Josruu

Surfex HD på andre ting enn bil

Kona har kjøpt seg en gammel vinblogg som skal være til pynt men inni den er det ett belegg som ikke gikk av med vanlig vask.

Går det ann å bruke surfex på denne? Mente jeg leste en plass at man ikke skulle bruke surfex på glass men det kan hende det var ett annet produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex er ikke noe problem på glass så lenge det ikke tørker der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinballong skal det jo stå. Av glass selvsagt.

Så da kan jeg lage til ei blanding og helle nedpå og riste det litt rundt så alt blir dekket og spyle det ut etter en liten stund kansje?

Får teste det i morgen og se. Men blindet skjoldet eller noe inni denne er det jo sikkert gjort siden jeg ikke kommer til med hendene nedi der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannløselig, så skjolder skal ikke bli et problem. Om så skjer, likt løser likt. Peis på med en ny runde Surfex og skyll umiddelbart :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det skal gå bra. Jeg har renset kona sin Mocca Master med Surfex, null stress. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrubb litt med børste også, ez felg børste passer nok nedi.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dårlig med børster enda men det står øverst på lista over innkjøp:)

Laget til ei blanding i den nå og lot den stå i 10 min mens jeg fikk glidd litt nedi der med noe greier som egentlig ikke egner seg til vask men surfexen løste opp mye av dritten:) sprayet litt 1:5 nedi etterpå og ristet det rundt ei stund og da kom det ut mer dritt så kona ble storfornøyd og mente at det var en av få ganger hobbyene mine gjorde noe fornuftig ut av seg:) kan nevne at de andre hobbyene er hjemmekino og sykling så de får hun lite glede ut av. Bortsett ifra kinopremiere da, der er vi mye i vinterhalvåret.

Men, uansett, da er surfex testet for første gang og jeg må nok grise ned bilen litt skikkelig på hyttetur i morgen så jeg får testet skikkelig på søndag:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Godt at hobbyene kan komme flere enn deg til gode ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp:) men at bilene er over gjennomsnittet rene tenker hu nok ikke så mye på:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også ta bakepulver nedi. Det er en reser på å rense kaffetraktere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det skal gå bra. Jeg har renset kona sin Mocca Master med Surfex, null stress. :)

Suffex fungerer utmerket til å rense kaffetrakteren. :) (Man trenger ikke blande så sterkt som jeg gjorde her. Prøv deg frem med blandingsforholdet. Ofte er 1:10 sterkt nok)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suffex fungerer utmerket til å rense kaffetrakteren. :) (Man trenger ikke blande så sterkt som jeg gjorde her. Prøv deg frem med blandingsforholdet. Ofte er 1:10 sterkt nok)

Så denne før jeg renset. Jeg hadde i en liter vann, en dash surfex og satt på trakteren jeg. Så ut som kaffe som kom ut. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fruen kom borti hengerfestet med den nye, lekre linbuksen sin . Jeg hadde seff smurt godt med seig annleggsgrease på det for jeg hater knirkelyder. Surfex 1:30 og en microfiber fikset biffen og fruen er glad igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive