FB86B3228B4D_zps

F41D2107-C5DD-4A0E-9243-9C9130F9FC9B_zps

A3AEB0EF-BFBF-4A41-BBFD-9A42E234980F_zps

BCB77182-E5BD-4B37-98B0-A3745DBE8D38_zps

07886F80-7B42-45AF-8CD0-20DC116605DF_zps

Skrevet

De områdene der er ikkenoe problem å flekklakkere.

Det går an å fikse i Norge relativt rimelig med godt resultat.

Skrevet

Kan du demontere baklykta di, så jeg får sett hvor langt inn rusten går? Mener det er kun 3 -4 muttere på 10mm som holder dette på plass.

lillejordet
Skrevet
11 minutter siden, RobinN skrev:

Kan du demontere baklykta di, så jeg får sett hvor langt inn rusten går? Mener det er kun 3 -4 muttere på 10mm som holder dette på plass.

Skal opp i lokalene minne imorgen så skal se om jeg får ut ene lykta da. så kan vi eventuelt ta resten av diskusjonen oss i mellom på pm :)

lillejordet
Skrevet
14 timer siden, _Makki_ skrev:

Jeg har lakkert maaaaaaaaaaaaaaaaange biler i Polen jeg. Hva trenger du å vite? :)

erfaringer og kostnader jeg er ute etter egentlig om det er noe å spare på det eller.. driver å prøver å få inn litt priser fra både her å der men ligger både bilder å forklaringer her itråden nå av hva jeg er ute etter så kansje du å har noen løsninger :)

Skrevet
36 minutter siden, lillejordet skrev:

Skal opp i lokalene minne imorgen så skal se om jeg får ut ene lykta da. så kan vi eventuelt ta resten av diskusjonen oss i mellom på pm :)

La oss gjøre det.

Skrevet
15 timer siden, _Makki_ skrev:

Jeg har lakkert maaaaaaaaaaaaaaaaange biler i Polen jeg. Hva trenger du å vite? :)

Har du noen erfaring med lakkering i eller rundt Gdańsk?  Har du noe tips om flinke folk i det område, send gjerne pm med kontakt info:)

• Moderatorer
Christer
Skrevet (endret)
On 11.2.2016 at 11:42 AM, RobinN said:

+Økonomen i meg snakker om alternativ kostnader/inntekter.

Den tiden du er borte fra ordinær jobb også! Tapt arbeidsinntekter :P

Da jeg kjørte ned for å få lakkert bilen min, ble regnestykket ca slik:

Lakkering/lyddemping: NOK 14K

Bensin: 8 tanker á 650,-; NOK ca 6K

Danskebåten t/r: ca NOK 1500,-

Overnatting t/r: NOK 1200/overnatting; NOK 2400,-

Fly t/r 2 personer: NOK 1500,-

Totalt: 25400,-

I tillegg kom mat og harryhandel :)

Til sammenligning har jeg fått pristilbud på hellakkering av bil lokalt, 5 minutter hjemmefra, på 20K. Med unntak av muligheten til harryhandel er det mye tid og noe penger å spare på å gjøre det lokalt. Jeg var uten bil i 6 uker, og det i seg selv var egentlig nervepirrende nok...

Endret av Christer
Glemte danskebåten
  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

@Christer: Det du snakker om er kun utvendig lakk og ikke noe særlig ekstra arbeid ?

Ser for meg at jo mer ekstraarbeid, jo mer lønner det seg.

Når jeg har sjekket rundt forbi på pris har fra prisen vært 20k+

Skrevet
14 minutter siden, jonarnes skrev:

@Christer: Det du snakker om er kun utvendig lakk og ikke noe særlig ekstra arbeid ?

Men se for deg om du evnt måtte reklamere da... Å reise hele veien ned dit igjen ;)
+ at den tiden du bruker på å reise kunne du teoretisk jobbet.

alexanderst
Skrevet

Jeg skulle også ha lakkert panser, forskjermer, sideskjørt og fra pyntelister og ned på dører, samt spotlakkering på en bakskjerm. Dette ble i overkant dyrt til at jeg orket å gjøre det hos lakkeringsverkstedet jeg hadde bilen min inn på da noen rygget på meg. 

Dermed hadde det vært en drøm og fått dette utført til en rimelig penge ala type 6k. 

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Dere minner meg litt om folk som gjerne vil ha 3 steg polering og coating fra øverste hylle for kroner 700,-

• DCN Poeng 6

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet (endret)
40 minutter siden, polishduden skrev:

Dere minner meg litt om folk som gjerne vil ha 3 steg polering og coating fra øverste hylle for kroner 700,-

Det er jeg ikke helt enig i! Det er ikke alle som har biler som blir automatisk verdt over 100k bare de er i god stand og fin i lakk (les: tyske biler)

De bilene jeg skal lakkere er en 1986 Toyota Celica som bare mangler lakk og karosseri jobb. Kjøpte den som delebil i 2002 og har siden det brukt 50k på restaurering. Gjort alt selv så her snakker vi deler.

Tipper det fort koster 50k å lakke den i norge (nye hjulbuer, innvendig lakk og mange nye deler skal monteres). Tipper jeg får 40k for den når den er ferdig.

Ikke det at jeg kommer til å selge den :P

Den andre jeg skal lakkere er en Subaru Legacy fra 1993.... 

Endret av jonarnes
  • Forhandlere
polishduden
Skrevet

Det er jeg ikke helt enig i! Det er ikke alle som har biler som blir automatisk verdt over 100k bare de er i god stand og fin i lakk (les: tyske biler)

De bilene jeg skal lakkere er en 1986 Toyota Celica som bare mangler lakk og karosseri jobb. Kjøpte den som delebil i 2002 og har siden det brukt 50k på restaurering. Gjort alt selv så her snakker vi deler.

Tipper det fort koster 50k å lakke den i norge (nye hjulbuer, innvendig lakk og mange nye deler skal monteres). Tipper jeg får 40k for den når den er ferdig.

Ikke det at jeg kommer til å selge den [emoji14]

Den andre jeg skal lakkere er en Subaru Legacy fra 1993.... 

Du ser litt av ironien i innlegget mitt håper jeg :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

alexanderst
Skrevet

"Drømmer" er et begrep jeg bruker her. Jeg vet selv hvor mye arbeid det er bak et godt resultat, noe de som spør om en 3-stegs + coating for 700 kr ikke aner. 

• DCN Poeng 1

• Moderatorer
Christer
Skrevet
On 15.2.2016 at 3:07 PM, jonarnes said:

Prisen jeg fikk (13K (+1K i støydempingsmatter og arbeid)) inkluderte å plukke fra hverandre det som måtte plukkes av, sliping, grunning, base og lakk innvendig og utvendig, siden jeg skulle ha fargebytte og montering, så alt i alt var det en god deal. Lakkereren min lokalt skal ha 20K for samme jobben, uavhengig av om det er fargebytte eller ei.

"Lakk er lakk; jeg må gjøre den samme jobben uavhengig av hvilken farge du skal ha, og dørkarmer blir uansett lakkert for å ikke risikere lakkslipp på kanter", sa han.

On 15.2.2016 at 3:23 PM, RobinN said:

Men se for deg om du evnt måtte reklamere da... Å reise hele veien ned dit igjen ;)
+ at den tiden du bruker på å reise kunne du teoretisk jobbet.

Jeg fant en liten renning og etpar små fisheyes kort tid etter at jeg hadde fått bilen hjem igjen, fått vasket den skikkelig og gått grundig over hele bilen. Kontaktet lakkereren, og han sa det bare var å komme innom igjen, så skulle han fikse det uten ekstra kostnad. Problemet er jo at det er 2250km å kjøre for å få det fikset...

Alt i alt hadde jeg ikke hatt noen problemer med å få lakkert en bil til hos ham, men når totalregnestykket blir dyrere enn å ta det lokalt og tid er mangelvare, så blir det til at jeg heller støtter lokalt næringsliv neste gang.

lillejordet
Skrevet

Om jeg finner en lokalt som gjør jobben for 20-25k så støtter så klart jeg å lokale næringa så klart ;)  

Skrevet

Jeg har Mazdan min til hellakkering for 20k. Da med masse grunnarbeid pga bredding og glassfiber skjermer. Det er da lakkering inni dørkarmer og alt. Så fullt mulig å få det til en ok pris her i Norge og :)

Skrevet

Her må det vel være snakk om svart arbeid. For da jeg spurte et lakkfirma i 2013 hva di skulle ha for kun utvendig lakkering av en subaru impreza stasjonsvogn var prisen 45000,- Hørte også med et firma i Sverige og prisen var ca den samme:huh: Men klart finner men noen som vil lakkere en bil i Norge til ca 20 og har gode referanser, ikke ola og kari men noen som har litt peiling på lakk så slår man så klart til. Uansett referanser fra er alfa omega om det er i Norge eller Polen trodde egentilg det var det denne tråden handlet om jeg

• Moderatorer
Christer
Skrevet
11 minutes ago, Rotiform said:

Her må det vel være snakk om svart arbeid. For da jeg spurte et lakkfirma i 2013 hva di skulle ha for kun utvendig lakkering av en subaru impreza stasjonsvogn var prisen 45000,- Hørte også med et firma i Sverige og prisen var ca den samme:huh: Men klart finner men noen som vil lakkere en bil i Norge til ca 20 og har gode referanser, ikke ola og kari men noen som har litt peiling på lakk så slår man så klart til. Uansett referanser fra er alfa omega om det er i Norge eller Polen trodde egentilg det var det denne tråden handlet om jeg

Prisene jeg får fra min lokale lakkerer er med kvittering og mva spesifisert.

Skrevet
6 timer siden, Christer skrev:

Prisene jeg får fra min lokale lakkerer er med kvittering og mva spesifisert.

Hadde det gått ann å fått kontakt info? gjerne på PM? Blir utvilsomt lønnsomt å kjøre til Bergen en tur da :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår