Gå til innhold

Yaris Verso prosjektlogg


Haakon O

Recommended Posts

Haakon O

Bilder ja...

Fant en fin sprittusj og begynte å markere alle plasser det har vært flikket fra før på bilen. Altså ingen rene steinspruter og lignende, bare plasser som noen har vært med en malerkost før og "ordnet". Panseret har iallfall 3 ganger så mye som er markert til nå. Orket ikke gå over hele engang der og da. Men her er iallfall litt:

IMG_5006_zps368b156c.jpg

IMG_5007_zpsa9ff6238.jpg

IMG_5008_zps68df4f64.jpg

IMG_5010_zps2c82305d.jpg

Brukte biltema sin rustomvandler, den ble rimelig kjapp svart på de partiene som hadde vært rustet før 3M børsten fjernet selve overflaterusten

IMG_5009_zps26dfc426.jpg

La tape over hullene, og fylte i med glassfibersparkel fra baksiden. I ganske liberale mengder sådann. Da fyller den helt ut i alle krinkler og kroker, og tapen gjør at ikke noe bygger utover i forhold til karosseriplatene. Når det var herdet så dro jeg av tapen. På venstre siden her la jeg litt hvit lakk over bare for å se noenlunde resultat. På høyre siden sånn det ser ut når man drar av tapen.

IMG_5015_zps39f12268.jpg

La lakk over på andre siden også, slik at det er forseglet fram til det blir jobbet videre med. Kommre til å pusse det litt ned igjen, legge i spray filler, pusse ned og legge grunning og lakk på. Så blir det foliert over litt senere. Etter alt har fått utgasset seg.

Må også lage nye hull til skiltlys. Eventuelt ta ut den gummien i midten (er nok tiltenkt de landene som har mindre skilter og bare et enkelt skiltlys i midten.)

IMG_5016_zps4cedd530.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Forresten.. batteriet var helt flatt da bilen hadde stått med tenningen på over natta. Så startet den med en booster og lot den stå en halvtime på tomgang for å lade opp batteriet.

Da jeg kjørte den ut lå dette igjen på bakken. Det er takken for å ha fått mer stell på tre dager enn de siste 10 år :P

IMG_5012_zpsd7a27dab.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Jepp, det er ikke lakrisdrops akkurat :)

Olje ja, lå noen dråper midt mellom forhjulene. Får sjekke opp i dette snarlig og før jeg begynner å bruke bilen. Har lastet opp Golfen med alufelger nå (akkurat plass til 4stk i baksetene, baki er det jo bare plass til lyd :P) Hadde et sett med 15 tommere med gode dekk som skal på i første omgang. Da det knapt nok er mønster igjen på noen av dekkene som står på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Det vil vise seg :P

Hadde noen 15" felger liggende fra da jeg kjøpte Golfen. Den ble levert på lånte hjul, så måtte skaffe meg noen. Fant et greit sett ute på bilskroten her, med gode dekk. 1000kr for alle skulle de ha. Disse ble senere byttet ut til Rotiform og siden har de ligger på lagring hjemme. Tok de med ut i dag, vasket de godt med Rim7 og korrosol. Så ble det en kjapp maskering av dekkene, og så spraylakking på direkten :D

Har kjøpt inn spraylakk som egentlig er myntet på graffiti, den har super dekkevne, er tykk (renning er omtrent et ikke-tema) og koster nada :) En boks holdt til 3 lag på alle felgene, og den koster 46kr for en boks :D Gikk for hvit her, selv om jeg har ganske mye å velge i.

Sånn ble det:

IMG_5023_zps7041ff58.jpg

Og et av begge bilene mine:

IMG_5019_zps7ac57d34.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Skal ikke så mye til alltid :) Gjorde seg godt dette, spesielt siden det ikke kostet noe heller. Bare litt tid :)

Lurer på om det ikke er drøy metalflake som må testes ut på denne bilen. Må jo være litt showcase også på hva som finnes? Alikevel er det for mye å velge i:

IMG_5026_zps00e0ab12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Den mørkegrønne var helrå, men den lysegrønne er sikkert lekker den og!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Den fargen mellom lilla og grønn hadde vært rått :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Tror du skal gå for rosa Håkon :P

Gleder meg til å se bilen på Stord igjen :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Først ble det uansett litt svart :P

Av en eller annen grunn er den originale svarte folien mellom bakdør og bakvinduer fjernet, så jeg monterte ny i gloss black jeg. Garantert det blankeste på hele bilen :D

folie_zpsaa10ee6d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...